Az ovisok nem hülyék
Adatlap Citroën C3 Picasso Exclusive - 2009
Adatlap Kia Soul Ex - 2009
Versenytársak
Ugyanannyiba kerülnek, nagyjából ugyanakkorák, a motorjaik között sincs nagy eltérés. Oldalról nézve kiderül, hogy az alapformájuk is ugyanolyan: van egy nagyobb doboz az embereknek, akiket el kell szállítani, az elején pedig egy kisebb doboz a motornak, mert azt is rakni kell valahová. Igaz, a Citroënnél még farigcsáltak annyit rajta, hogy ez a dobozszerűség ne legyen túl sarkos, de a lényegen ez nem változtat.
Amikor egy ovisnak azt mondják, hogy rajzolj egy autót, nagyjából ilyesmi lesz a végeredmény, mert az ovisok még nem gondolkodnak laposnak látszó tepsikben, faék-jellegű hátsókerekes izékben, meg buborékformájú borzalmakban. Csak beférjen apa, anya, a tesó, meg én. Ennyi.
A vicc az, hogy ezek tulajdonképpen kiskocsik. A Soul négy méter és tíz centi, a Citroën is csak két centivel rövidebb nála, ami ma már gyakorlatilag a kisautók hossza, vagy ha nem, akkor egy-két éven belül az lesz.
Belül ebből nem sok érzékelhető, mert hihetetlenül tágasak. Ebben a dobozformában tényleg lehet valami, az ovisok nem hülyék. Elöl persze nem kunszt, de hátul is egészen nagy a hely. Sőt, az ülések elég hosszúak és jó magasak ahhoz, hogy alátámasszák a combot, tényleg ritka az az autó, aminek ennyire jók a hátsó ülései, beleértve a nagyobb egyterűeket is. Azoknál fontosabb szempont, hogy kivehetők legyenek az ülések, ezért inkább csinálnak három kempingszéket, mint egy normális egybepadot. Amit a Citroënben még tologatni is lehet.
Külön már teszteltük a Soult és a C3 Picassót, de így, egymás mellett mégis feltűnőbb az egyetlen komoly különbség: a Soulban lényegében jelképes a csomagtartó, míg a Citroëné használható méretű. A hivatalos műszaki adatokban ez annyit tesz, hogy a Citroëné 385 literes, a Kiáé meg 340. Ez már szemre sem stimmelt, mert a Soulé alig hosszabb egy arasznál. Gyorsan bepötyögtem a kia.de címet, mert tudjuk: a csomagtartó méricskélés bajnokai a VDA-normákat használják, azaz a Német Autóipari Szövetségét. Szóval, ha van hely, ahol nem lehet a nevükkel szédelegni, az Németország.
Nocsak! A német Kia oldalról letöltött prospektusból kiderül, hogy a duplafenekű csomagtartó – mint amilyen a tesztautóé – 222 literes. Ez egy kisautóhoz is kicsi. A 340 liter valószínűleg a szimplafenekű és (szerintem pótkerék nélküli) verzióé lehet, de semmiképp sem ezé. Nyilván a Citroëné is azzal jön ki 385 literre, hogy a padló alatti rekeszt belemérik, bár ez nem változtat a lényegen: a Picasso fölényesen nagyobb csomagterű. Arról nem is beszélve, hogy a hátsó ülések előretolásával már 500 literes.
A karosszériák összehasonlítgatása még egy dologra fényt derít. Azért a Kia ülései elöl és hátul kényelmesebbek, főleg nagy emberek számára, egyszerűen azért, mert hosszabbak. A C3 azzal vág vissza, hogy a kormánya tengelyirányban is állítható, és lényegesen jobb belőle a kilátás. És nem csak felfelé, mert óriási tetőablaka van (ez extra), hanem a két vékonyka első tetőoszlop miatt is. A Kiában csak egy van, de az vastagabb. Tolatni is nehezebb a Kiával, mert nem látni semmit, de ezt ellensúlyozza 150 ezerért a tolatókamera, aminek a képét a belső tükörben látjuk, igaz, nem túl jó minőségben.
Nem titok, hogy ezek a tesztautók már nem újak. A két cég PR-osztályának hatékonyságát jelzi, hogy nagyjából egy időben jelent meg a két típus, és mindkét tesztjárgányban 18 ezer kilométer volt. Ettől félig-meddig használtteszt is lett az összehasonlításból.
Milyen két tesztautó 18 ezer kilométerrel? Parajelenségek? Széthulló utastér? Vagy más? Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
