A Hydragas alapú csillapítás hála Istennek a múlté – rengeteg kritika után a fejlesztők visszatáncoltak a hagyományos tekercsrugókhoz. A modellfrissítéssel párhuzamosan áthangolták az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig három kereszt-, valamint egy hosszanti vezetőkaros futóművet is: a kínosan alulkormányzott előd után a TF egészen semleges, igaz a virgonc kanyarokban érezhető, hogy picit még mindig az orrát tolja.
A tesztautónk tulajdonosának korábban egy antracit színű F-je volt. Az előző gazdájánál leengedtek a hidragáz-tartályok. Talán megpróbálta javítani, mindenesetre nem sikerült. Három centit hasalt le az MG, és bedőlt a jobb első sarka felé. A csillapítás örökre eltűnt; csak egy merev vázas chopper, a szabadság másik hamis szimbóluma képes úgy rázni, ahogy az zötykölődött.
A négy új futóműelem az alkatrész katalógusban egy kisebb vagyon, viszont nehezen vagy egyáltalán nem rendelhető. A család műszaki érzékkel megáldott férfitagjai a markukba köptek és megpróbálták a lehetetlent: nekiálltak visszatöltve felújítani az F futóművét. Pumpát fabrikáltak, amely harmincöt barral nyomta vissza a patronba a folyadékot.
A tévhittel ellentétben a sokat kritizált Hydragas-rendszerben nem hidraulikus olaj volt, hanem meglepő keverék: 49% alkohol, 49% desztillált víz, 1 % trietanolamin-foszfát és 1% szóda-merkaptobenzotiazol – ennek beszerzése titkosszolgálati módszereket kívánt. A feladatot sok bütykölés után majdnem teljesítették, az autó alja visszanyerte az elvesztett magasságot, de száz százalékos nem lett. A kilencven százalékos futómű pedig egyenértékű a nullással – megelégelve a hosszúra nyúlt szívást, eladták a kocsit és beruháztak a tekercsrugókkal szerelt utódba.
Számításaik bejöttek, ez a futómű rendben van. Feszes, de nem ráz, alkalmas mindennapi használatra, igaz Budapestre nem szívesen jönnék vele. Amúgy a TF kényelmesebb, mint tűnik. Ha már benne ülünk, elfér a láb és a könyök is; egyedül vállban szűk. Aki képes fészkelődés nélkül hátranyúlni a biztonsági övért, az biztos, hogy autofellációra is képes – nekem még tekeregve sem nagyon sikerült a pántot elérnem. A bőrülések jól tartanak, becsületes oldaltartásról tettek bizonyságot, amikor néha legyőztem a rám telepedett nyugalmat.
Az MG mindkét végében akad egy kis csomagtartó, igaz, aki előre tilos pakolni, az a pótkerék és a szerszámok helye. Aki kereket cserélne, nem árt, ha elolvassa a használati utasítást. Ha a gazda nem segít, órákig túrtam volna a nyitó után: a pihent angolok a hátsó csomagtartóba tették az orrész huzalos kallantyúját. Értem én, valamilyen szinten logikus – a hátsó úgyis kulccsal nyitható, tehát védve van. A nyitott utastérbe viszont könnyen benyúlna a csomagtolvaj, így előbb a hátsó zárat kell feltörnie.
Az MG TF a kevés kabrió egyike, amely felnyitott tetővel is jól mutat. Az angol roadster-hagyomány nem maradt észrevétlen: másodpercek alatt helyére pattintható a ponyva, nincs bizonytalankodás, nem kell lehetetlen gyógytornamozdulatokat bemutatva szenvedni.
Az angolok a tökéletesített TF-től várták a gazdasági csodát, de a megmenekülés nem sikerült. Becsődöltek és kínai kézre kerültek. 2005-ig készült a modell, és annak ellenére, hogy sem drága, sem rossz nem volt, nem kapkodtak utána. Idehaza 2-3 millióért már korrekt darabok kaphatóak, de a kabrióra vágyók a legritkább esetben kötnek ki a bizonytalan hírű MG mellett. Az F rossz híre rányomta bélyegét az egészen jól sikerült TF-re is.
Oké, aki igazi élményautóra vagy potens roadsterre vágyik, alapból Porsche Boxstert vagy Opel Speedstert vesz MG helyett. Pedig második autónak, vagy hétvégi barangolásra tökéletesen megfelelne – a kategória vásárlóinak legnagyobb hányada amúgy is képtelen lenne rá, hogy ebből a békés kocsiból a maximumot kihozza. Önjelölt drifterek tényleg ne ezt vegyék, nekik biztos, hogy ingerszegény, és fantáziátlan a mértéktartó konstrukció. Mindenki másnak szódával elmegy – legalább a szénsav pezsegjen a vér helyett.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
