Köpök a sírotokra
Az elszigetelődés egyértelműen negatív fogalom, egészen addig, amíg nem luxus körülmények között szigetelődünk el. Ha idilli környezet és tökéletes komfort vesz körül minket, kiderül, elszigetelődni kellemesen is lehet.
Utoljára a Lexus GS 450h-ban éreztem valami hasonlót, de az sem volt ennyire durva. Autóban ülve mindig erőt vesz rajtam a haladási kényszer. Legyen az 60 vagy 500 lóerős, teljesen mindegy, a kényszer mindig ott lóg a levegőben, mindig az irányít, amikor vezetek.
A vezetés egyfajta feszültséget kelt bennem. Más kérdés, hogy ez a feszültség a kellemesebbik fajtából való és adrenalint termel, amitől az agyam ugrándozik örömében, de akkor is feszültség. Minden érzékszervemmel figyelek, pontosan feltérképezek minden autót, motorost, biciklistát és gyalogost, figyelem a tereptárgyakat, elemzem a szituációkat, folyamatosan távolságot és sebességet mérek, így próbálok meg optimálisan haladni; nem feltétlenül azért, mert sietek, inkább megszokásból.
Sokféle autóban ülök hétről-hétre, sokféle tudatállapotban, mégsem változik az egyenlet. Ahhoz, hogy valami más történjen velem, mondjuk kevésbé koncentráljak a vezetésre, valamelyik tényezőt drasztikusan meg kell változtatni. A másnaposság például tökéletesen működik, ilyenkor nem tudok, és nem is akarok feszült figyelemmel vezetni, inkább bekapcsolom a robotpilótát, és komótosan elgurulok oda, ahová éppen kell.
A másik lehetőség, hogy olyan kényelmes luxusautót tesznek a fenekem alá, amilyen például a CL 500. Tudom, ez a legkevésbé érdekes, mégis beszéljünk egy keveset arról, mennyire szép. Pedig az orra, ami dizájn tekintetében minden autó legfontosabb része, hiszen alapvetően ez határozza meg a karakterét, igazán semmi különös. A lámpái kifejezetten egyszerűek, a hűtőrács is szolid. Van ugyan egy bazi nagy Mercedes plecsni középen, ettől eltekintve azonban a CL 500 orr-része tökéletesen érdektelen.
Aztán eltávolodunk néhány métert oldalra, és összeáll a kép. Hirtelen értelmet nyer a forma: a motorháztető domborulatai szolidan emlékeztetnek a régi idők sportkocsijainak idomaira, az autó oldalán végigfutó fénytörő ív egyszerűen tökéletes, csodálatos az oldalablakok formája, a mókás küszöb. Egyszerűen úgy jó az egész, ahogy van, pedig csak az arányokat és a formákat találták el, egyáltalán nem bonyolították túl a dolgot. A CL hatalmas méretei ellenére is könnyed és kecses.
Autósújságírók semmilyen kifejezést nem csépeltek el olyan mértékben, mint azt, hogy egyszerre sportos és elegáns. Kellemetlen, én is érzem, ennek ellenére nem tudok mást írni a CL 500-asról, mint hogy egyszerre sportos és elegáns, dinamikus és felsőbbrendű, lendületes, mégis... Brrr. Ugorjunk.
El lehet-e férni hátul? Hát persze. A CL ugyanolyan hosszú, mint az S Merci. A tengelytávja ugyan rövidebb, ennek megfelelően az utastere is kisebb valamivel, de annyival azért nem, hogy a hátsó utasok ne utazzanak kényelmesen. Egyedül a beszállás nehézkesebb kicsit, mint egy négyajtós esetében, pedig az autó próbál segíteni: az előre hajtott első ülést egy kedves robot húzza előrébb.
Természetesen mindent elektronika mozgat: az ülések minden egyes része, még a fejtámla is gombbal irányítható – ha leállítjuk a motort, az ülés illedelmesen hátrébb csúszik, hogy könnyebben ki tudjunk szállni. Van beépített telefon, gombra előugró redőny a hátsó üveg előtt, még a központi kijelzőt is forgathatjuk jobbra és balra annak megfelelően, hogy mi szeretnénk nézni a navit, vagy inkább rábíznánk a feladatot a jobb egyben utazóra.
A hangulat olyan, mintha valami patinás angol klubban lennénk. A kormány fa, a gombok is a múltat idézik, még az ajtó gombját vagy az ülést döntő kallantyút is jó érzés megfogdosni. A CL 500 utastere nagyon ízléses és még annál is egységesebb. Egyáltalán nem tűnik modernnek, leginkább talán arra a Bentley Turbo R-re emlékeztet, amit tavaly volt szerencsém vezetni. A két autó között az a leglényegesebb különbség, hogy a CL ajtóinak nincs kerete és a B oszlop hiánya miatt, ha lehúzzuk az ablakokat, olyan érzés, mintha kabrióban ülnénk.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
