A legkevésbé sem hasonlít egy menhelyi kiskutyára, se kívül, se belső tulajdonságaiban. De most azonnal örökbe fogadnám.
Felületes szemlélő hihetne olyat, hogy a formájáról nincs mit beszélni – hiába tart már második generációjánál az új Mini, ez is csak olyan, mint az előző. A 2007-es Mini az utolsó csavarig új autó volt, de túlnyomórészt csak a tulajdonosok tudják megkülönböztetni az elődtől – a BMW nyilván piackutatott, és ez jött ki: Minit nem azért vesznek, mert új a formája, hanem mert úgy néz ki, mint egy Mini.
A kabrió változat egészen az idei detroiti autószalonig húzta, de természetesen ez is tök más autó, mint az ugyanilyen elődmodell. A formájával kapcsolatban az gondolkodtatott el, hogy ha nem látom, csak személyleírást kapok róla, nem tudom elképzelni, hogy nézhet ki jól. Az orrán például kicsit sok is az ismertetőjel: levegőbeömlő a géptetőn, két fekete, fehér szélű dekorcsík, szárnyas Mini-embléma, erősen tagolt fényszóró vaskos krómkerettel, hasonló hűtőmaszk, ködlámpák, vastag fekete kerékívek, rajta arasznyi narancssárga prizmák, csicsás műkróm rátétes oldalindexek, és persze mindez UV-banánzöldben. Csúnyán hangzik, ugye.
És jól néz ki. Nem sok ez. Illetve sok, de nem fáj, inkább jó, az emberek pedig nagyon nézik ezt a 2001-es formát. Nemhiába, ezért kell drágán adni egy autót, hogy ne legyen belőle túl sok, tovább tartson a szépsége. Apropó, túlárazás: egyik túlárazott autóból ültem a másikba, ráadásul úgy, hogy az egyiket, az Alfa Mitót épp a Mini konkurensének szánják, mindkettőt szeretettel vártam, de tökéletesen ellentétes reakciót váltottak ki belőlem. Az Alfát legszívesebben lelöktem volna egy szakadékba, mert a Mito, legalábbis ez a dízel, nem a városba vagy az országútra való, hanem nehéz terepre: a Tajgetoszra.
A Mini meg… Ritkán érzek ilyet, új autónál meg végképp elvétve, de nagyon kéne. Ami azért is különös, mert a kabriózást már meghaladtam, a saját kabriómat elcseréltem egy kupéra. Nem hoz lázba, ha tűz rám a tripla UV, idegesít, hogy felhúzott tetővel nem látok ki belőle, az is rég elvesztette varázsát, hogy a képembe bámulnak. Nem is volt sok kedvem hozzá, de nekem sorsolta a szerkesztőségi tesztautógép, és a munka az munka.
Engineering, gyerekek, engineering! Ez a nagyon hülye mondat jutott eszembe rögtön az első métereken, mert egy jó autó általában rögtön megmutatja, hogy ő egy jó autó. És bár nem vagyok BMW-Fahrer, úgy értem, lélekben sem, ez a spontán engineeringezés a leggyakrabban BMW-knél tör elő belőlem. Néha még egy szaros 3-as dízelnél is.
Valahogy tudják, mitől alél el az autóbuzi. Csinálnak erős autókat, hosszabbítják a péniszt, mint egy sztársebész, aki a lelke mélyén inkább mégis a kicsi (=könnyű), de játékos szerszámban hisz, és külön fejlesztőrészleget állítanak fel az ilyen élménykompaktok tervezésére.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
