Dőljenek hátra, lazítsanak. Hiszik vagy sem, a koreaiak feltalálták az időgépet - nem is túl drága, potom három és fél millió. Tartsanak ma is velünk! Pár évnyi időutazás, nosztalgia és egy csipetnyi változás. Itt az új Matrix, és mi végre megfejtettük, miért hívják így.
Először is el kell végezni a kötelező, felkészítő gyakorlatot. Kérem, nézzék végig az alábbi videót, a Totalcar 2002. november 2-i adását. Nem lesz könnyű, de érdemes, tényleg.
Most pedig figyeljenek jól, mert itt az új Hyundai Matrix , kövessenek, én leszek, aki vezeti önöket az innováció zegzugos labirintusán keresztül, hogy a végén megüdvözülve fogadjuk be a választ a Nagy Kérdésre, testvéreim. Ámen.
Ha jól figyeltek az elején, nem esik nehezükre maguk elé idézni akkori tesztalanyunkat, a piros Matrixot. Megvan? Remek. Akinek nem megy, annak a lenti kép segít valamit. Az elején leszögezhetjük, hogy a Hyundai Matrix kapcsán eddig sem kísértették az újságírókat olyan közhelyek, mint kis ékszerdoboz meg trendi kiegészítő. Az előző verzióra szigorúan véve nem mondható, hogy csúnya lenne, csak olyan, mint Uma Thurman arca. Messze nem ronda, de azért szokni kell. Igen ám, de a gond az, hogy Horváth Charlie hangján szólal meg.
A Hyundai akkori kis, háromhengeres dízele modernnek modern volt, csupán az orgánuma olyan, mintha a főtengely direktbe verte volna a blokk oldalát. Kultúrálatlan, de legalább keveset fogyasztott. Na most, 2009-ben, képzeljék el ugyanezt, csupán Uma Horváth helyett kaptunk egy Bud Spencert. Na jó, egy fiatalos Bud Spencert.
Ez akár jót is jelenthetne, hiszen tudjuk, a Hyundai és a Kia az utóbbi években az autóipar legnagyobb minőségi ugrását hajtotta végre és vált filléres-fapados, komolytalan gyártóból számottevő konkurenssé minden szegmensben, ahová betették a lábukat. Látszott rajtuk az igyekezet, évekig tűrték a megaláztatást és hangyaszorgalommal dolgoztak. A szemünk láttára nőtt fel a gyerek, most meg már odass! Magától szalad. Emlékeznek még a színtelen-szagtalan Accentekre és Shumákra? A széthulló első Sportage-ekre és a minősíthetetlen Pride-okra? Milyen távolinak tűnnek ma már, tán igaz sem volt. A baj csak az, hogy szerintem a Matrix az utolsó lábszagú zokni a szennyeskosárban.
Együtt töltött időnk alatt csupán két dolgot kedveltem meg benne: a motort és a Jimi Hendrix cédémet.
Láthatják, kívülről alig változott valami. A koreai csíkfényszórókat felváltották a koreai gülüfényszórók, a hátsó lámpákat is átszabták, próbálták csiszolni, újítani a formát. Olyannyira, hogy eltűnt a játékos, megtört kerékjárati ív, a motorház törése, és fekete műanyag borítást kapott a hátsó rész oldalvonalból kiugró kis lemeze, hogy ne tűnjön fel. Utóbbiról persze elhagyták az autó legelegánsabb alkatrészét, a Pininfarina feliratot.
A koreai rajzolók lényegében sikeresen pusztították el az olcsó kis autóba csempészett összes jellegzetességet és játékot, az olasz dizájnstúdió írmagját is kiirtották. De mindegy, ez már ilyen lett, egy zsugorított Bud Spencer, én szóltam! Érdekes módon az utcabeli macskák reggelre minden autót összejárkálnak, ezen nem találtam egyetlen nyomot sem. Mondjuk a madarakban nem volt ennyi esztétikai érzék, szartak mindenre.
Maga a sziluett nem rossz, sejteti a helyet és a tágasságot, ami odabent fogad. Ez utóbbi kétségkívül egyik legnagyobb előnye. Vállban, köszönhetően a hasáb-keresztmetszetnek, három átlagos termetű utasnak sem szűk hátul, a 2/3-1/3 arányban osztott, mozgatható ülőlapok pedig garantálják a bőséges lábteret, igaz, a csomagtér rovására, amely 300-350 literes térfogat között változtatható. Teljesen előredöntött hátsó ülésekkel 1,284 köbméternyi helyre pakolhatunk. A variálhatóság tehát kielégítő, a tökéleteshez már csak a teljesen kivehető ülések hiányoznak, de ilyenkor mindig gondoljunk arra, hogy ez egy olcsónak mondott, kicsi, koreai egyterű.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
