A turbódízelek kifejezetten élénkek, de a kereplõ, maximum kétezres fordulatszám-tartományban élvezetes TDI nem igazán vagány. A valóban életképes, turbós benzinesek csillagászati összegekbe kerülnek. Maradjunk tehát inkább a kevesek számára még saját pénztárcából is éppen megfizethetõ benzines variánsnál: az 1,6-os, 100 (egyes források szerint 101, illetve 102) lóerõs négyhengeresnél.
Figyelem!
Az ismert körülmények miatt a cikkben szereplõ képek már megint nem a tesztautót ábrázolják. Illetve az stimmel, hogy Audi A3, de amelyiket mi teszteltük, az egy másik volt. Olvasóinktól elnézést kérünk a kellemetlenségért, és köszönjük megértésüket.
A VW-konszern valamennyi kompakt modellje a Golf (eredetileg az Audi A3-nál bemutatott és kipróbált) padlólemezére épül, emiatt az összesnek rövid a tengelytávja, mind nagyon tágas elöl és rettenetesen szûk hátul, és valamennyinél (Golf, Bora, Beetle, Octavia, Toledo, Bolero, A3, TT) a karosszériaillesztési hézagokra, a beltéri mûanyagok puhaságára és az ajtó záródásának akusztikai tuningjára költötték a fejlesztési pénzek közel felét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A vevõ behatol a szalonba, beül a hatalmas elsõ ülésbe, a méretéhez húzza-tolja-emeli-süllyeszi a kormányt és ülést, megtapogatja a mûszerfalat, magára dörrenti a Wertheim-széfként csukódó ajtót és úgy érzi, nemhiába kérnek oly iszonytató sokat ezért a csodálatos élményért. Ezután a hátsó ülésre már be sem ül, vagy ha igen, elnézi a Nissan Micráéhoz mérhetõ helykínálatot.
Lehet, hogy csak a vételártól nem sikerült elvonatkoztatnom a teszt alatt, de ezt az Audi-Golfot még a surranó..., bocsánat, padlólemeztársainál is szorosabbnak éreztem.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Különösen a beszállás pillanatai jelenthetnek radikális gyógymódot pánikbetegek és klausztrofóbiások számára. Lelki felkészítésként megteszi, ha a gyerekekkel még otthon, elöltöltõs mosógépen gyakoroltatjuk a beülést, mert ha csak úgy ukmukkfukk rávezetjük õket az A3-as csekély szögben kihajló, és igencsak aprócska hátsó nyílászáróira, nehéz lesz nekik elmagyaráznunk, miért ne válasszák inkább a BKV tágas, otthonos és szellõs járatainak egyikét.
Elöl miénk a fejedelmien sokféleképpen állítható ülés és kormány, a hátat támasztó, kemény tömésû szivacs formája azonban az állítható gerinctámasz ellenére is roppantul fárasztó hosszú távon.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Precíz, jó fogású a kormány, harapós a fék, és kissé nehezen, de határozottan kattan a váltó (amelynél a kellõ minõségérzetet egy alulról ráakasztott ellensúllyal érték el a tervezõk). Feltehetõleg minden figyelmünket leköti majd, hogy a gázpedál parancsaira csak lomhán reagáló, lazán felfüggesztett, ezért kuplungolásnál és gázadás-gázelvételnél rángatózó motorból kicsikarjuk azt a dinamizmust, amit a kint elterülõ pórnép egy Audi-fahrertõl elvár.
Kínlódásunk jutalma lehet a tíz liter fölé könnyen felszökkenõ fogyasztás, valamint néhány sárba tiport Astra Classic és Lada ezeröcsi, de a Suzukisokkal nem árt vigyázni: kívülrõl nem látszik, melyiknek van három, melyiknek pedig négy hengere, utóbbiak veszedelmes ellenfelek lehetnek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Légkondicionálót viszont csak tartós haladáshoz használjunk. Mint minden modern autóklíma, padlógázas gyorsításnál ez is kikapcsolja ugyan a szivattyúját, de fél-háromnegyed gáznál nem. Ilyenkor keményen érezzük majd az utastér fagyasztásásra elcsent lóerõk hiányát.
Légkondicionálás nélkül már egy átlagosan meleg napon is elfogy a levegõ a kabinban, s a karosszéria áramvonalas formája miatt a leeresztett ablakokon át csak kevés friss levegõ áramlik befelé. Jobb tehát a mesterséges hûtést választani, még ha annak megvannak is a hátrányai.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Komótos haladással, bekapcsolt klímával, két személlyel a fedélzeten, kispárnával a derékhajlatnál kellemes partner az A3, a motorja ilyenkor csendes, szél- és gördülési zaja alig van, a rugózása komfortos és még az étvágya is elfogadható - kellõ önmérséklettel országúton tartható vele a 6,5, városban pedig a 9 liter körüli fogyasztás.
Kitûnõ minõségûek a burkolatok, megnyugtató a széria ABS, a négy légzsák, még rossz úton sem zörög semmi az utastérben. A futómû durván vett kanyarokban is meggyõzõen adja tudtunkra: nem fog hibázni. A kocsi presztízse vitathatatlan - sokan tényleg úgy gondolják, hogy az A3 számottevõen jobb, mint mondjuk a Skoda Octavia, ezért sóvár pillantások szegélyezik elhaladásunkat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezt a Porsche Hungáriánál is pontosan tudják, amikor eladásaik szárnyalását hangoztatják: ennek pedig az egyik legfontosabb eleme az A3, amely közvetlen ellenfélre hirtelenjében sem a BMW-tõl, sem a Mercedestõl, sem a Saabtól, sem pedig a Volvótól nem számíthat, így az Audi kvázi egyedül tarol a kompaktok szûk luxusszegmensében - legfeljebb a Rover 400-as jelenthetne számára minimális kihívást.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Más kérdés, hogy ennyi pénzért hétdallamos-szoláriumos-jacuzzis kétliteres Ford Focust, vagy 1.8 16V Opel Astrát kapni, hatalmas belsõ térrel és nagyságrendekkel dinamikusabb motorral. De a német példát elhagyva, alig néhány tízezer forint ráfizetéssel, változó szelepvezérléses motorral szerelt, 1,8-as Avensishez juthatunk - azt pedig senki ne akarja megmagyarázni, hogy a négy karika csillogásán kívül az A3 1.6 bármit is fel tud mutatni a nagy Toyota ellenében.
Audi A3 5a Attraction Comfort 5383000 Ft.
Ford Focus Ghia 2.0 5a 4502700 Ft.
Opel Astra Elegance 1.8 16V 5a 5025600 Ft.
Toyota Avensis 1.8 VVT-i Linea Terra Sedan 5540000 Ft.
Citroën C5 1.8 16V 5050000 Ft.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
