Nálunk felhőszakadás és árvíz volt, Franciaországban sütött a nap. De nem ez volt a legjobb az egészben, hanem hogy Párizsból TGV-vel mentünk át Dijonba, a bemutató helyszínére. A TGV tényleg gyors, a dijoni mustár tényleg jó. A Peugeot-k is, hellyel-közzel.
Amit ma megtehetsz, gondolta a Peugeot, és nem csak alsó-közepesének felfrissített változatát, hanem a japán-francia minitrió reá eső részét is bemutatta a sajtónak. Dijonban gyűlt össze az európai autós újságírók serege, hogy kipróbálhassa az új 307-es és 107-es modelleket.
307
Láttuk már minden változatában: ötajtósként, kombiformában, kvázi-egyterűként és kupé-kabrió kivitelben . Eddig 2 200 000 készült belőle. A Peugeot alsó-középkategóriás autója volt az úttörője az új divatnak: fel a tetőt az egekbe. A 307-es arányai, melyet a gyártó "félmagas építésmód"-nak hív, valahogy átkerülődtek más márkákhoz is, a Stilo és a Corolla jut hirtelen eszembe, legutóbb pedig a Golf Plus-szal még a kategória névadója is átvette ezt a stílust.
Ami ilyen sikeres, azon kár változtatni, gondolhatta a Peugeot. Alig nyúltak hát az ötéves modellhez, az autó a márka új stílusjegyeit hordozó orrot kapott harcsaszájjal és rövidebb motorháztetővel. A lámpatestek megnőttek, kikerültek belőlük a ködlámpák, majd ezek (sportosabb és drágább verziók esetén) lecsúsztak a nagy száj két oldalára és krómgyűrűt is kaptak. A csőszerű, krómkeretes ködlámpa egyébként a 307-es legvitathatóbb újítása, én még most sem tudom, tetszik-e, vagy sem.
A hátsó lámpa is átalakult, egy kicsit bekrómozódott.
Elmaradhatatlan modellfrissítési kellékek továbbá: új
dísztárcsa, 16 és 17 hüvelykes új alufelnik, új színek, no meg persze
új kárpitok. A CC mintájára a 307-es most már teljes bőrborítással is
kapható, ebben felfúvódáskor még az utasoldali légzsák is bőrt szakít
át. Az autó új stílusú műszereket kapott, és picit megváltozott a
középkonzol is. Opcióként megjelent a kétzónás klíma, a Bluetooth és a
xenon.
A TGV
Train ŕ Grande Vitesse: nagysebességű vonat. A megjelölés nem egy vonalra vagy géptípusra vonatkozik, hanem arra az SNCF, azaz a francia állami vasúttársaság által kifejlesztett rendszerre, ami vonatokból, pályából és jelzőrendszerből áll, és 300 km/h körüli sebességgel közlekedhetnek vele az utasok.A TGV program 1960-ban indult. Ekkoriban úgy gondolták, hogy amit vaskerékkel vaspályán el lehet érni, azt az ember már elérte, ezért kezdetben mágnespályában, lökhajtásban gondolkodtak a fejlesztők. Ilyen hülyeségekre azonban nem sikerült állami forrásokat szerezni, maradt az irány, hogy a meglévő állomásokra, vonalakra épülve kell valami újat alkotni.
Az első prototípus, a TGV 001 gázturbinával üzemelt. 1972. december 8-án 318 km/h sebességet ért el, ami azóta is rekord a nem-villanyvonatok kategóriájában. 1981-ben született egy újabb rekord, egy kísérleti villanymotoros TGV 380 km/h-val száguldott.
Ugyanez év szeptemberében Mitterrand elnök átadta a forgalomnak a Párizs-Lyon vonal első szakaszát. A TGV pillanatok alatt hatalmas sikerré és nyereséges befektetéssé vált, kicsinálta a belföldi légiközlekedést a két város között és többé nem volt megállás. A 300 km/h feletti vasúti közlekedés Franciaországban mára éppolyan természetes, mint nálunk az összefirkált zöld műbőr.
Oda is, vissza is percre pontosan indultunk és érkeztünk. A pisi/kaki nem a sínek közé pottyan, hanem vegyivécében tűnik el. Az első osztályon motorral állítható az üléstámla dőlésszöge, ráadásul olyan rafináltan, hogy nem a mögöttünk ülőtől veszi el a helyet, hanem hátradöntéskor az ülőlap is előrecsúszik. Zaj nincs, gyorsításkor-lassításkor viszont érdemes fogni az asztalon a poharat. Hogy ne legyen minden fenékig tejfel, tönkrement a vécéajtó és csak a vésznyitóval tudtam kijönni, a másodosztályon pedig nem volt se víz, se papír. Hallatlan.
A 240 kilométeres tesztutat két autóval bonyolítottuk le. Dijontól a Settons-tavakig egy dízel CC, vissza egy Féline volt útitársunk. A CC-t sokkal jobban szerettük vezetni, de a Féline is hozta, amit a gyártó és a célcsoport elvárhat tőle.
CC-nk teljes neve: 307 CC HDI FAP, azaz részecskeszűrős common-rail turbódízellel szerelt kupé-kabrió. Engedelmükkel az általánosságokra most nem térnék ki, hiszen már kétszer is járt nálunk az autó ( kétliteres automata , illetve 180 lovas Sport), és a motort is számos PSA-járműben kipróbáltuk már. Talán csak annyit tennék a korábbiakhoz, hogy a 10 km/h sebességig nyitható tető aljas rágyorsításkor nem csukódik le, vagy nyílik ki, hanem úgy marad, ahogy éppen állt. Sajnos nem néztem meg, mi lesz a függőleges tetővel mondjuk 120-nál: rendkívüli kíváncsiságomat meghaladta velemszületett gyávaságom. Ja, és az ülés kényelmetlenebb volt, mint a nem-CC-ben.
Hadd osszak meg Önökkel pár benyomást a dízel és a kabrió viszonyáról. Ez az autó nehéz: 1578 kiló. Ekkora tömeghez mindig jól jön egy nyomatékos turbódízel, a 136 lovas kétliteres HDI pedig ebben nem szűkölködik. 2000-nél 320, átmeneti túltöltéssel 340 Nm-t ad le. A nehezebb CC-t sokkal jobb, kellemesebb volt vezetni, mint később a 180 lovas benzines, könnyebb sportos modellt, a Féline-t. Ugrik, szökken, húz, a motoron semmi nem múlik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Nepperűző
Rozsdás sárvédő: eladás előtt fényeztessem, vagy inkább ne?
Teljesen sérülésmentes az autó, jelen állapotában látszana, hogy tényleg eredeti.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
