A Peugeot-nál rendesen kitanulták a női lélek rejtelmeit. Évente többszöri hajszínváltoztatás, a körömlakkhoz illő kistáska és karkötő módszeres kiválasztása bogarat ültetett a tervezők fejébe. Miért ne passzolhatna mindehhez az autó is?
Caméléo belső
Az ötletet egyértelműen a rádiótelefonok egyedivé varázslásától nyúlták a Peugeot tervezői. Az új 1007-es belsejében 18 dizájnelemet találunk, melyek mindegyike kézzel, szerszám nélkül lepattintható, lezipzározható, kicserélhető. A Peugeot is ajánl csereváltozatokat (szám szerint 12 félét), de a felhasználó úgyis mindig mást akar. Metállilát, pepitát, bocisat, vagy kisvirágosat. Bea asszonynak zebrát.
A Peugeot 1007-nek szép hosszú előélete van, pedig csak szeptember közepe óta forgalmazzák Magyarországon. Az alapot képező Sesame koncepciómodellt 2002-ben mutatták be, amiből aztán minimális változtatással készült el a Pininfarina keze nyomát is magán viselő 1007-es. 2004-es bemutatása után még másfél évet kellett várnunk, hogy végre beinduljon a gyártás.
Nem könnyű feladat kategóriába sorolni, főleg, ha már ment is vele pár métert az ember. Míg a képek kisautót sejtetnek, beülve megdöbbentő méretű tér vesz körül. Ráadásul itt vannak a kisbuszosan gördülő ajtók. De lehet egy négyszemélyes kisautót egyterűnek nevezni? Hogyne lehetne.
Mintha a 807-es elejét és végét lecsippentették volna úgy, hogy az első üléssor tágasságában és magasságában szinte változatlan maradt. A hasonlóság a 807-tel még számos egyéb megoldásban kiütközik, itt van például a gyerekmegfigyelő tükör, vagy a középre helyezett fedélzeti számítógép. Viszont nagyon hiányzik a karfa, sajnos az a mozgó ajtóról is lemaradt.
Hátul kicsit az A Merci hátsója üt vissza, de a díszcsíkká váló ajtósín és a hátsó lámpa mindenképpen egyedivé teszi. Jópofa a dupla A-oszlop közötti kis háromszög ablak, ilyen kis barlangot hátul is találunk. Bájos megoldás, de a lőrésnyi üvegfelületeket nagyon nehéz lesz belülről megpucolni.
Az biztos, Ali babának nem volt ilyen könnyű dolga a barlanggal, mint nekünk, ha a manapság kincset érő parkolóhelyre próbáljuk betuszkolni kocsinkat. A tükrök szélességére még egy centit kell rászámolnunk, és már be is fértünk. Sajnos a mellettünk álló, nem tolóajtós kolléga már nem fog annyira örülni, milyen ügyesen beálltunk mellé, és számítsunk rá, ha nem mi távozunk a helyszínről elsőként, az a legkevesebb, hogy rányitja az ajtót szépséges metálfényezésünkre.
Hatalmas a nyílás, közel egy méteres, amin beszállhatunk. A háromajtós verzióknál ez nem hátrány, nemcsak az elöl ülők, de a hátra száműzöttek is értékelik. Vékonyabb testalkatúak vagy gyerekek a hátramászást az első ülés előrehajtása nélkül is megoldják.
Az ajtó a kulcs távirányítójáról vagy az ajtókon található kilincsek segítségével nyílik, de a belül található gombokat is használhatjuk. Egy dolog van, amire figyelni kell, hogy ezek közül egyszerre csak az egyik megoldást válasszuk, mert szegény kisautó könnyen összezavaradik, ha a sofőr mellett az utas is belenyúl az ajtók irányításába.
A teszt végére már rutinszerűvé vált, hogy miután beültem a kocsiba, és megnyomta az ajtócsukó gombot, először a biztonsági övet kötöttem be és csak utána indítottam el a motort, mert a becsatolás ideje alatt az ajtó is szépen bezárult. Ha viszont csukódás közben indítóztam, menet közben megállt. A kis szünet után záródott volna tovább, de ekkorra már türelmetlenül nyúltam a gomb felé, amivel csak teljesen összezavartam a csukó-nyitó folyamatokat.
Menet közben nem nyitható a tolóajtó, de nyitott állapotban is el lehet vele indulni. Ez nyáron vicces lehet, de most túl hideg volt ahhoz, hogy élvezni tudjam.
A dugóban ácsorogva, a többi autóba átnézegetve vettem észre, hogy ők milyen alacsonyan ülnek. Vagyis én magasan. Így nagyszerű rálátásom volt az előttem zajló forgalomra. A hátsó utas pedig még feljebb ül. Az egyterűsen magas karosszériának köszönhetően még így is rengeteg hely van a fejünk felett, sőt, még széltében sem kell szűkölködnünk.
A négy utas nyugodtan terpeszkedhet, amennyiben a székeket koppig hátrahúztuk. Nagyszerű dolog, hogy a két hátsó ülés külön-külön is mozgatható előre vagy hátra, így mindenki elfoglalhatja kiérdemelt helyét, és talán még a csomagoknak is marad valamicske hely. Ha csupa óriás utazik, a 178 literesnek kalibrált csomagtartóba jó, ha egy bőrönd elfér, de hátsó utasok nélkül ezt a teret 1048 literesre bővíthetjük, amivel már egy költözésnél is besegíthetünk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
