A hibrid hajtás forradalmára?
Sokáig reszelgette titokban a Renault azt a hibrid hajtásrendszert, amelyet aztán idén mutattak be. Az E-Tech valamelyest hasonlít a Toyota hagyományosnak mondható megoldására, mégis teljesen más.
A Renault új, E-Tech névre keresztelt hibrid hajtása annyiban hajaz a Toyota bevált megoldására, hogy itt is közös rendszert alkot a benzines- és villanymotor, valamint a váltó. Azonban az eddig ismert rendszerekkel ellentétben nem bolygóműves kapcsolatot vagy CVT-váltót alkalmaztak. Helyette a Renault mérnökei terveztek egy hagyományos, körmös kapcsolású, de aszinkron váltóművet.

Ennek a váltónak az egyik oldalán találjuk a kettős befecskendezéssel és elektromos vízpumpával korszerűsített, amúgy őskövületnek számító 1,6-os, tizenhat szelepes szívómotort, 91 lóerővel. A másik oldalán villanymotor kapott helyet. Maga a váltó tulajdonképpen két egység: a benzines oldalán négyfokozatú, az elektromos felől kétfokozatú.

És itt jön a képbe a rendszer másik villanymotorja. Amellett, hogy generátorként funkcionál és az energia-visszanyerésről gondoskodik, más feladata is van. A benzinmotort ez indítja be, majd a rendszer felpörgeti arra a fordulatszámra, amivel az bekapcsolódhat a hajtásba. Így nincs szükség sem kuplungra, sem a váltó szinkronizálására, hisz nincs fordulatszám-különbség, a működés pedig rángatásmentes. A vezérlőelektronika a legszélsőségesebb esetben sem enged percenkénti 30 fordulatnál nagyobb eltérést kapcsolásnál, de a tesztek során extrém igénybevételnél, 300-as percenkénti fordulatszám-különbségnél is tartósnak bizonyult a szerkezet.

Ezt a megoldást több E-Tech modell is megkapja, amelyek közt lesznek teljes és plug-in hibridek, valamint a teljesítmény és az akkucsomagok kapacitása is mutat majd eltéréseket. A Clio E-Tech 70-75 km/h-ig tud tisztán elektromosan közlekedni, a városi üzem nyolcvan százalékában nem kell benzint égetnie. Már vezettük korábban, íme a róla a cikk.
Hibrid Advent a Totalcaron
A hibridek már sok éve köztünk járnak, de még mindig megannyi kérdés merül fel velük kapcsolatban, amit talán nem is merünk már feltenni.
2020. december 1-től 24-ig minden nap megválaszolunk egy gyakori kérdést a témában.
Megéri figyelni, mert a két ünnep között jövünk egy teszttel is a témában, ahol a cikkekből megszerzett tudással vezetéstechnikai tréninget lehet nyerni a drivingcampen.
A cikksorozatot a Suzuki támogatja.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
