Mese az unortodox árcsökkenésről
Szabadságharcunk újabb furcsa vívmánya: az adók összességében csökkentek, az autóárak mégis emelkedtek. A Hyundai tartott évindító sajtótájékoztatót, többek között erről is.
Igaz, elég nehéz kimutatni, hogy valójában mennyi a változás, egyrészt amiatt, mert egyes autóimportőröknél a listaárak sokszor nem tükrözik a valóságban alkalmazott árakat. Épp ezért volt érdekes a Hyundai sajtótájékoztatója, és nem az épület bejáratánál ácsorgó i40-esektől.
Mármint a januártól kapható szedán változatról van szó, hisz a kombit már árulják szeptember óta. Szokatlan stratégia, de van benne ráció, hisz Európa nagyobb piacain a kombi a menő ebben a kategóriában. Az természetesen kiderült, hogy a csomagtartója nem lényegesen kisebb, ám közel sem rakodható olyan jól – ezt eddig is sejtettük. A legfontosabb infó az ár volt: az alapmodell 250 ezerrel olcsóbb limuzinként, mint kombiként, így 6,5 millióba kerül. Az látszik, hogy a Hyundai nem az árversenyre alapozza a szedán sikerét sem.
Végighallgattuk azt is, hogy mennyi díjat kapott az i40, köztük az EuroCarBody díjat – tessék ízlelgetni a díj nevét, ha most hallják először, mert a vízcsapból is ez fog folyni. Hogy miért adják? Egy németországi autóipari konferencián vetik össze a szakemberek a karosszériák gyártási módját, innovatív megoldásait – gondolom, még ponthegesztés-szépségverseny is lehet. Na, itt kapott elismerést az i40 bódéja, egyébként az Audi A6 és a Mercedes B-osztályé előtt.
Azt is megtudtuk, amit már eddig is: hamarosan jön az új i30, hamarosan a kombit is bemutatják Genfben; kap egy kis faceliftet az i20, új műszerfallal; a Genesis kupé is szebb lesz, meg a motorjaiban is találtak pár lóerőt: a kétliteresben 65-öt, a V6-osban 44-et; később pedig a Santa Fe is lecserélődik.
Az autópiaci elemzések sokkal izgalmasabbak voltak, mert annyi minden történt, hogy nem is tudjuk, mi a csoda lesz az idén. Azt mondják, nagyjából annyi autó fogy majd itthon, amennyi 2011-ben, azaz úgy 45 ezer. Változatlanul a céges vevők lesznek minimum kétharmados többségben.
Csakhogy időközben megnőtt az áfa, lement a regadó és szárnyalásba kezdett az euró. Na jó, azt nem, inkább mélyrepülésbe a forint. A végeredmény nagyon fura: a példaként vett 1,7-es dízel i40 esetében az áfa növekedését bőven kompenzálta a regadó csökkenése, ahogy ezt a prezentáció egyik diáján láthattuk is.
Az euró árfolyamának jelentős emelkedése eltüntette ennek a pozitív hatását. Igaz, az importőrök nem emelték olyan mértékben az árakat, amennyire ez indokolt lenne az árfolyamváltozás miatt, a Hyundai tapasztalatai szerint átlagosan 3-5 százalékkal magasabbak az árak.
Igaz, van pár cég, ahol csökkentek az árak – mint mondták, sokszor azért, mert ők az euróárfolyamot követve már decemberben emeltek egy nagyobbat, ehhez képest most valóban olcsóbbak lettek az autóik.
Arra is példa, hogy valóban olcsóbb lett egy-két speciális modell, de nem ez a legjellemzőbb. Az ilyesmi sok mindentől függ, például milyen elszámolási rendszere van az importőrnek. Mivel a piac eléggé a padlón van, valószínűleg az árak nem emelkednek jobban. Sokszor az importőr az árrését csökkentve próbálja megtartani a piacát, egyelőre azonban a többség nyel.
Hogy meddig? Markó Zoltán ügyvezető igazgató szerint az importőrök optimisták, vagyis arra számítanak, hogy Magyarország megállapodik az IMF-fel, a forint árfolyama visszatalál a korábbi szintre. A „mi van ha, nem?” kérdésre nem kaptunk választ.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
