A Stellantis nagy múltú márkái közül a Citroënnek van esélye megtalálni az igaz utat. Az elmúlt időszakban ugyan megpróbáltak visszatérni az absztrakt dizájnokhoz, de úgy tűnik, most nem az extravagáns, inkább az elérhető árú autókkal lehet forradalmat csinálni. A C3 sosem távolodott el ennyire a Kacsa formavilágától, mégsem állt még ennyire közel az eredeti koncepciójához. Egy már biztos, a legolcsóbb Európában gyártott villanyautót a Citroën kínálja, de azokra is gondoltak, akik szerint korai még a váltás.

Tisztelem a Stellantist, amiért adott egy esélyt a régi, nagy, európai márkáknak, tisztelem a dizájnereiket, mert minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezeknek a márkáknak akkor is saját, ráadásul hiteles arculatot adjanak, ha kénytelenek közös műszaki alapokból dolgozni, és tisztelem őket, amiért ki akarják hozni a maximumot a hatalmas súllyal rájuk nehezedő örökségből. A Citroën számára most éppen azt találták ki, hogy térjenek vissza az alapító, André Citroën szellemiségéhez, és tegyék mindenki számára elérhetővé az autózás aktuális vívmányait.
Hagyják a fenébe az extrém formákat, és inkább koncentráljanak az egyszerű, praktikus, de kényelmes és minden igényt kielégítő konstrukciókra, és adják mindezt elérhető áron! Ehhez még egy testhezálló reklámkampányt is kitaláltak, amiben francia forradalmárok egyszerűen elveszik a burzsoáziától az elektromos autó használatának kiváltságát. A kicsit kisarkított és szájbarágós üzenet egy valójában nagyon is indokolt koncepciót takar. Most, hogy már egy cégben vannak, kölcsön vehették a Fiat Panda fazonját, és újra feltalálták a célszerű, városi dobozautót.
A márka új arculatát és azzal együtt a régi-új logóját is (személyautón először) bevezető C3 a korábbi, gömbölyded vonalak helyett határozott síkokból és élekből áll. Hiába volt egy LN és egy AX a márka múltjában, az újdonság jobban emlékeztet a japán kei car stílusra, mint bármelyik korábbi Citroënre. Nálunk a Suzuki honosította meg ezt a racionális stílust. Élőben pozitív csalódás volt látni, hogy valójában mennyi formatervezői munka van ebben a szögletes kis SUV fazonban, ami elődjénél kicsivel nagyobb alapterületen sokkal tágasabb belsőt kínál.
A minden irányban tágasabb utastérhez 10 literrel nagyobb, 310 literes csomagtartó is jár, a C3 ráadásul az átlagosnál kényelmesebb, hiszen megkapta azt a csomagot, aminek része a vastag szivaccsal puhított ülés, a jobb hangszigetelés és a hidraulikus ütközőelemekkel felszerelt Advanced Comfort futómű. Ez egyértelműen visszalépés a hidropneumatikushoz képest, de a rövid próbaúton kiderült, hogy összességében tényleg kifejezetten komfortos a belső. A szabadidő-autós fazon miatt magas üléspozíciónak hála jó a kilátás, rendben van az ergonómia.
Szimpatikus, hogy egy lényegre szorítkozó kisautót terveztek olyan érdekes ötletekkel, mint az ős Pandáéhoz hasonló, textillel burkolt polc vagy a szélvédő sarkába vetített műszeregység, ami a Head Up Display-hez hasonlóan a látóterünkben van, és feleslegessé teszi egy plusz kijelző beépítését. Az alapmodellben központi kijelző sincs, mindent a telefonunk dokkolásával intézhetünk, a csúcskivitelből persze az érintőképernyő sem maradt ki. Felszereltségből kettőnél nincs is több, és már az alap is jól ellátott, ráadásul az ára is mértéktartó.
Válogatni ezúttal a hajtásláncok közül lehet, ugyanis a villanyautókhoz fejlesztett Smart Car Platformra épülő C3 hagyományos benzines, hibrid és tisztán elektromos változatban is készül. Az 1,2 literes, 100 lóerős, már vezérműláncos háromhengeres turbós benzines a korábbi konstrukciós hibától elvileg mentesen, hatfokozatú kézi váltóval kerül a 6 190 000 Ft-os alapmodellbe. A már elérhető, 44 kWh-s LFP akkumulátorral felszerelt csúcsmodell 113 lóerős villanymotorral, a WLTP szerint 320 km-es hatótávval és 100 kW-os DC töltéssel 9 890 000 Ft-tól rendelhető.
2025 első negyedévében még jön egy szintén 100 lóerős 48 V-os hibrid, ami az ë-DSC6 duplakuplungos váltóba épített 21 kW-os villanymotorral akár 50 százalékban is képes lesz tisztán elektromosan közlekedni, illetve egy még olcsóbb, 200 km-es hatótávú ë-C3 is várható szintén a franciaországi gyárból, helyben készülő akkuval. Ráadásként lesz egy hosszabb, hétüléses verzió C3 Aircross néven, szóval belehúztak a franciák. Most csak egy ízelítőt kaptam belőle, de hamarosan jön a tesztautó, akkor részletesen bemutatjuk az új népautó jelöltet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

