Friss, ropogós: itt az új Panamera
Alig pár órája a Porsche hivatalosan is bemutatta a Panamera harmadik generációját. Bár a kedvelt luxusmodell kívül csak kisebb átalakuláson esett át, a megújult hajtásláncok és a maximális kényelmet garantáló Active Ride futómű miatt mégis van miről beszélni.

A Panamera formája lényegében maradt a régi, ahogy a részletek sem változtak sokat, inkább finomodtak. A megjelenés elsőre generációváltás helyett lehetne egy nagyobb facelift is, de azért akad néhány érdekes részlet. Ilyen az új hátsó lámpa, mely a gyártó jelenlegi trendjeinek megfelelően már a teljes farrészen végigfut, így körbeölelve a karosszériát. Ezen kívül sok apró változtatással az egész dizájnt frissítette, aktualizálta a Porsche.
Az új Panamera belsejét a képernyők uralják: a megszokott digitális műszeregység és középső infotainment kijelző mellett már a jobbegyben ülő utas is saját kijelzőt kap. Az utastér maradékát prémium minőségű anyagok borítják, melyek a beszámolók szerint nemcsak látványra, de tapintásra is hozzák az elvárt luxust.
Ami a hajtásláncokat illeti, az alap Panamera egy 348 lóerős, 2,9 literes turbós V6-ossal érkezik, mely 5 másodperces százas sprintre és 272 km/h-s végsebességre elég. A Panamera 4 összkerékhajtással bolondítja meg hajtásláncot, így a 0-100 4,7 másodpercre csökken, miközben a végsebesség érdemben nem változik. Az abszolút csúcsot a Panamera Turbo E-Hybrid változat képviseli, mely egy 4 literes duplaturbós V8-as, valamint a nyolcsebességes duplakuplungos váltóba integrált elektromos motor kombinációjával 670 lóerőre képes. A természetesen szintén összkerekes modell 3,2 másodperc alatt van százon, míg a végsebesség 314 km/h.
Az új Panamera igazi újítása azonban a felfüggesztés. Bár a kétkamrás légrugók és a Porsche Active Suspension Management rendszer minden változatnál alapfelszereltség, a Porsche Active Ride feláras extra, mely cserébe egészen különleges élményt nyújt. Az aktív lengéscsillapítókhoz csatlakoztatott elektronikusan vezérelt hidraulikus szivattyúk a kanyarokban, illetve gyorsításnál és lassításnál is képesek vízszintesen tartani a Panamera kasztniját, sőt, motorkerékpárokhoz hasonlóan még bedönteni is képesek azt.
Bár mindez sportos vezetésnél is hasznosnak tűnik, a Porsche elsősorban a kényelem növelésére, nyugodt autózáshoz alkotta meg a rendszert. Andrew P. Collins, a The Drive újságírója szerint – aki egy rövid tesztkörre elvihetett egy prototípust – az Active Ride rendszer pozitív és negatív értelemben is szürreális vezetési élményt nyújt.
Az új Panamera ára átszámolva 35,3 millió forinttól indul, míg a Panamera 4 változatért 38,3 milliót kér a gyártó. A Turbo E-Hybrid ára még nem ismert.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
