A Lotus az elmúlt évtized végére belátta, hogy a rétegmodellekre épülő kínálata nem kifizetődő, a termékmenedzserek ezért úgy döntöttek, hogy ezentúl egyetlen modell, az Emira fogja képviselni náluk a belső égésű motorral szerelt élményautózást - az 1973 lóerős elektromos hipersportautó Evija és a Type 132 SUV mellett. A három fő típus gyártása tegnap, december 22-én állt le, az utolsó példányokkal búcsúztak az eddigi korszaktól a hetheli gyárban.
Bemutatkozik a Lotus vadiúj sportkocsija
Emira a neve, és bár először Toyota motorral készül, azt később az AMG négyhengeres turbómotorja váltja fel.

Az Elise, az Exige és az Evora látszatra nagyon hasonló típusok, ám közelebbről nézve - lotusos mércével - óriásiak a különbségek: elsőként az Elise-t mutatták be 1996-ban, még az Esprit és az Elan mellett képviselte a puritán, de józan szórakozást, ezt a szerepét végig meg is tartotta. Az Exige az ezredfordulón érkezett, mint az Elise kihegyezettebb, pályára szánt verziója, ez a civil testvérhez képest agresszívebb formatervet, aero-kiegészítőket és erősebb motorokat jelent (nemrég összeeresztettünk egyet az Alpine A110-zel, cikkünket itt találod). Az Evora érkezett a legkésőbb, 2009-ben, hármójuk közül ez a legnagyobb, és az egyetlen, ami 2+2 üléses konfigurációban is kapható (az Europa S-ről sem feledkezünk meg, de most elégedjünk meg annyival, hogy egy praktikusabb, GT ízű Elise volt).
Ne kérdezz semmit, csak nyomjad!
Két új autó, mégis mintha évtizedek feszülnének köztük. A Lotus és az Alpine nagyon másként indul hódítani, de nekünk mindkettő szívbe talált.
Az Elise-t azért is érdemes külön kiemelni, mert rengeteg külsős cég vette alapul: a Hennessey Venom GT félig Lotus félig Corvette-ként végsebességrekordot ért el, a Melkus RS2000 egy szentimentális német próbálkozás volt, az SQuba Concept az elborult svájci Rinspeed ötleteként született, a Vauxhall VX220-t/Opel Speedstert nem kell bemutatni (de mi azért megtettük, tesztünkért bökj ide), de az azóta nagy utat bejárt Tesla is a brit sportautóra építette az első Roadsterét, amiből Elon aztán ki is lőtt egyet az űrbe.
Elbukott a leggyorsabb Wartburg utóda
Hiába harangozták be, és hiába volt a hatalmas érdeklődés, a tervekben szereplő évi két tucat autó sem kelt el.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni a jelentőségüket: a három típusból összesen 51 738 darab készült, ami az összes valaha készült Lotusok fele. Az utolsó példányokat össze is hozták egy kép erejéig: az Elise-t egy sárga Sport 240 Final Edition, az Exige-t egy Heritage Racing Greenre fújt Cup 430 Final Edition, az Evorát pedig egy szürke GT430 Sport búcsúztatja, mindhárom a márka gyűjteményébe kerül majd. Az üzemre most teljes átalakítás vár, a három eddigi típus helyett a közös utód Emirát fogják gyártani Hethelben. Ha minden jól megy, jövő tavasszal indulhat a termelés, évi 5000-es példányszám a cél.
Ami ennél nyersebb, annak hentesnél a helye
Szervókormány? Ülésfűtés? Érintőképernyős fedélzeti rendszer? Fogyasztás? Lehet vele utazni? Nem. Akkor mégis mit tud a Lotus Exige? Élményt!
Videónk az Exige-ről:

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Gigabírsággal szorítanák vissza Kaliforniában a legjobb büntetéselkerülő trükköt
Az egyszerű közlekedési szabálysértők után a bűnözők is rákaptak, ezért a szigorítás.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
