Luca de Meo január 14-én vázolja majd a cég jövőjére vonatkozó, átfogó terveket, de egy Automobilwoche által megszerzett belső levelezésből már most tudni lehet, mik az átalakítás kulcsterületei.

Ahogy az a válság sújtotta cégeknél lenni szokott, az elsődleges cél a kiadások csökkentése. Konkrét számokat ugyan nem említ, de támpontot adhat, hogy már a vezérigazgató érkezése előtt is évi egymilliárd eurót akartak spórolni, illetve közel 1500 munkahelyet akartak megszüntetni. Emellett a párhuzamosan folyó fejlesztéseket és a rövid távon meg nem térülő technológiai befektetéseket is vissza szeretné fogni.

De Meo szintén megszokott stratégiai lépésként szűkítené a modellpalettát - a kínálat 30%-át szántaná be, amire példaként a nem kifizetődő Opel modellek megszüntetését hozta a PSA-nál. Mindezt úgy akarja elérni a Renault háza táján, hogy a konszern közben ne veszítsen piacot, ami a versenytársak egyre bővülő kínálata miatt nem lesz könnyű.
Némiképp jó hír, hogy nem követik a globális trendet, és nem mozdulnak a nagyobb modellek felé. A fő fókuszt a C szegmensen tartják, amitől 2025-ig 25%-os bevételgyarapodást remélnek. Az viszont figyelmeztető jel lehet, hogy nem a mennyiség növelésével akarják ezt elérni, hanem a profitráta növelésével. Érdekesség, hogy ez szembemegy a korábbi igazgató, Carlos Ghosn mindent a mennyiségnek alárendelő törekvéseivel.
Az új vezetés a globális ambíciókat is átértékeli, mivel azok - főleg Ázsiában és Latin-Amerikában - nem hozták a remélt sikereket. Ugyanakkor Kínáról nem mondanak le, lévén az a világ legnagyobb piaca, ezt nem is engedhetnék meg maguknak, ám ott is újratervezik a gazdasági modellt, és helyi partnereken keresztül próbálnak majd teret szerezni.
A jövő problémáit és lehetőségiet sem hagyják figyelmen kívül, a tervek szerint 2026-ra a vállalatcsoport tevékenységeinek 20-30%-át már nem a hagyományos autógyártásban, hanem pénzügyi és kiberbiztonsági területeken, flottakezelésben, a körkörös gazdaságban és egyéb, az autózáshoz nem kapcsolódó hightech fejlesztésékben fogja végezni.
A Ghosn-botrány után felmerült, hogy a Nissan és a Mitsubishi leválna a Renault csoportról, de a vezérigazgató szerint ezek nélkül a kapcsolatok nélkül másodvonalbeli márkákká süllyedne mind a négy márka, így arra fog törekedni, hogy ezeket a partnerségeket megerősítse.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
