Az ilyen esetekből sejthető, hogy a nemét prémium-gyártók még mindig egymást tekintik a legnagyobb konkurenciának. Különösen igaz ez az elsőségért küzdő BMW-re és Mercedesre, amelyek most épp prémium felső-középkategóriás sportszedánjaik bemutatóját helyezték egymás mellé.

Ahogy a BMW az M5-ösön, a Mercedes is csak egy kisebb felújítást hajtott végre az E osztály legerősebb változatain. Az E63 és az E63 S modellek változatlan teljesítménnyel, de átdolgozott külsővel és korszerűsített fedélzeti elektronikával érkeznek.
A két AMG modell műszaki tartalma látszatra nem tér el attól, amit már eddig is kínáltak hozzá: a 4 literes V8-as motorból kétfélét kínálnak, a sima E63-asba az 571 lóerős, 750 Nm csúcsnyomatékú változatot építik, a drágább S-be pedig a 612 lóerős, 850 Nm csúcsnyomatékú kerül. Mindkét motorhoz 9 fokozatú automata váltó és állandó összkerék-hajtás jár. A dinamikában sincs nagy eltérés: a gyengébb modell 3,5, az erősebb 3,4 másodperc alatt gyorsul százra, és mindkettő simán eléri a 300 km/h-t, a különbség csak annyi, hogy a sima E63-asnál ehhez extraként meg kell rendelni a Driver's Package nevű csomagot némi felárért, míg az E63 S-hez ez alapáron jár. Ezek a számok a szedán kivitelre vonatkoznak, a kombik egy tizedmásodperccel gyengébben gyorsulnak, a végsebességük pedig legfeljebb 290 km/h lehet.
Mindez eddig is nagyjából ugyanígy volt, ami most változik, az a csomagolás. Itt is felbukkannak a lefele szélesedő hűtőrácsok, ahogy a szedánon és a kétajtós változatokon, az AMG-nél a függőleges rácsozat, illetve a hűtőmaszk alatti légbeömlők kialakítása más egy kicsit. Ezen felül a műszerfalat szabták át – a polgári E osztályéhoz hasonlóan – az MBUX dupla LCD-s műszercsoport legújabb változataival. A sima E63-asba a kisebb, 10,25 hüvelykes kijelzőpár kerül, az E63 S-be viszont az S osztályból is ismert 12,25-ösöket építik.
Új arckifejezést ölt a Mercedes E osztály
A mosolyból fura vicsor lesz, így kezd hozzá pályafutása második feléhez a W213-as.
Pontos árakat egyelőre nem mondtak, csak annyit, hogy nem terveznek jelentősen eltérni az eddigi áraktól. Az E63 eddig 110 ezer euró felett indult egy kicsivel, az S változatért pedig 123 ezer eurót kértek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Beszüntetheti Kínában a villanyautók forgalmazását a Porsche
Borzalmasak az eladások, durva a konkurencia, hogy ezért a Porsche fontolgatja, hogy kivonul a kínai piacról az elektromos autókkal.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
