Visszatér az MG Európába
Az MG visszatéréséről évek már vagy egy évtizede pletykálnak, ám most talán valóban sor kerül a márka újbóli bevezetésére Európában. Legalábbis ez a terv, állítólag már megkezdték egy új európai terjesztőhálózat megszervezését Luxemburgi székhellyel.

A brit márka 2005-ben tűnt el a piacról, és ekkor kerültek az egykori MG-Rover típusok jogai a kínaiak kezébe. Később, 2007-ben megszerezték a maradék gyártósorokat egy másik kínai cég, a Nanjing Automobile felvásárlása révén, majd vadonatúj modelleket kezdtek fejleszteni, részben brit tervezők közreműködésével. Úgy tervezték, hogy 2010-re újra elérhető lesz a teljes MG kínálat egész Európában, ám az európai autópiac elhúzódó válsága azonban elmosta a terveket. A Brexit miatt 2016 végén a Longbridge-i üzemet is bezárták, ahol korábban a brit piacra szánt autók összeszerelése folyt Kínából szállított készletekből.
Európában azonban még mindig jól cseng az MG márkanév, és ezt Kínában is tudják. Nagy-Britanniában jelenleg ugyan csak két modellt kínálnak, az MG3 kisautót és a GS terepjárót, de az év vége felé érkezik egy újabb SUV ZS néven. Emellett a következő két évben jöhetnek újabb típusok, akár a Roewe kínálat egyes modelljeinek átcímkézésével – a SAIC-nak ma már megvan a technológiája és a tőkéje is, hogy összehozzon az MG-nek egy teljes palettát.
Egyes feltételezések szerint a Maxus haszonjárműveket is visszahozhatják. Ezeket még a Leyland-DAF jogutódja, az LDV kezdte gyártani 2004-ben Nagy-Brittanniában, és csak 2011-ben költöztették a gyártósorokat Kínába. Különösen a 200 km hatótávú, elektromos EV80 ígéretes, amely ugyan drágább, mint a dízelmotoros konkurencia, de 4-5 év alatt megtérülnek a költségei, és olyan helyeken is közlekedhet, ahol a többi furgon nem.
A visszatérés egyelőre előkészítés alatt van, a SAIC európai igazgatója, Pieter Gabriels azt mondja, még tárgyalnak a lehetőségekről lehetséges kereskedő-parnerekkel, de a közvetlen, például interneten keresztüli értékesítés lehetőségét sem zárják ki. „Az MG olyan, mint az Alfa Romeo: nagyon nehéz tönkretenni a márkanevet, annyi jó emlék kötődik hozzá.” - mondja az igazgató. Ennek némiképp ellentmond, hogy Nagy-Britanniában, ahol már évek óta jelen van az MG, jelképes eladásokat sikerült elérni a kínai alkatrészekből összerakott autókkal, de Gabriels szerint már megvan a hiba: nem tudtak határozott jelleget adni az MG-nek.
Az előzmények után persze senki nem veheti biztosra, hogy 2019-ben valóban visszatér az MG, végül is ezt az utóbbi 12 évben többször beigérték már, de úgy tűnik, a szándék megvan, már csak a márkát kel újra felépíteni a kontinensen, gyakorlatilag a nulláról.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
