Nagyon kellett már az új 7-es a BMW-nek, de megérte várni rá. Úgy tűnik, megint méltó ellenfele lehet az S Mercinek, sőt, látszik, hogy ahol csak tudták, megpróbálták a bajorok túllicitálni.

A luxuslimuzinoknál meredek spirálban emelkedik a színvonal, és általában az viszi a prímet, akié a legfrissebb fejlesztés. A 7-es leváltására márpedig alaposan rákészült a BMW, és a bemutatón közölt részletek alapján szédítő technológiai újításokat gyömöszöltek bele. Az utóbbi években egyre elavultabbnak tűnő csúcs-BMW-be annyi mindent beleraktak, hogy abból jó eséllyel meg is élnek a következő évtizedben.
Méreteit tekintve nem sokat nőtt a G11, illetve G12 (hosszú tengelytáv) kód alatt futó 7-es, hosszban szűk két centit, magasságban egyet sem nőtt, szélessége és tengelytávja azonos az elődével. Nem mintha szüksége lett volna a hízásra, mostanában inkább a súlycsökkentésre szoktak koncentrálni, ami a 7-es bizonyos modelljeinél akár 130 kiló is lehet.
Ebben jelentős szerepe van a BMW által régóta fejlesztett karbon-technológiának, a 7-es vázszerkezetének egy része ugyanis szénszál-erősítésű műanyagból készült, amivel mások ebben a kategóriában eddig nem próbálkoztak. Mivel a 7-es műszaki megoldásait, platformját a jövőbeli összes hátsókerekes BMW, vagyis a 3-astól fölfelé mind át fogja venni, komoly lépésről van szó, ami a javítóipart és a konkurenciát is alaposan meg fogja izzasztani. De nem csak a karosszériavázat, a komplett futóművet is áttervezték, ami szintén hozzájárul a súlycsökkentéshez, és a következő évek BMW-iben feltehetően sorozatosan megjelennek majd a 7-es alumínium féknyergei, kerékagyai, meg egy sor más újdonság.
Alapkivitelben elöl-hátul légrugókon ül az új 7-es, ennek köszönhetően alacsony sebességnél meg lehet emelni két centivel, autópályán pedig a jobb légellenállás érdekében egy centivel leülteti magát. Az állítható keménységű lengéscsillapító már nem újdonság, de az elektrohidraulikus működtetésű aktív kanyarstabilizátor az, és az összkerék-hajtással kombinálható összkerék-kormányzás szintén.
A rejtett technikánál viszont vélhetően sokkal jobban érdekli majd a vásárlóközönséget a temérdek kényelmi és szórakoztató funkció, amelyekkel megint az élre szeretne törni a BMW. A 7-est a kulcsba integrált miniképernyő segítségével kiszállás után be tudja parkolni a tulajdonosa a garázsába, pont úgy, ahogy a Bosch néhány héttel ezelőtt Boxbergben bemutatta. Amióta James Bond 1997-ben telefonjáról irányította a 7-esét, mind vágytunk arra, hogy kívülről vezethessük az autót, most valósággá vált.
Szintén világújdonságnak számít az iDrive 5.0 karmozdulat-vezérlése. Az már önmagában örömteli, hogy a BMW végre beadta a derekát, és tapizni lehet az érintőképernyőt, de egy 3D-s érzékelő a karmozdulatainkat is figyeli, így egy laza Jedi-suhintással például elnémíthatjuk a zenét.
Nem lehet nem észrevenni a párhuzamot a konkurensek kínálatával, ha tovább böngésszük az extralistát. Az összehajtogatható utasülés mögött fejedelmi kényelmet kínáló Executive Lounge hátsó fotel vagy a Sky Lounge üvegtető, amely ledes világítással több színben tud vetíteni akár csillagos eget is fölénk, meglévő ötletek továbbfejlesztése, nehogy valaki bármiben túl tudja licitálni az új 7-est.
A motorkínálatot is átdolgozták, szerencsére változatlanul turbós soros hathengeresek adják a választék javát. Az alap a 730d és a 740i, 265, illetve 326 lóerővel, fölöttük van a V8-as, összkerekes 750i xDrive 450 lóerővel, és azt pletykálják, később érkezik még egy szintén dupla turbós V12-es is. A CO2 elleni csatában pedig a 740e a legújabb harcos, amely egy 326 lóerő rendszerteljesítményű hibrid hajtásláccal támad egy kétliteres, turbós négyhengeressel, valamint egy villanymotorral. Mivel konnektorról tölthető, és 40 kilométer az elméleti elektromos hatótávolsága, a hivatalos fogyasztási adata mindössze 2,1 liter/100 kilométer.
Akárhogy is nézzük, a BMW rendesen odatette magát, és ha az új 7-es tényleg olyan fantasztikus, ahogy papíron tűnik, akkor nem csak behozták a lemaradást, de bizonyos tekintetben meg is előzték a konkurenciát. A jövőt tekintve egyértelműen a szénszálas elemekkel tarkított vázszerkezet a legjelentősebb újítás, amely az alacsonyabb kategóriákba lecsorogva alapos felfordulást okozhat majd a következő években.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
