Négyhengeressel jön az új 7-es BMW

2015.06.11. 11:39

Nagyon kellett már az új 7-es a BMW-nek, de megérte várni rá. Úgy tűnik, megint méltó ellenfele lehet az S Mercinek, sőt, látszik, hogy ahol csak tudták, megpróbálták a bajorok túllicitálni.

A luxuslimuzinoknál meredek spirálban emelkedik a színvonal, és általában az viszi a prímet, akié a legfrissebb fejlesztés. A 7-es leváltására márpedig alaposan rákészült a BMW, és a bemutatón közölt részletek alapján szédítő technológiai újításokat gyömöszöltek bele. Az utóbbi években egyre elavultabbnak tűnő csúcs-BMW-be annyi mindent beleraktak, hogy abból jó eséllyel meg is élnek a következő évtizedben.

Méreteit tekintve nem sokat nőtt a G11, illetve G12 (hosszú tengelytáv) kód alatt futó 7-es, hosszban szűk két centit, magasságban egyet sem nőtt, szélessége és tengelytávja azonos az elődével. Nem mintha szüksége lett volna a hízásra, mostanában inkább a súlycsökkentésre szoktak koncentrálni, ami a 7-es bizonyos modelljeinél akár 130 kiló is lehet.

Ebben jelentős szerepe van a BMW által régóta fejlesztett karbon-technológiának, a 7-es vázszerkezetének egy része ugyanis szénszál-erősítésű műanyagból készült, amivel mások ebben a kategóriában eddig nem próbálkoztak. Mivel a 7-es műszaki megoldásait, platformját a jövőbeli összes hátsókerekes BMW, vagyis a 3-astól fölfelé mind át fogja venni, komoly lépésről van szó, ami a javítóipart és a konkurenciát is alaposan meg fogja izzasztani. De nem csak a karosszériavázat, a komplett futóművet is áttervezték, ami szintén hozzájárul a súlycsökkentéshez, és a következő évek BMW-iben feltehetően sorozatosan megjelennek majd a 7-es alumínium féknyergei, kerékagyai, meg egy sor más újdonság.

Alapkivitelben elöl-hátul légrugókon ül az új 7-es, ennek köszönhetően alacsony sebességnél meg lehet emelni két centivel, autópályán pedig a jobb légellenállás érdekében egy centivel leülteti magát. Az állítható keménységű lengéscsillapító már nem újdonság, de az elektrohidraulikus működtetésű aktív kanyarstabilizátor az, és az összkerék-hajtással kombinálható összkerék-kormányzás szintén.

A rejtett technikánál viszont vélhetően sokkal jobban érdekli majd a vásárlóközönséget a temérdek kényelmi és szórakoztató funkció, amelyekkel megint az élre szeretne törni a BMW. A 7-est a kulcsba integrált miniképernyő segítségével kiszállás után be tudja parkolni a tulajdonosa a garázsába, pont úgy, ahogy a Bosch néhány héttel ezelőtt Boxbergben bemutatta. Amióta James Bond 1997-ben telefonjáról irányította a 7-esét, mind vágytunk arra, hogy kívülről vezethessük az autót, most valósággá vált.

Szintén világújdonságnak számít az iDrive 5.0 karmozdulat-vezérlése. Az már önmagában örömteli, hogy a BMW végre beadta a derekát, és tapizni lehet az érintőképernyőt, de egy 3D-s érzékelő a karmozdulatainkat is figyeli, így egy laza Jedi-suhintással például elnémíthatjuk a zenét.

Nem lehet nem észrevenni a párhuzamot a konkurensek kínálatával, ha tovább böngésszük az extralistát. Az összehajtogatható utasülés mögött fejedelmi kényelmet kínáló Executive Lounge hátsó fotel vagy a Sky Lounge üvegtető, amely ledes világítással több színben tud vetíteni akár csillagos eget is fölénk, meglévő ötletek továbbfejlesztése, nehogy valaki bármiben túl tudja licitálni az új 7-est.

A motorkínálatot is átdolgozták, szerencsére változatlanul turbós soros hathengeresek adják a választék javát. Az alap a 730d és a 740i, 265, illetve 326 lóerővel, fölöttük van a V8-as, összkerekes 750i xDrive 450 lóerővel, és azt pletykálják, később érkezik még egy szintén dupla turbós V12-es is. A CO2 elleni csatában pedig a 740e a legújabb harcos, amely egy 326 lóerő rendszerteljesítményű hibrid hajtásláccal támad egy kétliteres, turbós négyhengeressel, valamint egy villanymotorral. Mivel konnektorról tölthető, és 40 kilométer az elméleti elektromos hatótávolsága, a hivatalos fogyasztási adata mindössze 2,1 liter/100 kilométer.

Akárhogy is nézzük, a BMW rendesen odatette magát, és ha az új 7-es tényleg olyan fantasztikus, ahogy papíron tűnik, akkor nem csak behozták a lemaradást, de bizonyos tekintetben meg is előzték a konkurenciát. A jövőt tekintve egyértelműen a szénszálas elemekkel tarkított vázszerkezet a legjelentősebb újítás, amely az alacsonyabb kategóriákba lecsorogva alapos felfordulást okozhat majd a következő években.

Az oldalról ajánljuk

F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
  • Hírek

F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit

Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.

március 18., 16:26
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
  • Hírek

Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre

A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.

március 18., 07:46
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
  • Hírek

A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás

Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.

március 18., 09:32
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
  • Hírek

Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát

Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.

március 18., 12:23
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
  • Hírek

Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre

Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.

március 18., 14:01
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMW
  • Tesztek

Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé

Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.

március 18., 15:20
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
  • Hírek

Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten

A mentő használta a megkülönböztető jelzést.

23 perce
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
  • Hírek

Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio

Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.

március 18., 13:23
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
  • Hírek

Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta

Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.

március 18., 10:56
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
  • Hírek

7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos

A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.

március 17., 05:55
Elözönlötték az autók Magyarországot
  • Közélet

Elözönlötték az autók Magyarországot

Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.

március 18., 05:59
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
  • Hírek

Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel

A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.

március 17., 05:55
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
  • Hírek

Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla

A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.

március 18., 05:59
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
  • Hírek

Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?

A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.

március 17., 08:44
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
  • Hírek

Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn

A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.

március 18., 17:27
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
  • Közélet

Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ

Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.

március 19., 06:08
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
  • Hírek

Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa

A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.

március 19., 06:08
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
  • Hírek

Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger

Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.

március 19., 06:08
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
  • Hírek

A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül

A Toyota is helyet kérhet magának.

március 17., 11:23
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
  • Hírek

Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo

Külsőleg és teljesítményben egyaránt.

március 17., 15:07
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
  • Nepperűző

5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak

Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.

március 17., 17:10
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
  • Közélet

A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot

Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.

március 17., 14:09
Papíron Skoda, valójában Renault - lett is belőle baj
  • Hírek

Papíron Skoda, valójában Renault - lett is belőle baj

A rendőrök intézkedtek.

március 17., 13:39
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
  • Hírek

Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán

Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.

március 17., 17:02
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
  • Hírek

Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál

A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.

március 17., 10:00
Ferrari SF90 XX
  • Hírek

Ferrari SF90 XX

március 17., 14:17
Végleges Renault 5 Turbo 3E
  • Hírek

Végleges Renault 5 Turbo 3E

március 17., 13:06
Mazda CX-60
  • Tesztek

Mazda CX-60

március 17., 13:37