- Belsőség
- Parkoló Parádé!
- volvo
- volvo xc70
- autonánia
- totalcar flotta
- parkoló parádé
- pp42
- camper gustafsson
Erre nem számítottam
Keresgélésem véget ért, megvan a kiválasztott!
Az elmúlt hetekben, hónapokban irtózatos mennyiségű hirdetésen rágtam át magam, a többségnél már el se indultam megnézni, olyan, a képekről is jól látható ár/érték aránytalanság van a pickup piacon sokaknál. Jól láthatóan porrá rohadás közeli, 20-25 éves, közel 0 felszereltségű autókat hirdetnek elképesztő áron. Persze van közte azért vállalható, de mire rátalálsz, hááát… Aztán egyszercsak elsuhant mellettem egy 850-es kocka Volvo , és kicsit elvesztem.
Kitépi a kezedből, ne aggódj
Sportkocsi, ruhásszekrény, menő, ciki – minden volt már a 850-es kombi. Helyretesszük, izibe.

Akkor már 4x4-es Pandákkal volt tele a Hahu Parkolóm, és épp egy leharcolt Sisley felé kacsingattam, viszont gyors kereséssel kiderül, a hazai piacon a 850-es annyira nem elterjedt, nem tolonganak végtelen mennyiségben a keresőben. És ekkor jött szembe azt XC70. A forma még mindig eléggé kocka, de jóval modernebb, és ami fontos, elég jó választék is van belőle, így jobb az esély az egyben lévőre.
Aztán feldobott egy második generációs zöld kockát a hirdetésfigyelő. Napokig szemeztem vele, lekértem a lekérdezőkön, rágódtam. A legnagyobb különbség a többséghez képest kézi váltó, szinte az összes XC70-es automata, de ez egy ennyi idős autónál talán előny is lehet (bár kedvelem az automata váltót). ÉS szinte ritkaság, hiszen mindössze 3 évig gyártották ebben a 200 ló körüli turbós, 5 hengeres, benzines konfigban.
Felhívtam az eladót, megállapodtunk egy köztes helyszínben és kipróbáltam az autót. Közben beszélgettünk és kiderült, hogy igen szereti az autót és gyakorlatilag az autó egész előéletét a kezembe adta dokumentáció formájában és amit azok mutattak, az gondos gazda képét mutatta.
A kocsi valóban nem tűnt rossznak, ahogy mondani szokták, jön megy teszi a dolgát. Érdekes felszereltséget választott az eredeti rendelő, a GPS, mobil modul és a kéziváltó kombó annyira nem tipikus. A navi modul sajnos korábban távozott a kocsiból, de annyira nem is hiányzik, érthető módon. A kijelző szerencsére megvan, így ha sok időm lesz, elvileg rá lehet okosítani egy Raspberry alapú Adroidos rendszert is akár. A mobilmodul működik (ez még nem a kihangosítós történet, így középen ott figyel a kagyló!), de még kitalálom, hogy ne cseréljem-e le egy pohártartóra inkább. Ebből nem volt elkényeztetve a jármű, konkrétan 0 darab van benne, mivel dohányzó csomagot rendeltek egykor (bár szerencsére ez nem érződik sehol), és a hamutál-tároló komból a középkonzol pohártartója helyére kerül.

Külsőleg egyben van, de azért látszik rajta az eltelt 20 év. A fényezetlen műanyag elemek eléggé megfakultak, de ezen változatos módon lehet segíteni. A fényezés karcos, bár ez számomra nem volt különösebben riasztó. Nem túl mélyek, hozzáértő szerint simán el lehet őket tüntetni, plusz akárcsak az előző tulaj, mi is vadkempingezni visszük majd részben, a raktáramban pihenő iKamper Skycamp Mini 3.0 (és Tonyék is) már türelmetlenül várja, hogy felkerülhessen rá. A Vadmusso projekt a tervek szerint a Volvóval folytatódik!
A fejben építés folytatódik
Fejben nagyon épül a Vadmusso, de azért már megmunkáltunk egy kis vasat is és megnéztem, miben is fogok lakni a Grand Musso tetején

Miközben kellemesen ringatóztunk Keszthely utcáin, kiderült pár dolog. Egyfelől, ahogy az fel is tűnt, igen szereti a kocsit, nehezen engedi el, de sajnálatosan flottát kell optimalizálnia. Másfelől, mint kiderült, sok közös ismerősünk van, többek között Rézmonyó és Bumbi, akik egykor meg is énekelték a kiváló Oldsmobilját .
Az eljegyzett autó
Bár az autónak leáldozóban van, az Ökumenikus Autószeretet Egyháza él, virul és várja híveit, még ha mostanra már csak hagyományőrzésre is.
Na ekkor elkövettem a tipikus hibát, nem csaptam le azonnal az autóra, így volt pár izgatott napom, miközben mellesleg a Szigeten melóztam ezerrel egy Transittal, onnan meg azért nem lehet annyira elszaladni. De azért egy-két nap múlva felhívtam Tony-t, és fixáltuk a vételi szándékot a gentlement’s agreement jegyében és reménykedtem.

Végül nyélbe üttetet az üzlet és én aznap este boldog Volvó tulajdonosként suhantam haza az autópályán, élvezve olyan, szegény Berlingómból hiányzó extrákat, mint a szervókormány, a tempomat, a teljesítmény és ami a legfontosabb talán, a klíma. És tényleg jéghideg.
Amikor a baráti chat-re beírtam, hogy mit tettem, mindjárt kaptam az úristen benzines Volvó, úristen leeszi a hajad. De hát eddig pickupokkal jártam, szóval olyan nagy izgalmak egyelőre az első párszáz kilométer alatt nem látszottak a fogyasztásmérőn, sőt jelenleg olyan 500 km pályázás (120-130 km/h meg pár dugó) épp 8,5 litert ír a kijelző.
Persze azért nem tökéletes a kocsi, van pár hiányosság, beállítani való, meg biztos használat közben is kibuknak dolgok. De az első tapasztalatok jók, de azért még egy alapos átvizsgálást megejtünk vele és ezt ti is végig izgulhatjátok velem együtt, mert a tervek szerint a szeptemberi Parkoló Parádé élő MűhelyPRN forgatásának egyik áldozata lesz a zöld kocka! Lehet jönni kárörvendeni ;)
Totalcar Parkoló Parádé
V8 és USA tematikával jelentkezik a Parkoló Parádé, de gyertek, gyertek, nyugodtan, bármivel!
Gyere el te is a tavaszi PP-re. Jegyvásárlás itt!
Május 4-én tartjuk 2025 első Parkoló Parádéját, ahol fókuszban az európai autógyártás.
Az idén 25 éves Totalcar születésnapi rendezvénysorozatának első állomása a már jól ismert Hungexpo és a Parkoló Parádé. Lesz minden, amit eddig megszoktál: ökumenikus autószeretet, barátkozás, eszmecsere, gyerekprogramok, szakmai előadások, autóztatás és persze autók minden mennyiségben.
Ugyanakkor kicsit meg is újulunk, ráadásul az év nagy durranása, hogy a magyarországi Red Bull Show Run partnere a Totalcar lesz: idén minden Parkoló Parádén ott lesz a Red Bull Forma-1-es kerékcsere-szimulátora, a Pit Stop, amit Te is kipróbálhatsz.
Kapunyitás 14 órakor!
Részletes program és jegyvásárlás ide kattintva!
Ilyen volt a Parkoló Parádé
- Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
- Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
