Ez nem csak egy szürke Subaru Impreza
8 évesen kezdte apja autójával, aztán WRC világbajnok lett. Richard Burnsnek csak 34 év jutott, de tartalmasan töltötte.
Richard Burns reményei a világbajnoki címre végleg eloszlottak a 2000 augusztusában történt finn futam nagy balesete után, de a szezonzáró nagy-britanniai futamon, a Port Talbot melletti Margam Country Parkban hazai közönség előtt győzelmet aratott. Kilencedik WRC diadalát ezzel a Subaru Impreza S6 WRC-vel, amihez azóta sem nyúltak hozzá.

Már az év elején gazdát találtak a Subaru Impreza versenygépnek, ami önmagában nem ritka jelenség. Ilyenkor a futamot követően az autók az ellenőrzések után visszakerülnek a Prodrive-hoz és rendbe rakják a technikát és a karosszériát is. A 11-es alvázszámú autót viszont nem úgy adták át, ahogyan általában szokás, hiszen a vevő egyenesen a futam végéről vitte el az autót.
Ezt a Subarut tartják a legeredetibb fennmaradt WRC autónak, mert minden apró karc és horpadás ott van rajta, amit a versenyeken szerzett. Ez a patina adja meg igazán a varázsát, az FIA kis címkéi és a letört tükör. Nem csak a murvára való kerekek, de az aszfaltra valók is megvannak az Imprezához, de még a szexi éjszakai lámpacsokor sem maradt le.
Pontosan azok az ülések és övek vannak benne, amiben Richard Burns és navigátora, Robert Reid küzdöttek a szakaszokon. Még az olyan apróságok is az autóban maradtak, mint Reid Nokia telefonja és energiaszeletei. Utóbbiak lejáratáról nincs információ, de szerintem már egy ideje fogyasztásra alkalmatlan.
2,0 literes, négyhengeres, turbós bokszermotorja bő 300 lóerős és a manipulációt kizáró pecsétek ellenére azért van az Impreza WRC-ben egy kis trükk. A hatsebességes szekvenciális váltó átment, az összkerékhajtás sem ördögi, a hangméréssel azonban kezdeni kellett valamit. A Prodrive titkos szoftvere lehetővé tette, hogy a fordulatszámmérő 1000-es eltolásokkal csaljon, így tudott átmenni az autó a szigorú zajpróbán.
Három futamon ment a 11-es Impreza S6 WRC, a francia Tour de Corse-on, az olasz Rallye Sanremon és a brit Network Q Rally-n. Azóta nyugdíjban van, de ez nem jelenti azt, hogy ne volna bevethető.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
