Ki lehet bírni
Tartósteszt: anyám Suzukija -2000
Ötezer forint, ennyibe került a hol járunk-kérdés. A forduló végén a rendőr ennyiért mondta meg, hogy két hete lejárt a Wolfsburgi Rém (Golf II GTI) műszakija. Az Autódoktor jónéhány hiányosságot talált, többek között az ültetés miatt megfáradt a hátsó híd, hegeszteni kell; ez bizony műszakival együtt egy hét mozgásképtelenség.
![]() |
|
![]() |
|
De nem nekem! Túlzás, hogy régi vágyam teljesült, amikor a drága jó Mama egy teljes hétre kölcsönadta bordó Suzukiját, de a tömegközlekedéshez képest hatalmas könnyebbség. Nem beszélve a megismerés, az újdonság aprólékos felfedezése nyújtotta kalandról.
Suzuku Swift 1.0, pontosabban 993 ccm. Őszintén szólva eddig csak A suzukis egy külön állatfajta - topikba olvastam néha bele, dicsőítő Suzuki-törzsasztalokat nem látogattam. Első suzukis szárnypróbálgatásaim tehát a folyamatos önvizsgálat jegyében teltek.
![]() |
|
|
![]() |
A világ leghülyébb cégneve. Eldöntendő kérdés: vagy Magyar, vagy Corporation. |
Próbáltam úgy csinálni, mint akinek halálközeli élménye van, és felülről nézi magát az ágyon, körben tanácstalan orvosok és gyászoló rokonok: ott megyek a kis bordóval, én, a külön állatfaj, a suzukis. A suzukisok tényleg hajmeresző dolgokra képesek, például aki az Árpád-hídon a belső sávban 55-el megy, az statisztikailag kimutathatóan is suzukis.
![]() |
|
![]() |
|
Fogalmam sincs, hány literes a csomagtartó, de ménkü sok befőtt fér bele. |
Nem beszélve arról, aki felszántja a padkát, mert szemből szabályosan közeledik egy busz,és azt hiszi, nem fér el. Pedig simán. De a legszörnyűbbek akkor is forgalomlassító suzukisok: a zöldet eleve későn veszik észre, az egyest nehezen lelik, és ha végre megtalálták, annyira megbecsülik, hogy fél perc, mire felengedik a kuplungot.
![]() |
|
|
![]() |
Az Ellopott Clarion Emlékműve. A gigantikus csáp miatt az autó féloldalas futrinkára emlékeztet. |
Addigra persze valaki (nem én) rájuk dudált, úgyhogy meg is ijedtek, el is bizonytalanodtak, esetleg feldühödtek - egyáltalán nem biztos, hogy jó ötlet jobbról elmenni mellettük, egyáltalán, bármilyen irányból megelőzni őket.
Régi marxistaként biztos voltam benne, hogy a suzukis nem született ilyennek, őt a suzuki tette ilyenné, ő menne, mint a rakéta, de az egyliteres motor ennyire képes, bocsesz. Így lesz a jobb sorsra érdemes polgárból külön állatfajta. Pedig nem.
![]() |
|
![]() |
|
200 :o) |
Először is, a Suzuki hidegindító rendszere (amennyiben van neki ilyen), jól működik, kevés autó megy ilyen szépen hidegen. Aztán a kormány: talán az öt évvel ezelőtti amerikai változatból, a GEO Metróból vették át, mert az volt ilyen szervósan finom, szinte egy ujjal tekerhető, szervó nélkül.
Igazságot a Suzukinak! Az egyliteressel is lehet normálisan, dinamikusan közlekedni, főleg városban, kiváltképpen egy emberrel. A négyemberes, egyliteres Suzuki tényleg nem váltja meg a világot, de a Hungária körutat blokkoló Suzukik önhibájukon kívül mennek olyan lassan, és szörnyű ritmusban.
![]() |
|
|
![]() |
A három nővér |
Még csak pörgetni se kell.
Országúton 5 és fél, városban 7 liter, szerelni még semmit nem kellett rajta, elég megbízható benyomást kelt.
Amit továbbra sem értek, hogyan képes a Suzuki ragaszkodást, érzelmi kötődést kiváltani. Mert ugye vannak Suzuki Fan Clubok. Elölről nem néz ki jobban, mint egy gyárilag, tessék-lássék modernizált Dacia, vagy az egyesítés után plaszikázott, négyütemű Wartburg. Oldalról sem. Hátulról sem. A gyári tuningos, felnis-szpojleres-metálfestésű sorozatok pedig csak szánalmasabbak.
A Suzuki valahogy úgy tesz függővé, mint Ocsmány Bob a South Parkban, aki zacskót húzott a fejére, és egyből felfigyeltek belső értékeire. (Celine Dion is családot alapított vele.) Kívülről még a Mamának se tetszik. Belül sem kényeztet. Menetdinamikája elfogadható. Fogyasztása normális.
![]() |
|
![]() |
|
A Clarion helye |
Gyakori akciós extra a biztonsági paneles Clarion rádiómagnó. Nem szól valami jól, de alapvetően működik, és a Kossuth rádió szépen bejön rajta, Bolgár úrral, vízállásjelentéssel, kinyermával. Hogy miért törték fel érte a Mama Suzukiját, meg nem mondhatom - a Mama bölcs előrelátással a biztonsági panelt se hagyta a kocsiban. Igaz, egyszer az én autómat is felnyomták egy olyan béna rádióért, amit direkt azzal a céllal vettem bele, hogy ne törjék érte fel - az Autódoktor röhögve szerelte be, és mégis. Ahogy hallom, ezekért a megalázó Clarionokért elég sok Suzukit törnek fel.
![]() |
|
|
![]() |
Morzsa |
Jó dolog az öt ajtó, de sajnos nem nyílnak elég nagyra, Morzsa kutyát is félteni kell, hogy amikor beugrik, az alsó él gerincen vágja. A belső tér viszont kifogástalan. Néhány éve volt nálam egy kölcsönSwift, abban valami rettenetes papundekli-utánzat volt a borítás, rossz volt a kormány, a kuplung, a fék. Azt hittem, a külcsínhez hasonlóan a belbecs is csak toldozgatva-foltozgatva fejlődik, de belül vitathatatlanul jelentős a fejlődés.
![]() |
|
![]() |
|
Full |
Az ajtókárpit egész elviselhető, a fogantyúk-tekerők-gombok terén sem tapasztaltam ergonómiai merényleteket. Az extrák listája a Clarion megszűnése után is figyelemre méltó. Itt ez a szép fényszóróállító. Immobilizer. Sípoló az égve felejtett lámpa és a benne felejtett slusszkulcs ellen. Belső levegő keringetés. Kétszázig skálázott kilométeróra, álmodozóknak. És jó a fűtés.
Összességében határozottan kellemes meglepetés. És anyám azt mondta, a múltkor 140-nel ment vele a sztrádán. Az autó valahogy fickós volt, és egyszerre csak az említett sebességgel haladt. Megdicsértem, majd arra kértem, többet ilyet ne csináljon: bármennyire ficánkol a három henger, fogja vissza.
Köszönetnyilvánítás:
Anyám nélkül a cikk több okból sem jöhetett volna létre.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
