Hajnali két óra van, és ez az első mondat a számítógép képernyőjén. És ha lenne egy csepp kis igazság a földön, ez lehetne az utolsó is. Istenverte Mazda6, legyen ezerszer átkozott a pillanat, amikor beléd ültem.
Bár nem tartozik szorosan a tárgyhoz, el kell mondanom, hogy hat autóm van. A legfiatalabb 14, a legidősebb 32 éves. Az átlagéletkoruk 23 év. Valószínűleg ez a legfőbb oka, hogy jelenleg egyik sem működik.
A másik ok az, hogy a racionális autók nem szólnak az én bomlott szívemhez. A működésképtelen sajátjaim közt van széttuningolt sportautó, felpimpelt diszkócirkáló és tiszteletre méltó veterán, de mind teljesen értelmetlen, nehezen kihasználható és drága fenntartású. És hatan négy különböző műhelyben állnak. Nekem pedig temérdek intéznivalóm van. Autó kell, de nem vehetek.
Magyarország kedvenc autós villanymédiumának igazgatóságán nem azért jó időzni, mert az ember lecsaphat a Ferrarikra és 6-os BMW-kre, hanem mert eldöntheti, mit akar okvetlenül megúszni. És íróember semmit se akar jobban megúszni egy már ezerszer megírt, eredetileg is érdektelen témánál, aminek már az emlegetése közben olyan kétségbeejtő unalmat érez, hogy az agya önvédelemből meztelen nőket és lángoló sörényű hiénákat vizionál.
Amikor a hétfői lapindító értekezleten kiderült, hogy az autózás nélküli kínhaláltól csak egy Mazda6 tesztautó menthet meg, abból is a gyengébbik dízel, meginogtam. Egyszerűen nem volt más. Hamarosan elmegyek külföldre hosszabb időre, előtte tényleg rengeteg a teendőm, de ez talán túl nagy ár. A Mazdáról mindenki tud már mindent, amit tudni érdemes, ez pedig ennyi: jó. Sőt egyszer már én magam is írtam róla, még le is tévéztem. Aztán a tavalyi faceliftet megírta Rácz kolléga, és már ő is megállapította, hogy a világon semmi érdemleges változás nem történt. Mi az ördögöt mondhatna bárki még?
Mi újság vagyunk, az olvasókból élünk, és ha megnyúznak se tudok egyetlen okot se, miért lehet kíváncsi a folytatásra bárki, hacsak nem öli meg a vágy, hogy a második oldalon végre megtalálja azt a leleplező fotót Fidel Castróról és Bódi Sylviről. Ezért a Mazda6-ot kerülnünk kellene, mint kénköves kását. Ezért átkozom a pillanatot, amikor vállaltam a cikket. De ha egyszer beleültem, meg kell írnom. Önnek pedig el kell olvasnia. Fordítva se lenne egyszerűbb.
A Mazda a 6-ossal vezette be a kellemes külsőt, a klassz vezetési élményt és a ronda hátsó lámpát a céges történelemkönyvbe. A 6-os volt az első hivatalos zoom-zoom autó, ami annyira meglepő változást jelentett a sivárság évtizedei után, hogy a ronda hátsó lámpa egyenesen szépnek találtatott akkoriban. Kívül-belül pofás, jó vezetni, jó az ára, fogyott is szépen.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
