A józan ész is örülhet a szépnek
Na végre, a Mitsubishi ráérzett, hogy teheti kurrensebbé a mezei Lancert. Formailag kicsit közelíti az EVO-hoz, meg az utolsó, még Európában is kapható Galanthoz, és ennyi. Immár az abszolút alapmodell is vadítóan jól néz ki.
Az importőrök általában igyekeznek minden földi jóval felszerelt tesztautókkal elkápráztatni az újságírókat. Logikus: ha a fókabébibőr-kárpitos, harminchangszórós, tízzónás klímás csúcskivitelben jól érzi magát, könnyen odaveti a papírra, hogy a Csukamaka Buznyák úgy általában egy igen jó autó, és az olvasók már tódulnak is a Csukamaka-szalonokba, 1,4-es fapadért. Ritka eset, hogy egy új típusból az abszolút belépőmodellt kapjuk meg tesztre. Ezúttal is csak úgy történhetett ilyen skandalum, hogy a kocsit nem a nagy magyar Mitsubishi, hanem egy agilis kereskedés, a Mitsubishi Di-Fer adta kölcsön nekünk pár napra. Köszönjük.
A Lancer még így mezítlábasan is nagy sikert arat, amerre jár. Hűdeállat, mondta mindenki, aki csak látta, korra, nemre, felekezetre való tekintet nélkül. Pedig ez csak a legalapabb, egy-öt szívómotorral, semmi különös, mondtam a rajongóknak. De nem hallották meg, hiszen mire megszólaltam, ők már régóta a kocsi gonosz orrát csókolgatták elragadtatásukban. És teljesen meg is értettem őket.
Szemből nagyon emlékeztet a nyolcadik generációs Galantra, ez is takarítja a sávot maga előtt. A front sarkait lecsapták, amitől nagyon hegyes, dinamikus lesz a karosszéria. A Lancer hűtőmaszkjának síkját a fényszórók elé tolták, amitől a kocsi orra különösen ádázul szimatolja a vért. A hosszabbik párhuzamos oldalán álló trapéztól lendületesen futnak hátra a fényszóró vonalai, a rácsos ál-légbeömlők a két alsó sarokban pedig jótékonyan feledtetik, hogy még ködfényszóró sincs az autón.
Profilból a morcos szem, az ívesen emelkedő övvonal, és egy dinamikus, az ajtókon elöl-hátul túllógó, a kilincsek alatt elfutó jól odanyomott ceruzavonás ad sportos, gonosz megjelenést a Lancernek. A látvány annyira jól kidolgozott, hogy az ember észre sem veszi: se a tükrök, se a kilincsek nincsenek színre fújva, és még alufelni, meg rendes, divatos, veselerázó, gátlógyilkos szuperperes gumi sincs az autón.
Hátulról pedig az alfás/seatos lámpapár (összehúzott szemek a fenéken, hehe) üt nagyot. Meg a csomagtérfedél háromszor tört függőleges lemeze. Vagyis: pazar, semmihez nem hasonlítható esztétikai élmény, amikor az ember észreveszi a tükörben, hogy egy Lancer meg akarja előzni, majd elengedi, majd utánanéz. Szép autó.
Szép a belső is, nagyon. Szimmetrikus műszerfal, fent fekete, lent bézs, közte egy kis fémesre festett műanyagsáv, amibe még egy szamurájkard-pengét is beleláthatunk, ha nagyon akarjuk. A kontúrvonalak az ajtókon is végigfutnak, kellemes az ajtóbelsők kiképzése is, szívesen legelészik rajtuk a szem. Lehajtott hátsó könyöklővel, bézs kárpittal pedig kifejezetten luxusautó-belső benyomását kelti az enteriőr. Pedig mennyire nem luxusautó a Lancer!
Ha használni kezdjük az 1,5 Informot, nagyon furcsa dolgot tapasztalunk. Miszerint ez a gyönyörű vas nem egy csoda, csupán egy rendesen összerakott, tartósnak ígérkező, de nem igazán kényeztető minőségű anyagokkal bélelt, egyszerű, de átgondolt alapokra épített hétköznapi autó, jó kis távol-keleti tömegtermék. Kopog a műszerfal, de minden kézre áll, könnyen kezelhető. Manuális a klíma, de huzatmentes a szellőzés, intenzív a fűtés. Műszálas a kárpit, de kényelmes, könnyen beállítható az ülés. Ragadós, olcsó műanyagból készült a kormányborítás és a váltógomb, viszont mindkettővel pontos, élvezetesen kezelhető szerkezeteket mozgathatunk. Matricaszerű a műszerek számlapja, de a számítógép mindenről beszámol, amiről elvárható.
És ismét meg kell emlékezzek az ablakemelők kapcsolóiról. Bár már néhány európai autógyártó is pedzi a dolgot, mégis ezekben az igazi japán kocsikban működik csak igazán, hogy amikor jól elhelyezkedtem, és végigfektetem bal karom a könyöklőn, ujjaim hegye pont az első ablakemelőkre esik. Nem eléjük, nem mögéjük. Ja, és mind automata, le is, fel is. A fapadoson.
A könnyedén, mégis határozottan működő mindenfélék, a sok hely, a kényelmes ülés hamar feledteti a nagyon nem prémiumautós anyagválasztást. Csak egy dolog volt a Mitsubishiben, amivel végig nem tudtam kibékülni: nappal a rádió kijelzője láthatatlan. Van fényerőszabályzója, és ha lekapcsoljuk a világítást, erősebben világít, de pirkadattól alkonyatig még így is lehetetlen kisilabizálni, hogy most akkor Klub, vagy Info, várni kell Bolgárúr idősávjára, hogy kiderüljön. Cserébe elfogadható hangzással, két nagy gombbal, tekergetős manuális állomáskeresési lehetőséggel kedveskedik a Lancer hifije. Meg kis kivilágított elválasztó-bigyókkal az állomásgombok párjai között, ami éjszaka nagyon mutatós tud lenni.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
