A józan ész is örülhet a szépnek

2008.03.25. 00:40

Adatlap Mitsubishi Lancer 1.5 Inform - 2007

  • 1499 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 109 LE @ 6000 rpm
  • 145 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.6 másodperc
  • Végsebesség:
    191 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • 3 990 000 Ft

Na végre, a Mitsubishi ráérzett, hogy teheti kurrensebbé a mezei Lancert. Formailag kicsit közelíti az EVO-hoz, meg az utolsó, még Európában is kapható Galanthoz, és ennyi. Immár az abszolút alapmodell is vadítóan jól néz ki.

Az importőrök általában igyekeznek minden földi jóval felszerelt tesztautókkal elkápráztatni az újságírókat. Logikus: ha a fókabébibőr-kárpitos, harminchangszórós, tízzónás klímás csúcskivitelben jól érzi magát, könnyen odaveti a papírra, hogy a Csukamaka Buznyák úgy általában egy igen jó autó, és az olvasók már tódulnak is a Csukamaka-szalonokba, 1,4-es fapadért. Ritka eset, hogy egy új típusból az abszolút belépőmodellt kapjuk meg tesztre. Ezúttal is csak úgy történhetett ilyen skandalum, hogy a kocsit nem a nagy magyar Mitsubishi, hanem egy agilis kereskedés, a Mitsubishi Di-Fer adta kölcsön nekünk pár napra. Köszönjük.

A Lancer még így mezítlábasan is nagy sikert arat, amerre jár. Hűdeállat, mondta mindenki, aki csak látta, korra, nemre, felekezetre való tekintet nélkül. Pedig ez csak a legalapabb, egy-öt szívómotorral, semmi különös, mondtam a rajongóknak. De nem hallották meg, hiszen mire megszólaltam, ők már régóta a kocsi gonosz orrát csókolgatták elragadtatásukban. És teljesen meg is értettem őket.

Szemből nagyon emlékeztet a nyolcadik generációs Galantra, ez is takarítja a sávot maga előtt. A front sarkait lecsapták, amitől nagyon hegyes, dinamikus lesz a karosszéria. A Lancer hűtőmaszkjának síkját a fényszórók elé tolták, amitől a kocsi orra különösen ádázul szimatolja a vért. A hosszabbik párhuzamos oldalán álló trapéztól lendületesen futnak hátra a fényszóró vonalai, a rácsos ál-légbeömlők a két alsó sarokban pedig jótékonyan feledtetik, hogy még ködfényszóró sincs az autón.

Profilból a morcos szem, az ívesen emelkedő övvonal, és egy dinamikus, az ajtókon elöl-hátul túllógó, a kilincsek alatt elfutó jól odanyomott ceruzavonás ad sportos, gonosz megjelenést a Lancernek. A látvány annyira jól kidolgozott, hogy az ember észre sem veszi: se a tükrök, se a kilincsek nincsenek színre fújva, és még alufelni, meg rendes, divatos, veselerázó, gátlógyilkos szuperperes gumi sincs az autón.

Hátulról pedig az alfás/seatos lámpapár (összehúzott szemek a fenéken, hehe) üt nagyot. Meg a csomagtérfedél háromszor tört függőleges lemeze. Vagyis: pazar, semmihez nem hasonlítható esztétikai élmény, amikor az ember észreveszi a tükörben, hogy egy Lancer meg akarja előzni, majd elengedi, majd utánanéz. Szép autó.

Szép a belső is, nagyon. Szimmetrikus műszerfal, fent fekete, lent bézs, közte egy kis fémesre festett műanyagsáv, amibe még egy szamurájkard-pengét is beleláthatunk, ha nagyon akarjuk. A kontúrvonalak az ajtókon is végigfutnak, kellemes az ajtóbelsők kiképzése is, szívesen legelészik rajtuk a szem. Lehajtott hátsó könyöklővel, bézs kárpittal pedig kifejezetten luxusautó-belső benyomását kelti az enteriőr. Pedig mennyire nem luxusautó a Lancer!

Ha használni kezdjük az 1,5 Informot, nagyon furcsa dolgot tapasztalunk. Miszerint ez a gyönyörű vas nem egy csoda, csupán egy rendesen összerakott, tartósnak ígérkező, de nem igazán kényeztető minőségű anyagokkal bélelt, egyszerű, de átgondolt alapokra épített hétköznapi autó, jó kis távol-keleti tömegtermék. Kopog a műszerfal, de minden kézre áll, könnyen kezelhető. Manuális a klíma, de huzatmentes a szellőzés, intenzív a fűtés. Műszálas a kárpit, de kényelmes, könnyen beállítható az ülés. Ragadós, olcsó műanyagból készült a kormányborítás és a váltógomb, viszont mindkettővel pontos, élvezetesen kezelhető szerkezeteket mozgathatunk. Matricaszerű a műszerek számlapja, de a számítógép mindenről beszámol, amiről elvárható.

És ismét meg kell emlékezzek az ablakemelők kapcsolóiról. Bár már néhány európai autógyártó is pedzi a dolgot, mégis ezekben az igazi japán kocsikban működik csak igazán, hogy amikor jól elhelyezkedtem, és végigfektetem bal karom a könyöklőn, ujjaim hegye pont az első ablakemelőkre esik. Nem eléjük, nem mögéjük. Ja, és mind automata, le is, fel is. A fapadoson.

A könnyedén, mégis határozottan működő mindenfélék, a sok hely, a kényelmes ülés hamar feledteti a nagyon nem prémiumautós anyagválasztást. Csak egy dolog volt a Mitsubishiben, amivel végig nem tudtam kibékülni: nappal a rádió kijelzője láthatatlan. Van fényerőszabályzója, és ha lekapcsoljuk a világítást, erősebben világít, de pirkadattól alkonyatig még így is lehetetlen kisilabizálni, hogy most akkor Klub, vagy Info, várni kell Bolgárúr idősávjára, hogy kiderüljön. Cserébe elfogadható hangzással, két nagy gombbal, tekergetős manuális állomáskeresési lehetőséggel kedveskedik a Lancer hifije. Meg kis kivilágított elválasztó-bigyókkal az állomásgombok párjai között, ami éjszaka nagyon mutatós tud lenni.

Totalcar értékelés - Mitsubishi Lancer 1.5 Inform - 2007

8
TC

Tágas, légies, jól összerakott kompakt szedán. Kívül-belül nagyon szép. Viszont szűk a csomagtere és kopogós anyagokkal fogadja az Embert. Ám alig eszik, és egész jól megy.

Az oldalról ajánljuk

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
A Sanghaji Autószalon képeken
  • Technika

A Sanghaji Autószalon képeken

Képgyűjteménnyel jelentkezünk a helyszínről.

1 órája
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14