Talán még a Hondásoknak sem tűnik fel a ráncfelvarrás, olyan finoman nyúltak a Civichez.
Amikor 2005-ben megjelent az új Honda Civic, mindenki elalélt a meglepetéstől. A Hondának olyan formát sikerült rajzolni, ami még évek múltán se avult el. Egy jól használható, kényelmes modellt dobtak piacra, erősen futurisztikus külsővel és a hozzá illő belsővel. Ezt az évek múlásával olvasóink is igazolták, és olyan jelzőkkel illették, mint a japán UFO vagy a kényelmes űrhajó . Anno az űrhajó tematikától mi sem tudtunk elszakadni, Karotta is egy Buzz Aldrintől kapta meg a tesztautó kulcsát.
Azóta eltelt pár év, és lassan, de kíméletlenül közeledett a kötelező ráncfelvarrás ideje. Tulajdonképpen nem is ráncok voltak, csak a mosolygás okozta kis redők a szem sarkában. Szemmel láthatóan a designerekre és mérnökökre komoly nyomás nehezedhetett a marketingrészleg irányából. El tudom képzelni, ahogy ülnek a szusijuk felett, és azon rágódnak, hogyan ne baltázzák el.
Az eredmény elég visszafogott lett. Elöl megtörték a plexicsíkot két beömlőnyílással, ami remek bogárgyűjtő lesz, hiszen innen a semmibe ömlik a levegő tovább. Duplájára nyúlt a tolatólámpa, és itt már szinte véget is ért a facelift. Talán nem is kell több. Tóth Zoli kollégánk, aki egykor szintén egy űrhajó Civicet vezetett hosszú ideig, örömmel fedezte fel, hogy már széria a tolatóradar, ami az osztott hátsó ablak miatt már korábban is kötelezően ajánlott tételnek számított. Ha már hátsó ablak, sok tulajdonosnak feltűnt, hogy esőben még rosszabbul látni hátra, egy ablaktörlő kifejlesztése igazán beleférhetett volna a facelift programjába. Ha máshogy nem, hát átlátogathattak volna a Citroënhez.
Mivel az új 1,4-es i-VTEC tesztautót meglepetésszerűen eladták, a nálunk járt modell még a régi, jól bevált 140 lovas 1,8-as motorral jött. A lovak megérkezésére 4000-es fordulatig várni kell, így ha intenzíven akarunk haladni, ugrott az ECO mód. Persze ez a Hondáknál nem olyan meglepő, többnyire nem olyanok, mint egy Cougar, hogy alapjáraton végig vartyogjuk velük a várost.
Olvasóink írták az facelift előtti Civic-ről
Hasít mikor kell, csendesen dorombol amikor eco-üzemmódra vágyik az ember gyereke; de általában nem, többnyire sportos a használat. Ürtartalmához képest baráti a fogyasztás, és a városban (is) nagyon lehet vele játszani, olyan gokartos.
Írjon ön is ítéletet !
A beltér nem sokat változott, állítólag újak és tényleg kellemes tapintásúak, de még mindig kopogósak a burkolatok a műszerfalon és az ajtókon. Sajnálattal állapítottuk meg, hogy ugyanaz a gyorsan karcolódó plexi van a műszerek előtt, ami a korábbi verzióban. A műszerek közé bekerültek a fogyasztást javító váltóasszisztens nyilak, és megmaradt a ECO, illetve a REV lámpasor. Bár ez utóbbit csak komoly motorgyilkolás árán lehet felvillantani. A kor követelményeinek engedelmeskedve a könyöklőbe beugrott egy USB csatlakozó, a Hondákban elmaradhatatlan hosszabbítóval.
Sajnos megmaradt a kézkezes, kombinált indítási megoldás is, ahol a gyújtáskulcsot is el kell fordítani, de az indítás egy nagy piros gombbal történik. Leállítani viszont csak a kulccsal lehet, a gomb kizárólag az önindítót pörgeti. Azért 2009-re megoldhatták volna a rendszer működését kulcs nélkülire is. Persze idővel mindent meg lehet szokni, csak nem mindent jó megszokni. Mindezek ellenére nagyon jól ki van találva az összes kezelőszerv helye. Reggelenként vidáman indult a napom, amikor beszálltam, és felgyúltak az Orion űrhajó fényei.
A hátsó utasok kicsit bunkerban érezhetik magukat, olyan széles a C-oszlop. De legalább lábtér is van bőven. A csomagtérben kedves extra, hogy a pótkerék kapott egy szövetburkolatot, ami a belerakott tárgyak zörgését szünteti meg és még kulturáltan is néz ki. Viszont pont itt találkoztam pár menekülő alkatrésszel, mint például a hátsó ajtó melletti burkolat elemeit összekötő műanyag lemez. Minden egyes ülésdöntéskor kipattant a helyéből, valószínűleg rövidre sikerült a két elem, és nagy volt a feszültség.
Az nálunk lévő modell listaára 5 499 000 forint, amivel kis híján a kategória legdrágábbja lett, mivel a C4-ből az 1.6 THP Exclusive 5 920 000, a Fiat Bravo 1.4 T-Jet Dynamic pedig 4 550 000 forint.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Szia uram! Hat kijelző elég lesz ebbe a Hondába?
A Honda két új, nagyon hasonló elektromos autót mutatott be. Mindkét modell kínai gyártókkal közreműködve készül.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
