Könnyű a Fiatnak, könnyű a Citroënnek, könnyű a Toyotának, de még a Volkswagennek is könnyű. Viszont egy BMW-t Magyarországon nem lehet a kis emisszió és a fakíros fogyasztás jelszavával eladni. Ugyanúgy, mint alkoholmentes sört az Oktoberfesten.
Gyanúsak ezek a dajcsok ott, a BMW-nél, valami sötét dolgon törik megint a fejüket. Amikor legutóbb a TotalCarhoz érkező tesztautó-szériát egyeztettük az importőr csajjal, úgy röpködött jobbra és balra a sok Efficient Dynamics, hogy alig győztem kapkodni a fejemet. Mivel BMW-autóbemutatókra mostanában nemigen járunk, ezért nem voltam képben az új autókkal. Efficient és BMW egy mondatban... Muhaha!
Eszembe jutott egy 320i, amit 1995-ben két hétig hajtottam, és beletankoltam annyi benzint, ami nálam fél év alatt fogy el. Aztán bevillant egy átépített E12, amiről ha megkérdezem, mennyit eszik, mindig azt a választ kapom: "azt nem nézem, ennyire őrült azért nem vagyok."
Erre most Efficient lett a BMW. Ajjaj. Oké, az elmúlt tíz évben megtanultuk elhinni a bömösökről, hogy az alföldi városok tempójában tíz alatt is tudnak kajálni, pláne a dízelek. De például a Mercedes, az Audi és a Volvo hasonló típusai - hogy krumplit krumplival hasonlítsunk össze - általában fél-egy literrel kevesebbet kérnek.
De az európai autógyáraknak 2008-ra 140 g/km alá kell szorítaniuk a szén-dioxid-kibocsátást, máskülönben Földünk időjárása összeomlik. Akkor pedig aranyló búzamezők és a fenyőerdők hűs lombjainak látványa helyett az izzó lávaföldeken senyvedő kaktuszokat kell megszoknunk, és meg kell tanulnunk patkányhúsból készíteni a bécsi szeletet. Ez a 140 g/km átlagszám, amit az adott konszern által eladott összes autó emissziós átlagértékéből számítanak. Márpedig a nagy, nehéz és erős autó sok üzemanyagot fogyaszt, sok üzemanyagból pedig sok szén-dioxid lesz. Ennyire egyszerű.
Az Audinak, azaz az őt birtokló konszernnek, a Volkswagennek, a Mercedesnek és a még Ford-uralom alatt lévő Volvónak azonban mindnek van nagy tömegben eladott, szerény fogyasztású, kicsi autója, ezekből meg jól kijön majd a kis CO 2. A BMW azonban céges körön belül legfeljebb a Miniig tudja leereszteni a mérőónt, márpedig a dízelverziót leszámítva az sem éppen egy éhezőművész.
A Mercedesnek azért jó a Smart, mert sok eladott kis töpszli után cserében gyárthat egy zsíros szénhidrogénfelhőt eregető GL osztályt. Az Audinak egy tucatnyi Seat Ibiza-vevő lehetőséget ad egy mamutétvágyú Q7 eladására. A Volvo pedig minden kisebb Ford Fiesta-szállítmány után felhatalmazást kap arra, hogy továbbvigye az XC90-et. A BMW-nek viszont nincs ilyen párosa. Ezért Münchenben a kör négyszögesítésével oldják meg a dolgot. Ha nincs kicsi autó, a meglévőknek kell levinni a kibocsátását.
Képzelem, amikor az igazgatótanácsi ülésen felszólalt a projektmenedzser: "Izé, kollégák, most hagyjuk ezt a gottverdammte lóerő- és kanyarsebesség-hajhászást, mert aláírtuk ugye azt a sájsze nyilatkozatot, és most valamit blitzig csinálnunk kell. Például nem elég a marketing, sok-sok tényleg kicsit fogyasztó autót eladnunk. És jobb lesz, ha a kipufogójukon a Fekete-erdő ózonja árad." Erre az összegyűltek letódultak a sarki sörözőbe, és még utoljára rendeltek egy adag schweinshaxe mit dunkles doppelbock-ot. Mielőtt a zsírt, a koleszterint és az alkoholt is száműznék Bajorországból. A luxusautó-gyártók számára szomorú a jövő.
A nagy szén-dioxid elleni harcban a BMW most létrehozta az új Efficient Dynamics szériát. Ilyen nevű modellek a legkisebbtől a legnagyobb típusokig, dízelben és benzinesben egyaránt léteznek. Erősebbek, kevesebbet fogyasztanak és tisztábbat szellentenek a korábbi hasonlóknál. Megszületett a zsírban tocsogó, ugyanakkor kalóriahiányos és szuperegészséges autóipari Big Mac. Drukkoljunk a projektnek. Hátha ezzel elodázzuk egy kicsit a Combino-hangon surrogó villanyautók eljövetelét.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
