Az Accord alapmotorja nem nagy durranás, ezért hát egy kicsit megfűszereztük a történetet. Elgurultunk a legközelebbi BMW szalonba, és kifaggattuk a béemvéseket, ők mit gondolnak róla.
Voltunk a hivatalos ausztriai sajtóbemutatón április végén. Két hónappal később már hazai tesztautót nyúztunk, egy 2,2 literes dízelt , de az alapváltozat valahogy kimaradt, egészen mostanáig. Persze ennek az autónak is csak a motorja alap - a Honda 156 lóerős, kétliteres, soros, négyhengeres benzinese - a felszereltsége nem.
A teszt-Accord nem az egyszerűbb, Elegance kivitelű modell, melynek 6,5 millió az induló ára, hanem egy minden nyalánksággal - parkolóradarral, 17-es alufelnikkel, komoly, hatlemezes cd-táras hifivel, esőérzékelős ablaktörlővel meg napfénytetővel - ellátott Executive 6,9-ért. A tolatásnál az autó mögötti részt képernyőre vetítő navigáció és az elektromosan állítható bőrülések azonban ennél a változatnál sincsenek benne az alapárban, külön-külön 500 000-ért vásárolhatjuk meg őket.
Az alapmotor kicsit erősebb lett, de mivel az autó is hízott, nem érezni különbséget az előző és az aktuális modell között. A 9,3-as gyorsulás még nem is lenne olyan rossz, kár, hogy a teljesítménycsúcs jó magasan, 6300-nál van; még nagyobb baj, hogy a motor lökettérfogatához képest átlagosnak mondható 193 Nm maximális forgatónyomaték is csak 4100-as fordulatnál jelenik meg.
Ennek következtében az autó elég lomhának érződik, sőt, négyezres fordulat alatt egyértelműen lomha. Négyezer felett megmozdul valami, meglepően sportos hangot hallatva kapja magát össze a kétliteres, de annyi ereje ilyenkor sincs, hogy kárpótolja a sofőrt a sok kellemetlenségért, amit alacsony fordulaton okozott. Két választásunk van: vagy nem forgatjuk és cammogunk, vagy forgatjuk, de akkor sem repülünk, legfeljebb dinamikusabban haladunk.
A motor még akkor is nehezen tekinthető ideálisnak, ha a motorerő másodlagos. Városban simán megiszik 10 liter benzint 100 kilométerenként, és határozott gyorsításnál, illetve magas fordulaton elég hangos. Mivel az Accord nagyon csöndes, kényelmes, kulturált, és ha nem is elviselhetetlenül gyenge, inkább a megfontolt limuzinok közé soroljuk, mint a vadállatokhoz, a motorzaj sehogyan sem illik a képbe. Nagyobb teljesítmény mellett kellemesen fémes, sportos hangról beszélhetnénk, így azonban, a célközönséget elképzelve valószínűleg csöndesebb motorra, illetve jobb hangszigetelésre lenne igény.
A motorhoz tartozó hatsebességes váltó tökéletesen precíz, a kormányzás és a futómű csodálatos, de ez a kétliteres csak a futottak még kategóriában versenyez. A 200 lovas, 2,4-es minden szempontból messze felülmúlja. Kár, hogy a nagyobb motoros változatból csak Executive kivitelű van, az pedig 8,4 millióba kerül, másfél millióval, vagyis több mint 20%-kal drágább. Nyilvánvaló, hogy 6,9 milliós indulóárával a 2,2-es dízel lesz a sláger.
Tesztünk legizgalmasabb pontja azonban újdonságértéke ellenére sem a motor volt. Kitaláltuk, hogy el kéne vinni a tesztautót egy prémium autó-kereskedésbe, hogy megkérdezzük a potenciális vásárlókat, tulajdonosokat, mit szólnak hozzá. Üljenek bele, tapogassák össze, viszonyítsák a sajátjukhoz és döntsék el, tetszik-e nekik, megfelel-e kényes ízlésüknek a minősége. Az apropót a Honda sajtóanyaga szolgáltatta, melyben folyamatosan azt sulykolják, hogy az új Accord már prémium minőségű, más szóval felveszi a versenyt az Audikkal, BMW-kkel, Lexusokkal Mercedesekkel meg a többi nagymenővel.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a cikk blogposztján !
Szerintünk is sokkal jobb lett az elődjénél, egy-két műanyagot leszámítva tényleg kiváló minőségű autó érzetét kelti, de ezt már elolvashatták két ízben, következzen hát a BMW-tulajok véleménye. Annyit előre elárulok, hogy kapott napsütést és savas esőt is bőven.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
