Főnökök francia kompenzációja

Teszt: Peugeot 508 GT HYBRID 225 e-EAT8 – 2023.

2024.02.21. 15:58

Beosztottjaim! Köszönöm szépen, hogy a tavaly is kitartóan dolgoztatok a cégért és legfőképp értem, hogy bevételünk olyan legyen, amire büszkék lehettek – bár annyira mégsem, de erről később. Véreteket és lelketeket adtátok, hogy a burzsujok bálján a legújabb Peugeot 508-cal jelenhessek meg. És, hogy neked ez miért jó, kedves értékelt beosztottam? Elmondom.

Tudd, a munkádnak van látható eredménye. Igaz ebben az eredményben csak én ülök, te jó eséllyel nem.  De láthatod, a privát parkolóhelyemen láthatod, Okenite fehér színben. Tudom-tudom oldalról és hátulról alig vehető észre, hogy ez a faceliftes verzió, de ha valami működik, akkor azon minek változtatni?

Jó, talán a féklámpák a korábbi változaton jobban néznek ki azzal, hogy a menetfények befele dőlnek és nem kifele. Viszont sokkal szebb a fekete alapra feketével, dombornyomottan felírt Peugeot, mint a régi logó.

Na de az eleje! A fényszórók, az ívesen lefele haladó nappali menetfénnyel a facelift előtt is gyönyörűek voltak, de most vékonyabbak, a három karmot formázó LED lámpákkal pedig tekintélyparancsolóbb a tekintetük, mint eddig. Ez pedig fontos egy olyan kemény dolgozó vezetőnek, mint nekem: egy tekintetnek, legyen tekintélye.  Ha aggódtál volna, a kisebb fényszórók miatt, ne tedd! Nem látok rosszabbul a sötétben, a LED-es Matrix fényszórókra panaszom nem lehet és ha ez nem lenne elég van éjjellátóm is, természetesen mint extra.

A márka még 2021-ben vezette be új logóját, így a faceliftes verzión már az ékeskedik az orra közepén. Az emblémát körbeölelő túldizájnolt hűtőmaszk, lehet nem nyeri el mindenki tetszését, de ízlésbeli kérdéssekkel én most sem foglalkozom. 

Kemény munkátok gyümölcse a motortérben

Mivel szorgosan dolgoztatok, nem volt kérdés, hogy a 180 vagy a 225 lóerős verziót vásároljam meg magamnak, mégis a cég érdekében természetesen. Mindkettőben ugyanaz az 1.6-os PureTech sornégyes turbómotor duruzsol, nyolcsebességes automata váltóval.

A zöldülés nevében viszont a plug-in hibrid verziót kértem, előre egy zöldebb jövőért és a költségoptimalizálásáért. A 11,6 kWh-ás akkumulátorához 64 km-es WLTP-hatótávot ígértek. De mivel egy család vagyunk megsúgom neked, hogy télen, "cudar hidegben" inkább 40-45 km. De sebaj, olcsóbb tölteni, mint tankolni, valamint nagyjából 100-150 kilométernyi utazás alatt teljesen feltöltődik az akksi.

Bármilyen szépen hangzik az ígért 1,1 liter/100km-es fogyasztás, az olyan mint az átlagkereset statisztikáját büszkén mutogatni. Téli, tisztán elektromos közlekedés során 25 kWh/100km körül fogyaszt, míg lemerült akkumulátorral 9 liternyi benzint kér 100 kilométerre. De amíg az irodám vagy a kertes házam fűtött garázsában tudom tölteni, addig minden rendben.

Viszont papíron bármennyire jól hangzik a 225 lóerő, ez a valóságban nem annyira erős, főleg a váltó miatt. Ahogy a DS7-nél, úgy itt is azt lehet érezni, hogy gyorsításkor a váltó nem kapcsol vissza olyan gyorsan, mint kellene. Legalább itt vannak lapátváltók, amivel közbeavatkozhatunk. Erre lenne megoldás az 508 PSE, de sajnos annyira már nem dolgoztatok jól, hogy annak egy jobban felszerelt verzióját megvehessem... megvehessük.

Kapcsolódó
Macronnak igaza van

Macronnak igaza van

Ha valamit nagyon tud a francia autóipar, az a megjelenés és stílus fontossága. A DS 7 a facelifttel pedig erősített ezeken.

De sebaj, ez az autó nem erről szól, hanem a kényelmes, stílusos utazásról. Ebben pedig az elöl McPherson, hátul Multi-Link rendszerű felfüggesztés rengeteget segít, ugyanis remekül lett hangolva, a magyar utakat is kibírja.

Vezetőkre optimalizálva

Mármint nem sofőrökre, hanem vezető beosztásúak számára optimalizálva. A fülkében domináló fekete egyszínű eleganciát sugall, amiben kimondottan örömteli, hogy kevés zongoralakk található. Helyette fa hatású műanyagot használtak inkább, ami nem karc és ujjlenyomat-mágnes. A műszerfal és a váltóalagút már-már kellemetlenül körbeöleli a sofőrt, amit valaki szerethet, mert helyben tartja a sofőrt, valaki pedig nem, mert nincs mozgástere.

De sebaj, ez a kényelmetlenség kárpótolható a "potom" 1,85 millió forintos Sellier vörös bőrülésekkel, amelyek nem csak fűthetőek, de masszírozzák is az elöl ülőket. Valamint jelentősen feldobják a beltér hangulatát.

Ami még visszás lehet egyeseknek, az az átlagnál kisebb kormány, amit egyszerűen nem tudtam úgy beállítani, hogy az vagy ne érjem hozzá a lábamhoz vagy ne takarjon ki egy keveset a műszeregységből.

A kitüremkedő váltókar eltűnt, helyére a váltóalagútba ásott kis kart kaptunk. A kijelző a mai trendekhez képest szokatlanul kicsi, de erről a döntésről a Peugeot tervezési igazgatója is beszélt. Gilles Vidal ugyanis egy korábbi interjúban azt mondta, hogy egy ilyen alacsony autóba nem lehet csak úgy bármiből bármekkorát betenni, mert az csökkentené a látómezőt. Így amikor odakerültek, hogy nagyobb kijelzőt vagy hatásosabb szellőzőnyílásokat tegyenek az autóba, az utóbbi mellett döntöttek. A rengeteg fizikai gomb pedig nagy öröm, főleg a képernyő alatti zongorabillenytűk, amelyek gyorsgombok a kijelzőhöz.

Kedves beosztottam, ha baj lenne érted mennék az autóval, de hidd el nem akarsz benne sokat ülni hátul. Ugyanis láb- és fejtér egyaránt szűkös, kényelmetlen, úgyhogy inkább ne engem, hanem taxit hívj, ha úgy alakul. 

A klasszikus szedán forma még mindig fastback valójában, gombnyomásra hátsó szélvédővel együtt nyíló csomagtér ajtó kényelmes ki-be pakolást biztosít, ami 487 literes, de a hátsó üléseket lehajtva 1537. Egy pozsonyi munkahétvégényi cucc simán belefér, úgy hogy a titkárnőm is oda pakolt.

Öt év múlva a tied is lehet*

Mint írtam, a munkátoknak hála vehettem meg ezt az autót, ez forintban kifejezve pedig  27 millió volt ebben a felszereltségben. Persze, kérdezhetitek, hogyha a listaára a GT-nek 21 830 000-ról indul, akkor hol van az a további öt millió, de ne tegyétek. Ebben ne a logikát keressétek, logika maximum a dízelkombiban van.

Nem vagyok én holmi családapa, hogy kombit vegyek! Ha ilyet akarsz, várj öt évet, amíg ezt megunom, aztán jó pár millióval olcsóbban, használtan a tied lehet. Ahhoz viszont dolgoznod kell, szóval irány a gyártósor.

Az oldalról ajánljuk

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
  • Hírek

Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései

Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E

március 25., 17:54
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
  • Hírek

A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben

A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.

március 25., 17:19
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
  • Közélet

Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!

Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.

március 26., 06:00
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Tudod hány köbcentisek ezek a szoci vasak? Tippeld meg!
  • Belsőség

Tudod hány köbcentisek ezek a szoci vasak? Tippeld meg!Kvíz: Szoci autók hengerűrtartalma

Minden szoci autóról pontosan tudod, hogy mekkora a hengerűrtartalma! Ebben a kvízben bizonyíthatod. Hajrá!

2 órája
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
  • Hírek

Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t

Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.

március 25., 07:10
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
  • Hírek

Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele

Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.

március 25., 06:00
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
  • Hírek

Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat

Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.

március 25., 16:13
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
  • Hírek

Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen

Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.

március 25., 07:58
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
  • Technika

A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral

Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.

március 25., 16:52
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
  • Hírek

F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének

Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.

március 25., 10:20
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
  • Hírek

Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról

A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.

március 25., 14:16
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
  • Hírek

Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen

A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.

március 25., 11:54
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
  • Hírek

Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal

Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.

március 25., 14:24
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
  • Hírek

Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél

A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.

március 25., 11:44
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
  • Hírek

H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford

Jó vagy felesleges ötlet?

március 25., 13:07
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
  • Hírek

Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral

Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.

március 25., 15:12
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
  • Hírek

BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában

Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.

március 25., 09:27
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58
Hyundai Insteroid 2025
  • Hírek

Hyundai Insteroid 2025

március 25., 11:33