Amerikában a Lexus IS-t a near luxuryként, azaz majdnem luxusautóként skatulyázzák be. De ez nem Amerika, a kis Lexus nálunk valódi fényűzésnek minősül. Hivatalosan is árulták, mégis kevés van belőle, és ezt a keveset nagyon meg kell becsülni.
Óbudán bukkantam rá egy autókereskedésben erre a példányra, pechemre pont automata váltós volt. Hogy ez miért pech? Aki ült már kézi váltós IS-ben, az tudja. Leírhatatlan. Egy krómozott golyó a váltógomb, és olyan, mintha a kezed odafagyott volna – nyáron is. Annyira jó fogni és gangolni. A fokozatba azzal a fajta klattyanással ugrik be, amihez hasonlóval nem találkozik az ember manapság, a bovdenes működtetésű váltók korában. Igaz, az automata váltó karja is ilyen, de ez nem ugyanaz.
Ez a megveszekedett IS a maga idejében nagy kedvencem volt. A Lexus akkoriban találta ki, hogy valamilyen BMW-szerű járgányra van szükség, ami ilyen kicsi. Azt nem állítanám, hogy a Toyota egy az egyben pofán vágta a 3-as BMW koncepcióját, mert ez erős túlzás, régen nem volt akkora ritkaság egy sorhatos motor, ahogy a hátsókerék-hajtás sem. Mégis valami olyan dolog sült ki az egészből, mint egy E30-as BMW.
A vicc az, hogy az IS akkor futott, amikor már az E46-osnál tartott a BMW, és általánosságban minden konkurens lényegesen tágasabb volt, mint a kis Lexus. Amikor az első tesztautóba beültünk anno, döbbenten tapasztaltuk, hogy akkora, mint egy Corolla. Tévedés ne essék, a békalámpásról van szó. A másik sokkot az okozta, hogy egyértelműen a Corollában voltak jobb minőségűek az utastér műanyagjai. Az IS műszerfala betonkemény és feketében – amilyen a kereskedésben talált kocsi bele is volt – valahogy meglepően rangon alulinak nézett ki. A bézs belső sokkal szebb volt, de az ritka. Hogy a fikázásban ne álljak meg itt, a klíma kezelőszervei is roppant primkók, holott automata klíma.
Talán kicsit elhalványultak az emlékek, de amint kinyitottam az ajtót és benéztem, tudtam, miért nem társítják hozzá az emberek a szükséges presztízst. És ez az árán is látszik: ugyanitt, ugyanilyen korú E46-os 316i-t kínáltak ugyanennyiért, kvázi fapadosan a Lexushoz képest.
Akkoriban még nem érezték a Lexusnál, hogy a drága autónak különlegesebbnek kell lennie egy Camrynél, pláne, ha egy friss prémiummárkát akarnak felemelni a hátán Európában. Japánban akkoriban még nem használták a Lexus márkanevet, ott sima Toyota Altezzaként futott a típus – na de akkor is. Az IS-nél az egyetlen extra fícsör a kronográf stílusú műszeregység volt, ami a szokásos vízszintesen szétfolyó műszeregyüttesekkel ellentétben keskeny és magas. Tényleg csodálatosan szép. Talán úgy gondolták, ha elhelyeznek egy gyémántot az utastérben, a csillogás elvonja a figyelmet a gagyiról. Nos, nem. A kereskedő szerint érdeklődnek páran az autó iránt, el is jönnek kipróbálni. Óbuda gazdag környék, a kétliteres benzinmotor-automata váltó kombináció önmagában még nem riasztó. Aztán beülnek és vége. Így áll már itt egy ideje szegény, pedig gyönyörűen kipucolták a belsejét, még az ajtón lévő hasított bőr is fiatalosan kócos, nincs lekopva, kifényesedve. A fekete bőrülések sem kopottak, épphogy csillognak kicsit, repedezésnek, kinyúlásnak nyoma sincs. A helyzet az, hogy a sokat szidott belső szinte olyan, mint az új, és menet közben kiderült, hogy nem is zörög. Sehol, semennyire.
Azonban az IS 200-ast hiba a külsőségek alapján megítélni. Egyszerűen imádtam. Hogy miért ? És miért emlegettük bepárásodó szemekkel Csikóssal évekig? Ez a motor. Lapozzon!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
