Öreg Mercedest hobbiautónak szabad?

2024.10.18. 15:48

Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.

Kedves Bence,

Olvastam a cikkedet egy Mercedes C124 300CE tesztről, ezért gondoltam hogy hozzád fordulnék tanácsokért. Céges autó mellé, első saját autóként vásárolnék egy Mercedes C124-est. Nincs tapasztalatom régi autókkal, de ez a forma mindig is tetszett, ezért gondoltam hogy ilyen vásárlásába vágnék bele. Csak hobbi autóként használnám, éves kilométer futást nem tudok egyenlőre tippelni se.

Amiben kérném a véleményeteket, hogy milyen motorral felszerelt változatot érdemes, keresni, megvenni? Mindenképpen automata váltós verziót szeretnék, elegendő a komfortos haladáshoz a 2.0L 136LE motor, vagy érdemesebb a 2.2L 16V 150LE motort? A 6 hengeresek persze csábítóbbak, és ritkábbak, drágábbak is, ezért inkább a 4 hengereseket néztem.

Felszereltség szempontjából, amit szeretnék az autóba: automata váltó, tetőablak, klíma, elektromos ablakok, ABS. Esetleg valamit még fontosnak gondoltok? Nincs szerelési tapasztalatom, bár az alap dolgokat azt gondolom kis segítséggel, tanulással majd meg tudnám oldani. Nem OT állapotot keresek, de olyat ami rendben van műszakilag, technikailag.

Mik azokat a dolgok, amikre figyelni kell vásárlásnál? Nézegetve a magyar használtautós oldalakat, csoportokat, elég kicsi a merítési lehetőség ebből a típus. Ha külföldről válogatnék, melyik országokban lenne érdemes szétnézni, hol lehetett ennek jelentős piaca (behozott autók alapján Olaszo., Németo., Spanyolo. látszik).

Válaszodat előre is köszönöm, Tisztelettel, Vágner László

Kedves László,

Bence hozzám továbbította megkeresését, mert úgy véli, nekem talán nagyobb a rálátásom az öreg Mercik témakörére, hiszen általában nekem is van itthon egy-egy példány.

A C124 remek választás, hiszen napról napra drágábban mérik, így befektetésnek sem utolsó, bár ehhez vagy meg kell venni a piac legjobb állapotú példányát drágán, és megőrizni a jóságát, vagy a leggyatrábbat és idővel rendbe rakni, amit viszont egyáltalán nem ajánlok, ha - ahogy írja is - nincs túl nagy szerelési tapasztalata. A probléma ugyanis főként az, hogy ezekhez egyre kevesebb az általános karbantartásokon túli alkatrész, ha pedig mégis talál valahol egy jó állapotú fabetétet, műanyag tartópöcköt vagy szöszmöszlécet a tetőablakhoz, akkor azt aranyárban mérik majd. Az pedig külön szerencse, hogy néhány speciális alkatrész még mindig beszerezhető a hivatalos csatornákon keresztül (Mercedes), csak annak az ára már tényleg könnyedén összekeverhető magával a cucc cikkszámával.

Vásárlásnál a korrózió, amire leginkább érdemes odafigyelni, mert ezek egészen hihetetlen módon képesek porrá rohadni, jó lakatost találni pedig szinte lehetetlen olyan áron, hogy azt egy átlag halandó képes legyen kifizetni. A 124-es esetében a sárvédők és a teljes padlólemez érintett az elrohadás témakörében, rendbe rakni pedig egyiket sem leányálom, ráadásul a költségekkel előre kalkulálni lehetetlen, ugyanis többnyire csak a lemez megbontása után derül ki, hogy mennyire van szétrohadva alatta a többi lemez.

A helyében én biztos, hogy leginkább a dél-olasz régióban keresgélnék, hiszen ott a klíma okán jóval kisebb az esély a durva rohadásra, cserébe az összes műanyag lakkhibás, a bőr, illetve a fabetétek pedig repedtek, elhasználtak lesznek, hiszen az évtizedek alatt szinte mindet kicsinálta már a magas UV. A spanyol ötlet sem rossz, csak onnan – a távolság miatt – hazahozni lesz nagyon drága.

Hobbiautónak a benzines egyébként jó választás, viszont annyira kevés jó állapotú C124 van már a piacon, hogy ennél jobban ne szűrje agyon majd a keresőt, inkább az állapot döntsön, mint a lóerő, ugyanis óriásit gyorsulni egyik sem fog, de a veteránozás vagy youngtimerezés amúgy sem erről szól.

Felszereltség szempontjából nyilván minél extrásabb, annál jobb - nemcsak használni, de befektetésként is -, arra viszont készüljön fel, hogy lehetnek hibák, például a néhány évtizedenként felújítandó váltó, a beázó tetőablak, a sosem túl üzembiztos klíma, a kupékon libegő keret nélküli ablakok, vagy a már rég elpusztult ABS kocka. Szóval a sok extra remek, csakhogy a gondok akkor kezdődnek majd, amikor ezek nem működnek, és szakembert kell keresni a múltból, aki megcsinálja őket, miután ön megszerezte a szükséges alkatrészeket a litván vagy lengyel webshopokból.

Remélem, nem sikerült elvennem a kedvét, mert a C124 amúgy egy remek autó, csak vegye meg a legjobb állapotú példányt a piacon, azzal is lesz majd tennivaló, csak valószínűleg nem annyi, hogy elrontsa a hétvégi kiruccanások hangulatát.

Üdv, Marci

Kapcsolódó
Álmaimban az NSZK visszainteget

Álmaimban az NSZK visszainteget

Lehet, hogy ez a kupé már az újraegyesítés után készült, mégis minden pórusából Helmut Kohl Nyugat-Németországának nyugalma árad.

Eladnád, de nem tudod mennyit ér az autód? Küldj levelet a mennyiter@mail.totalcar.hu címre, és ne feledd a részleteket. Amire szükség lesz: típus, évjárat, motor, váltó, kilométerfutás, főbb extrák és említésre méltó tulajdonságok. A legjobb, ha a rendszámot sem feleded, amit később a cikkben nem fogunk közölni.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
  • Hírek

Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?

Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.

12 perce
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05