Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Szia Marci!
Lassan aktuálissá válik az autócsere nálunk. 2 típus között töprengek: Peugeot 308 1.6 szívóbenzin (véletlenül sem THP) és Chevrolet Cruze 1.8 benzin. Mindkettőből 2012-2013 évjáratúakat néztem, tehát kb. az utolsó szériát, amiből még lehet értelmes szívóbenzin motort kapni.
Ahogy néztem, árban nagyjából ugyanazt tudja a két autó, viszont melyik az, amelyikkel kb. 10 évre tudok is tervezni? Melyiknek húzósabb a fenntartása? Természetesen a rendszeres karbantartást-szervizelést mindegyik megkapja majd. Előre is köszönöm a segítséget!
Köszönettel: Géza
Kedves Géza!
A Peugeot 308 1.6 literes szívó, 120 lóerős VTi benzinmotorjai - és a 98 Le-s 1.4 literes VTi is - ugyanolyan kockázatot rejtenek, mint a turbós, vagyis a THP (125/156/200 Le) verzió. Ezek is Prince motorok, különbség egyedül élvezeti értékükben van, hiszen az 1.6 THP-t legalább jó vezetni, amikor épp működik, mert szedi a lábát.
A motort leszámítva egyébként átlagos Peugeot minőséget képvisel a 308, vagyis semmi olyan extrát nem tud felmutatni, amiért megérné kockáztatni. Kérem, ne vegyen ilyet, vagy ha mégis, legyen tartalékban egy 7 számjegyű összeg, ami egyessel vagy kettessel is kezdődhet, amikor fel kell újítani a motort.
A Chevrolet Cruze 1.8 literes verziója pedig nem egy rossz Opel autó, ezeket gyorsan eladjuk, a vásárlók szeretik. Fürgeségre viszont nem érdemes számítani, mert egyik motorral sem fickós a Chevy, de legalább nem is fogyaszt keveset. Ezt leszámítva egyszerű, jól szerelhető, kényelmes és azt is megkockáztatom, hogy tartós autók egy kicsit bicebóca anyaghasználattal az utastérben.
Tehát 1.8 literes Cruze-t szabad venni, viszont legyen óvatos, mert sokan elcsábulnak az 1.6 literes irányába egy jó ajánlat felbukkanásával, ami viszont már tényleg dög lomha és az amerikai életérzésre is egyedül a fogyasztás emlékezteti majd.
Egyiktől sem tiltanám el anyámat, de jó szívvel semelyiket sem ajánlanám neki, viszont ha mindenképp választani kell, akkor egyértelműen az Cruze Avensis/Accord.
Üdv:
Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
