Méregdrága luxust vennék, jó ötlet?
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Rekordon az infláció, a szomszédban lőnek, a világ forrong, erre Péter egy Business felszereltségű négyéves Ford Kuga tulajaként attól tart, hogy túl drága lesz a kinézett Lexus időszakos szervizelése! Hát ember az ilyen? Peti, ez most komoly?!
A szegényebb átlagpolgárok hasonló gondolatokkal illetik a menőbb autókról álmodozókat. Szinte minden alkalommal hallom a susmorgást, amikor drágább járgányok mellett sétálunk el ügyfeleimmel a telepen. Péternek viszont nemcsak joga előzetesen vizsgálódni a fenntartási költségekről, de igaza is van, hogy a döntésnél figyelembe veszi ezeket. Az irigykedők pedig kénytelenek elfogadni, hogy nem kényszeríthető mindenki Skoda Favoritba, és azt is, hogy nem mindenki csaló, aki megteheti, hogy fasza kocsit vásároljon magának.
Az utóbbi évtizedek jelentős változásokat hoztak a prémium szegmens márkáit illetően. Manapság már nemcsak a BMW, Mercedes, Audi szentháromság jelenti a rangot, hanem a Lexus és a Volvo is bekopogott a tehetősek ajtaján. A gyártók igyekeznek jól megkülönböztetni termékeiket, ezért a BMW inkább a sportos, a Mercedes a luxi, az Audi pedig a high-tech pusztító vonalat képviseli. A japánok még keresik saját, jól felismerhető stílusjegyeiket, de megbízhatóságban és fenntarthatóságban már most verhetetlenek. Magyarországon ezek pedig a top vásárlási szempontok között kaptak helyet.
Íme a levél:
Tisztelt Uram!
Lexus NX 300h , 2018.09 évjáratú, Lexus márkakereskedés által hirdetett autó vételével kacérkodom. Azt szeretném Öntől megkérdezni, hogy milyen fenntartási költségekkel kell számolnom?

Olajcsere,szűrők cseréje...
Mivel ez lenne életem első komoly értékű autója, nem szeretnék egy horror karbantartási összeggel szembesülni a vétel után. Ha az autón valami elromlik, az más, az benne kell hogy legyen a pakliban de pl. egy sima időszakos cserékért nem szeretnék 200-300 ezreket fizetni.
Most egy 2018-as évjáratú Ford Kugám van, ami az ÉN autóm és nagyon szeretem, a költségei is passzolnak hozzám... nos, erről váltanék Lexus NX-re.
Segítségét előre is köszönöm!
Péter
Kedves Péter,
jól érzi, hogy egy luxusautó megvásárlása és fenntartása a kényelmi faktor mellett komolyabb költségekkel is jár. A Lexus esetében viszont nem eszik olyan forrón a kását, hiszen a japán márka nem csak a megbízhatóságról és minimális értékvesztéséről, hanem a kategóriájában kedvező fenntartási költségeiről is híres.
A napokban meglátogatott egy BMW tulajdonos, aki büszkén újságolta a frissen elvégzett vezérműlánc-cserét. Ő másfél millió forintot hagyott a pénztárnál. A Lexus költségei ehhez képest már-már nevetségesen alacsonyak, de a pontos számokért felhívtam Mészáros Mihályt, a Lexus Buda marketingigazgatóját további adatok reményében.

Mihály válaszában elmondta, az NX-re jellemző hibákról nem tud beszámolni, bár az automata csomagtérajtó teleszkópjának elfáradására volt már példa, ahogy a vízpumpát is érdemes ellenőriztetni a szervizlátogatások alkalmával. Előbbi cseréje több százezer forintba kerül, ha a tulajdonos nem vásárolt ExtraCare kiterjesztett garanciát autójához.
A modell olajcsere-periódusa egyébként 15000 km vagy 1 év, és ennek költsége bruttó 90-95 ezer Ft. Nagyobb karbantartásra 90 ezer kilométerenként kell számítani, ami 200 ezer Ft körüli összegbe kerül. Az igazgató válaszában kifejti, hogy mint minden autónál, úgy a Lexus esetében is nagyban befolyásolja a szervizköltségeket a használat módja. Kihasználva a hibrid rendszer előnyeit, a fékek élettartama sokkal hosszabb lehet a normál modellekhez képest. A Lexusok automatikusan bekerülnek a Lexus 4+ programba, ami a négy évnél idősebb modellek szervizköltségeit hivatott csökkenteni nagyságrendileg 20-25 százalékkal.

Páter a második emailjében egy 93 000 kilométert futott konkrét autó hirdetését küldte át, én mindenképp érdeklődnék a korábbi sérülések jellegéről, mivel a JSZP rendszer szerint tavaly februárban károkozóként regisztrálták egy balesetben. Az autó hazai üzembe helyezésű és egy tulajdonosa volt. Megérdeklődném a 3000 kilométerrel ezelőtt esedékes nagyszerviz meglétét, hiszen ha megvolt, az jó pontot jelent.
További pontos árakat ezen a linken talál, ha kiválasztja a megfelelő modellt.

Összességében én támogatom a vásárlást, hiszen az NX egy remek autó, és kedvező üzemanyag-fogyasztása mellett a kötelező szervizek árai sem vészesek.
A Lexus NX 300h ősbemutatóját Sipos Zoltán írta meg, aztán Csikós Zsolt tesztelte is. A ráncfelvarrott kiadásról 2018-ban Sturcz Anti emlékezett meg, az új 2021-es NX 350-et már Gajdán Miki vezette először. A nagy kutya, vagyis az NX 450H+ Papp Tibinek jutott.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
