18 éveset cserélném 3 évesre
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves TC!
Van egy 18 éves, Peugeot 307 HDI járgányom, fél éve vagyok általában boldog tulajdonosa. Mindig megbízhatóan elindult, sosem állt még meg és élvezem vezetni is. Sok hibájának inkább elébe mentem és a komplett első felfüggesztést, zárat, fékeket, meg pár apróságot még azelőtt megcsináltattam, cseréltem, minthogy baj lett volna belőle. Így viszont már elég tetemes összeget költöttem rá. Ma ez-az kiderült: a hátsó felfüggesztés is kezd öregedni, a hűtő-radiátort is cserélni kellene lassan, új szélvédő stb... Egy ilyen idős autónál ez "állagmegóvás/fenntartás" műfajban talán még normális is lehet.
Lehetőségem lenne lecserélni ezt az autót egy 3-4 éves, hasonló kategóriájú autóra, akár olyanra, amire még gyári garancia is van. Tisztában vagyok azzal, hogy az új autó biztonságosabb, kevésbé szennyezi a környezetet, kell/érdemes rá biztosítást kötni, és mindenképp érdemes minőségi alkatrészekkel fenntartani, stb...
Ami a nagy kérdésem lenne: statisztikailag az ilyen extra szerviz-kiadásoktól megóvom magam, jobban járok vele? Perpill havi átlag kb. 60 ezret költök szervizre (olajcserét, kopó alkatrészek cseréjét nem számolom). Ugyanezt a pénzt szívesebben költeném inkább casco+drágább szervizre (esetleg törlesztővel együtt), mint sűrűbb szervizre - ha nagy átlagban elmondható, hogy egy néhány éves autót nem kell állandóan szervizeltetni...
Köszönöm szépen előre is szakértelmeteket!
üdv, Péter
Kedves Péter!
A 307-ről felsorolt hibák egy része, mint például a hátsó futómű, típushibának számít a PSA-csoport autóinál, a hűtők elöregedése pedig az autó életkorával hozhatók összefüggésbe. Egy fiatalabb, netán még garanciális autónál ezekkel a tételekkel nem kell még számolnia, mert az alkatrészek később lépnek abba a korba, amikor a természetes úton elhasználódnak. Ha a későbbi szervizköltségek alacsonyabban tartása is cél, akkor érdemes utána olvasni a megvásárolandó autó típushibáinak, mert egy rossz választással, még nagyobb bajba kerülhetünk. Jó típusválasztással évekre lenullázhatja vagy minimalizálhatja a szervizköltségeket a kötelező karbantartáson kívül. Nagy általánosságban kijelenthető, hogy egy fiatal autónál az öregedésből adódó karbantartási költségek kisebbek lesznek, mint a tizennyolc éves autó esetében.

Üdvözlettel:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
