Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Tisztelt Nepperűző!
Úgy alakult, hogy a családban jól jönne egy hétszemélyes egyterű, hosszabb utazásokra. Általában 3-5 személy utazna, de időnként szükség lenne a hatszemélyes kapacitásra is. Sajnos csak egymilióból tudunk gazdálkodni. Az sem feltétlenül baj, ha ebből az összegből marad is valamicske a vásárlás utáni javításra...
Első körben a Zafira szimpatikus lett volna, mert állítólag egyszerű szerkezet, viszonylag jó vezetni és megbízható, de sajnos a két hátsó ülés csak dísznek jó. A japánokat az alkatrészárak miatt kilőttem, kevés is van belőlük (bontó kizárt). A FIAT Ulysse és klónjaitól picit tartok, bár van FIAT a családban, azzal nincs nagy gond. Mégis árban és egyéb dolgok miatt a Ford Galaxy tűnik a legjobb választásnak. Szimpatikus a mérete, minősége, a hátsó ülések hajtogathatósága, formája, és állítólag jó vezetni. Sok van belőle, és az olvasottak szerint megbízható is. Leginkább az első széria, abból valami diesel érdekelne.
Kérem erősítsen meg a választásomban, vagy ha tud jobb tippet, akkor nagyon megköszönném.
Üdv. Róbert
Kedves Róbert!
A Zafirában tényleg jelzés értékűek a hátsó ülések, de ez elmondható szint az összes olyan autóról, aminél az ülést a padlóból kell felhajtani. Amit ön Fiat Ulysse-nek és klónjainak mond, az az úgynevezett Eurovan I., Fiat Ulysse, Citroen Evasion, Lancia Zeta, Peugeot 806, és ugyanebből vannak a teherautó változatok is, mint a Peugeot Expert, Citroen Jumpy, Fita Scudo is. Volt már mindegyikhez szerencsém, és nem beszélném le róla, sőt inkább rá. Elég strapabíró fajta, vannak különösen leélt példányok, de ennyiért már kifejezetten jókat lehet kapni. Különösen a tank beöntő csövénél kell utána nézni a rozsdának, mert a cső a kerék járatban van elvezetve, megül rajta a sár, és ha nem mossák ki, ott szépen kilyukad. Le kell ellenőrizni a tolóajtók működését, mert ki tudnak esni a helyükről, de az elektromos dolgokról se feledkezzünk meg.

A Ford Galaxy, Seat Alhambra, VW Sharan is ugyanúgy egy kaptafára készültek, szinte minden porcikájukban megegyeznek. Szintén jó autók, csak nagyon sok a lelakott darab. Az ezekben lévő régi TDI nagyon megbízható, de sokan ezzel visszaélve kevésbé tartották karban őket. Nagyon meg kell nézni, de lehet még jót venni ezekből is. Az elektromos rendszerük stabilabb, de jobban rozsdásodnak, mint az Eurovanok. Meg kell nézni az összes ajtó élét, sárvédőíveket, küszöböket, hátsó szélvédő aljánál, az alvázon a taposóknál találkozik két "gerenda", azok találkozásánál szintén szokott rozsdásodni. Ha talál egy nem rozsdásat, akkor csináltasson rajta egy rendes alváz és üregvédelmet, és akkor az még sokáig jó lehet.
Üdvözlettel,
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
