Mi szívja az aksit?
Tisztelt Kütyüdoki
Két hónapja vettem egy Mitsubishi ASX-et. Három hét után se kép se hang. Nem lehetett kinyitni a központi zárral a kocsit, és persze nem is indult. Szervizbe megállapították, hogy üres az aksi, feltöltötték. Két hét múlva ugyanez. Állítólag megvizsgálták, hogy nem szívja-e le valami és a töltés is rendbe volt. Két hét múlva megint lemerült, akkor kapott új akkut. Öt napig állt, újra megdöglött. A gyári dolgokon kívűl csak tolatóradar van a kocsiban, igaz az meg néha nem kapcsol be tolatásnál. Jelenleg a kocsi újra szervizben van. Vajon mi lehet a gond?
Válaszát várom: Ferenc
A hibafeltárásnál nem elég a csere és a próbálkozás, mindenképpen mérni kell a nagyobb, és sokszor felesleges kiadások előtt. Meg kell méretni az akkumulátort egy szervizben, ahol terheléses mérés során következtetnek az állapotára. Mérni kell az autó nyugalmi áramfelvételét, ami pontos képet ad arról, hogy mennyi idő alatt merítheti le az akkumulátort. Egy középidős akkumulátor esetén normál dolog, ha három hét alatt lemerül, feltételezve, hogy van benne például riasztó, rádió, ami gyújtás nélkül is vesz fel áramot, igaz keveset. A normál áramfelvétel elérheti a 80mA-t, ez az érték figyelembe véve az akkumulátor önkisülését, elegendő egy másfél két hét alatti lemerüléshez. Aki nem használja az autót, annak gondoskodnia kell annak töltéséről sajnos. Ha van rá mód, akkor egy olyan töltőt kell vásárolni, ami szinten tartja, esetleg egy kicsit dolgoztatja is az akkumulátort, ez nagyságrendben 10-20 000 Ft-os áron kapható. Ilyet használnak a motorosok is a téli álom alatt, hogy ne menjen tönkre az akku. Lényeges, hogy az akkumulátor feltöltése legalább négy, de inkább hat óra időtartamot feltételez, ennél kevesebb semmiféleképpen nem elég. Sokszor hallom, hogy töltöttük egy órát, vagy bebikáztuk és mentünk vele egy kicsit, utána ellenőriztük és beindult, de ez csak pillanatnyi állapot. A töltés akkor ért véget, ha az akkumulátor nem vesz fel áramot. A tolatóradar bekötése egyszerű. A működéséhez kell egy test (negatív) és a tolatólámpáról egy pozitív táplálás. Ha ez megvan, akkor működik, ha nem teszi a dolgát, akkor hibás az eszköz. Összefoglalva, mérni kell és abból következtetni a hibára, a csere csak ez után jöhet szóba.
Üdvözlettel, Kütyüdoki - www.duett.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
