Gyászjelentés: T. Avensis távozott
Egyre csak szedik az áldozatokat a belvárosi horrorkereszteződések
Néha 15-20 autó törik totálkárosra, máskor egy családot szállít el a mentő, miután egy újabb karambolt történik a hat, belvárosi horrorkereszteződés egyikében. Miért van ezen a viszonylag kis területen ennyi baleset? És mi lenne a megoldás?
Baromi nehéz még mindig rá gondolnom, pedig lassan egy hónapja történt. Nem az autót sajnálom igazán, bár itt, a Belsőségen a fő sztori az autóé. Az igazi baj az, hogy a lányom is benne ült a kocsiban, amikor afelé a kereszteződés felé hajtottam.

Igen, benéztem egy jobbos utcát. Néha járok erre, de csak nagyon néha, nincs meg memóriából az egész környék az összes kis utcájával. Jobbról jöttek, de mire felfogtam, hogy itt elsőbbséget kéne adnom, már csattantunk. A másik kocsi az Avensis jobb elejét kapta el, jött vagy ötvennel.

Természetesen én vagyok a hibás, itt nincs mentség. Lehetne mondogatni, hogy persze, beláthatatlan, először egy bokor, másodszor két villanyoszlop. Az sem könnyíti meg a dolgot, hogy egy lejtős utcának az alján vagyunk, aki itt érkezik, az nem lesz lassú, pláne, ha tudja, hogy neki nem kell jobbkezet adni, hiszen amin az Avensisszel érkeztem, egyirányú utca volt. (Van kötelező haladási irány tábla, miért is ne tudná?) Hát most neki is van egy – gazdaságilag biztosan – totálkáros autója, meg nekem is. Tényleg irtóan bosszant a dolog, amúgy én vagyok az a csávó, aki még a balkezet is megadja a jobbkezes utcánál, és ezt nem önmagam mentegetésére mondom. És mégis beszoptam.
Ennél a saroknál állítólag minden héten van egy ilyen baleset. Ahogy elnéztem, a környékbeliek gyakorlatilag megállnak az autóval a kereszteződésnél, mert annyira nehéz észlelni, ha bárki jön. Állandóan kérik az önkormányzatot, de persze nem történik semmi. Egyáltalán nem biztos, hogy őket kéne kérni, de ezzel most nem foglalkoznék, mindenesetre a helyiek megdicsértek, hogy milyen hamar megbeszéltük, lepapíroztuk, stb. Most mit izmozzak? A szabály egyértelmű. Legfeljebb még rendőrt is hívnak, aki jól meg... Szóval tudják.

Inkább annak örültem, hogy a lányomnak nem esett baja, mindössze egy karcolás lett a jobb karján. Igazából meg sem ijedt, és amikor a pirotechnika által termelt füstben megkérdeztem, hogy nincs-e baja, még fel is volt háborodva egy kicsit. Bár a kiscsaj már nyolcéves, mindenkinek ajánlom az úgynevezett háttámlás ülésmagasító használatát, mert ennek van oldalvédelme is, mint egy rendes Recaro versenyülésnek. Ahogy elnézem, ebben a korosztályban már mindenki csak a szimpla magasítót használja – ilyennel nem csak egy horzsolás lett volna a karján.

Igen, pirotechnika is működött, ami egy oldalütközésnél kicsit furcsa. A másik autó nem pont derékszögben jött nekem, hanem valamivel tompább szög alatt – emiatt lehetett az erőknek egy hosszirányú komponense is. Bocs a megfogalmazásért, a lényeg az, hogy életemben először a képembe durrant a légzsák, sőt, azt is megtudtam, hogy a Toyota Avensisben van övfeszítő is. Överő-korlátozó már kevésbé, még egy hónap után is fáj a mellkasom, de a sebészeten megnyugtattak: még fog is.

A kárfelmérés rövid volt és lesújtó. A derékszögbe hajlott zárhíd, a törött jobb első csonkállvány, az elhajlott jobb első váznyúlvány, az általa kettétört generátorház. Az ütközés ereje kiugrasztotta az akksit a helyéről, az egyik kábel leszakadt - soha többé nem volt se gyújtás, se ABS rajta. És ami kint látszik: lámpák, szélvédő, miegymás. Csak fényezésre legalább 150, de inkább kétszázezer. Ja és ott az utastér, a légzsákok, műszerfal, övfeszítők, nem is folytatnám. Marha jó autó volt ez, vigyáztam is rá. Ami egy ilyen beszopott jobbos utca után viccesen hangzik, elismerem.

Felmérve, hogy 1: mennyi pénzt kéne beleborítani, avagy: 2: ha olcsóbban akarom megúszni, mennyi szaladgálás, bontóba járás stb. járna mindezzel, arra jutottam, hogy így ahogy van, eladom. Meghirdettem, el is vitték gyorsan, 140-ért. Hülye voltam? Lehet, de sajnos ez a realitás, lehet, hogy ha pár hétig még ott rohasztom az udvaron, akár még 15-20 ezerrel többért is elment volna. De útban volt és utáltuk ott nézni szegénykét. Állítólag motordonor lett belőle, új volt rajta a vezérlés és a vízpumpa, örült neki a vevő. Azóta átírattam a megyei matricáját a Suzukinkra, és most ez van. Gyorsan törlöm is a járműveim közül az impresszumban.

Hogy most mi legyen? Még nem tudom. Nyolc és fél év avensisezés után tartok tőle, hogy nem Avensis, de azt is tudom, hogy soha többé nem lesz ilyen megbízható autóm. Béke poraira.
Mindennapi unalmunkat add meg nekünk ma
Új korában ez volt a legmenőbb japán a saját műfajában. Azóta kiderült: a legtartósabb is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
