Bemutatkozik a BMW új giga-terepjárója
Kisebbek lettek a vaddisznó-agyarak – de azért köszönik, megvannak – és néhány apró részlet még változott az X7-esen a tanulmányautóhoz képest, de a lényeg nem. Még ebben a zsírosnyakú kategóriában is kevés autó sugározza érthetőbben, hogy bárkit bármikor kész lelki furdalás nélkül eltaposni.

A formatervre már rácsodálkoztunk a tanulmány kapcsán, és itt tényleg csak a részleteken csiszoltak egy keveset. A fényszórók egy kicsit magasabbak, a légbeömlők alacsonyabbak, a hűtőrács és az alsó nyílások közt most hagytak elég helyet a rendszámtáblának, és mintha a felnik is kisebbek lennének, bár a legkisebb is 20 hüvelykes, és rendelhető a típus 21-es vagy 22-es felniken is. Az X7 egyébként a legszürkébb formatervvel sem lenne egy rejtőzködőművész, ami a puszta méreteinek köszönhető: 5,15 méter hosszú, a tengelytávja is 3,11 méter, a szélessége két méter, a magassága pedig 1,8 méter. Ezek után nem csoda, hogy a legkönnyebb változat 2395 kilogramm.
Ekkora testet már nem bízzák négyhengeres motorra: a legkisebb változatba is 340 lóerős és 450 Nm csúcsnyomatékú 3 literes hathengeres motor kerül. Ez 6,1 másodperc alatt gyorsíthatja az X7-est százig, és 245 km/h végsebességet biztosít a számára. Az átlagfogyasztás a gyári adat szerint 9 liter, ami egy ekkora autóhoz képest elég kevésnek tűnik, de majd a gyakorlatban kiderül, hogy tényleg hozza-e ezt az értéket. Európában egyelőre nem is lesz másik benzines kivitel, Észak-Amerikában a 4,4 literes, ikerturbós V8-as motor 462 lóerős változatával is kínálják majd. Dízelből viszont kettő is akad. A gyengébb 265 lóerős, 620 Nm csúcsnyomatékú háromliteres hathengeressel érkezik, ez 7 másodperc alatt gyorsul százra, 227 km/h érhető el vele, és 6,8 literes átlagfogyasztást ad meg rá a gyártó. Mifelénk a csúcsmodell kezdetben az M50d lesz, ebbe a négyturbós hathengeres turbódízelt építik, 400 lóerővel és 760 Nm maximális nyomatékkal. Állítólag ez is beéri 7,4 liter gázolajjal száz kilométeren, ami még mindig a csoda kategória egy ekkora karosszériával, de közben 250-nel veretheti a limitert, és 5,4 másodperc alatt gyorsulhat százra.
Ha nem volna ilyen kis rokonszenves arca, azt mondanánk, tágas nagycsaládos-autó az X7-es, legalábbis a csomagtartója szép nagy. Két üléssorral 750 literes, a második sor támláit ledöntve pedig akár 2,12 köbméternyi tér is nyerhető. Természetesen elérhető a típus harmadik üléssorral, ha ezt is használnánk, a csomagoknak már nem marad csak 326 liternyi hely az ötödik ajtó mögött.
_
Ahogy az ilyen nagyobb SUV-okat általában, az X7-est is amerikai üzemében gyártja majd a BMW, innen látják el a világ többi részét is. A tervek szerint a forgalmazás jövő márciusban kezdődik.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek
Folytatódik az offenzíva: a kínai Chery több új modellt hoz Magyarországra. Itt vannak a típusok és a dátumok.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Hírek
Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán
Tisztában volt vele, hogy a mutatvánnyal több előírást is megszeg, de azt gondolta, hogy az éj leple alatt észrevétlenül haza tud surranni.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül
Ezt nehéz lesz pozitívan előadni a befektetőknek.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
