Megkülönböztető jelzés

Teszt: Suzuki WagonR+ Special

2002.05.24. 08:10

Egy rég nem látott ismerős üdvözlése miatt lassítottam. A barátom a járdán ált, a viszontlátás örömére arca felderült, majd miután az autót is végigmérte, a megdöbbenés torz mosolyával csak ennyit kérdezett. - Mi ez? Csak tesztautó - mentegetőztem, de éreztem, hiába. A több éves kemény munkával kialakított imidzs egyetlen pillanat alatt omlott össze.

 
   
   

Pedig a WagonR+ nem rossz autó. Főleg a tesztelésre kapott Special változat. Azonnal szembetűnő kiegészítőivel egyéniséget visz a Wagonok homogén világába. Metál fekete fényezés, könnyűfém felni, elöl-hátul szpoiler, küszöbszpoiler, ködlámpa, belül króm kilincs, különleges kárpitozás, hogy csak a javát említsem. Egy egészen kicsiny ablaksötétítés hiányzik, és a Special változat piacra kerülésével az érdi maffia is átülhet a WagonR Pluszba.

 
   
 

A megbolondított külsőhöz 1.3-as soros négyhengeres 16 szelepes 76 lóerős motor jár. Nem egy vadállat, de városban hatvanig egész jól teljesít. Mi autópályán is használtuk, az ottani menetteljesítményt inkább takarja a feledés jóindulatú homálya. Annyit elárulhatok, hogy nem kell különösebben aggódnunk a sebességhatárok tiltott átlépése miatt.

 
  A hátrányos megkülönböztetés elmélete:
 
 Lehet, hogy csupán a fekete szín vagy a véletlen műve, de olyat tapasztaltam, amit eddig még soha. Amíg a Suzukival közlekedtem, nem vettek autószámba. Olyan érzésem volt, mint mikor robogóval járok a városban. A legváratlanabb esetben fordulnak ki elé, áttolnak a sárgán, és egyszer majdnem frontálisan belénk jött vaklaki. Pedig égett rajta az összes lámpa. Minden napra volt egy kaland. Feltűnően sok volt a hasonló eset.

Ezzel az észrevételemmel fordultam az elvetemült WagonR-esekhez is. Egy topiklakó így írt:
Aki Suzukival jár, az ilyen dolgoknak ki van téve. Ezt a békát viszont ott, a tetthelyen, látványosan le kell nyelni - nem könnyű dolog. Nagyon rossz volt az első időkben megszokni, hogy engem is "más osztályba soroltak", de persze ezt nem kell felvenni. Az autóstársaknak pedig nap mint nap tudomásul kell venni, hogy nem nagy durranás három sávból elsőként elhagyni a lámpát. Ha nem nyomod neki, akkor "tehetetlen suzukis vagy", mert bénázol, ha meg normálisan kihasználod a motor nyújtotta lehetőségeket, egyből megalázottnak érzik magukat, és azt hiszik, hogy versenyezni akarsz. Pedig dehogy! Ez nem versenyautó. De nagyon jó kis motorja van.

A teszt alatt műszaki probléma nem adódott, de ezt azért titkon reméltük is. A WagonR+ fan topik lakói a sebességváltó hátramenet fokozatának kapcsolási nehézségéről írtak. A tesztautóval semmi ilyesmit nem tapasztaltam. A kettes reccsent néha, de a kollégák ilyesmivel nem találkoztak. A Suzuki szervizben elmondták, hogy a váltót működtető bovdenek szakszerű beállításával megszüntethető minden kapcsolási nehézség.

 
   
   

A vagon kicsiny kerekeinek köszönhetően (165/60R14) az összes útburkolati hibáról tudomást szerezhetünk. Én elég labilisnak éreztem, hirtelen kormánymozdulatokra az autó rázta a fenekét. JF, rali szakírónk ezt a rövid tengelytávval és a könnyű hátuljával magyarázta.

 
   
 

Belül nincs panasz. Emlegethetném a kopogós műanyagokat, de kérem szépen, jelöljék meg azt a kiskategóriás vetélytársat, amelyik nem hasonló adottságokkal büszkélkedik. A design klasszikus, a kezelőszervek egyértelműek. Az első ajtókra jutó villanyablak alkalomadtán szeli az ujjakat, és még a vezető oldalára sem jutott automata mozgatási rendszer (amikor egy nyomásra, teljes hosszon fel vagy le megy az ablak). A működtető kapcsolók az ajtókárpiton nagyon hátulra kerültek, csak a könyököm ülésbe verésével, kényelmetlenül értem el.

 
   
   

A széket magasra emelve a pozició nagyon kényelmes. Mivel a középkonzol nem nyúlik a váltóig, hosszú lábazatom kényelmesen terpeszkedhetett. A teszt közben volt szerencsém egy nagyobb kategóriájú, jóval drágább típust is kipróbálni, ahol a körbeölelő műszerfal a hálózsákban üldögélés érzetét keltette.

 
   
 

A magas építésének köszönhetően kellemesen éreztem magam, nem jelentkezett a kisautók nyomasztó bezártsága. A cilinder viselése sem okozna gondot, akkora a hely a fejem és a plafon között. A nagy üvegfelületnek köszönhetően kiváló a panoráma is. Az átkozott A oszlop vastag egy kicsit, de cserében a karosszéria merevítésében vállal fontos szerepet.

 
   
   

Már a legegyszerűbb WagonR is elöl kétoldali légzsákot, frontális ütközéskor a fékpedált kioldó mechanizmust, és az első üléseken előfeszítős biztonsági övet kap. A Special felszereltség esetén ez az oldallégzsákkal és az ABS-el egészül ki. Büszkék a WagonR oldalsó ütközésvédelmére is, ami manapság azért inkább követelmény mint erény.

Az oldalról ajánljuk

Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitem
  • Tesztek

Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS

Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.

1 órája
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38