A Mazda fokozottan hangsúlyozza, nem igazi terepjárót készítettek, hanem a piac elvárásai alapján egy igényes hobbiterepjárót. A műszaki adatok és a felépítmény ismeretében meg sem fordult a fejünkben más. A tesztvezetés alkalmával is csak szigorúan az országútra korlátozódott a menet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A megcélzott közönség igen általános. Ahogy
szokott:
fiatal vagy idős, fehér vagy színes bőrű vásárlók 25 és 60 év
között. A vételár ismeretében a célcsoport az igényes
vállalkozók és felső vezetők rétegére szűkül. A sajtótájékoztatón
kiemelték a klasszikus "elegáns, sportos, sokoldalú" jelzőket.
Ezeket inkább mindenki döntse el maga. A legszebb mégis az: "eljött
a finomabb 4x4-esek ideje" szlogen.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A finom karosszéria
vitathatatlanul elegáns. Csak metál színekben kapható, de
szerencsére piros szín nincs a gyári kínálatban. Mind külső, mind
belső méretével nem titkoltan a hasonló kategóriájú konkurencia
fölé tör.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Külsőleg meghaladja a Honda CRV a Toyota RAV4 a Land Rover
Freelander és a Suzuki Vitara szinte minden paraméterét.
Ugyanez mondható el a belső méretekről is. Belül feltűnően magas a
fejtér, a vezetési pozíció kényelmes, bár a bal lábamnak nem igazán
találtam helyet. Hogy mi lehet a gond, nem tudom, egy hosszabb
teszt bizonyára mindent megmagyarázna. Sajnos csak a nagyobb
felszereltségű verzióban találtam középső könyöktámaszt, ami a
magasabb üléspozíció miatt szükséges kényelmi eszköz lenne.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hátsó utasok nagyon kényelmesen elférnek.
Szinte ugyanakkora hely van a lábnak, mint elöl - a gyári adatok
szerint csak 12 centivel kisebb. A hátsó üléstámla 60:40 arányban
dönthető.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az automata váltó kapcsolója amerikai módra, a
kormányoszlopra került, így kézre áll és kényelmes. A
négysebességes automata váltó a V6-os motorral igen dinamikus, csak
a fogyasztási adatokat meg ne tudjuk. Szerencsére a tesztautók
kísérőivel azt az adatot nem közölték, így elfogadjuk a gyári
értékeket 18,9 város, 9,3 országút, 12,8 vegyes. A kisebb motor
hivatalosan beéri 12,9/7,8/9,7 -tel.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Praktikus megoldás az
osztottan nyitható hátsó ajtó. Kisebb csomagok esetén nem
kell a nagyméretű hátsó ajtót nyitni, elég csak az ajtó üvegét
emelnünk és máris koncot vethetünk a bent rekedt kutyának. Sajnos
az ablaknyitás egy kézzel nem megy: jobbal a rendszám felett
kallantyút húzunk, ballal az ablakot emeljük.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Természetesen
a csomagtér mérete is felülmúlja a konkurenciát. 1032
széles, 922 mély, 970 magas 457 literes. A hátsó üléseket ledöntve
másfél méter hosszú sík rakteret nyerünk és a csomagtér 2,245
literre nő. A pótkerék a csomagtér alá került, így jobb a kilátás
hátra és könnyebb a hátsó ajtó mozgatása.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az európai piacra szánt Tribute-ok
Kansas-ben, a Ford gyártósorain készülnek, és négyféle
felszereléssel kaphatók hazánkban. A legolcsóbb változat elsőkerék
meghajtású, kétliteres, tizenhat szelepes, 124 Lóerős motorral és
egy csomó extrával - dupla légzsák, oldallégzsákok, ABS, EBD,
Family-Box biztonsági alváz, ISOFIX rögzítési rendszer,
villanyablak hátul is stb. - 6,5 millió forint. Erre a típusra még
nem érkezett megrendelés, és valószínű nem is fog.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ötszázezerrel többet kell fizetnünk a CE változatért, ami
már select4Wdrive négykerékhajtásos, elektronikus diffizárral,
pollenszűrővel és klímával. A TE változathoz 7,4 millió forintért
pluszban könnyűfém felnit, 215/70 R16 gumit, tempomatot, tetősínt,
ködfényszórót, bőrkormányt kapunk. Ebből a típusból adták el a
legtöbbet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A csúcsmodell motorja háromezres, huszonnégy
szelepes, 197 lóerős, 59%-kal nagyobb teljesítményű, mint a
kétezres. Négysebességes automata váltó jár hozzá, szélesebb gumik
(235/70 R16), elektromosan állítható bőrülések, színre fújt
lökhárítók és oldalsó spoilerek. Szerencsére
a faborítást megúsztuk, és a tájékoztató szerint nem is
lehet rendelni hozzá, nehogy elragadtassa magát a középvezető.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Mazda 2000 októberében kezdte az akkor még
csak katalógusból ismert autó értékesítését. Júliusig
51 darabot adtak el, szinte látatlanban. Tehát az igény és a
bizalom megvan. Az év további részében további 150 darab eladásával
számolnak.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
Vélemény: az F1-es szabályok szerint jogos volt Verstappen büntetése, de pont ez a probléma
Tényleg jól döntöttek a versenybírók? És biztos, hogy a jelenlegi szabályok igazságosak?
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
