Ősök nélkül

Mazda Tribute bemutató

2001.09.07. 10:02

A Mazda fokozottan hangsúlyozza, nem igazi terepjárót készítettek, hanem a piac elvárásai alapján egy igényes hobbiterepjárót. A műszaki adatok és a felépítmény ismeretében meg sem fordult a fejünkben más. A tesztvezetés alkalmával is csak szigorúan az országútra korlátozódott a menet.

 
   
   

A megcélzott közönség igen általános. Ahogy szokott: fiatal vagy idős, fehér vagy színes bőrű vásárlók 25 és 60 év között. A vételár ismeretében a célcsoport az igényes vállalkozók és felső vezetők rétegére szűkül. A sajtótájékoztatón kiemelték a klasszikus "elegáns, sportos, sokoldalú" jelzőket. Ezeket inkább mindenki döntse el maga. A legszebb mégis az: "eljött a finomabb 4x4-esek ideje" szlogen.

 
   
 

A finom karosszéria vitathatatlanul elegáns. Csak metál színekben kapható, de szerencsére piros szín nincs a gyári kínálatban. Mind külső, mind belső méretével nem titkoltan a hasonló kategóriájú konkurencia fölé tör.





 
   
   

Külsőleg meghaladja a Honda CRV a Toyota RAV4 a Land Rover Freelander és a Suzuki Vitara szinte minden paraméterét. Ugyanez mondható el a belső méretekről is. Belül feltűnően magas a fejtér, a vezetési pozíció kényelmes, bár a bal lábamnak nem igazán találtam helyet. Hogy mi lehet a gond, nem tudom, egy hosszabb teszt bizonyára mindent megmagyarázna. Sajnos csak a nagyobb felszereltségű verzióban találtam középső könyöktámaszt, ami a magasabb üléspozíció miatt szükséges kényelmi eszköz lenne.

 
   
 

A hátsó utasok nagyon kényelmesen elférnek. Szinte ugyanakkora hely van a lábnak, mint elöl - a gyári adatok szerint csak 12 centivel kisebb. A hátsó üléstámla 60:40 arányban dönthető.






 
   
   

Az automata váltó kapcsolója amerikai módra, a kormányoszlopra került, így kézre áll és kényelmes. A négysebességes automata váltó a V6-os motorral igen dinamikus, csak a fogyasztási adatokat meg ne tudjuk. Szerencsére a tesztautók kísérőivel azt az adatot nem közölték, így elfogadjuk a gyári értékeket 18,9 város, 9,3 országút, 12,8 vegyes. A kisebb motor hivatalosan beéri 12,9/7,8/9,7 -tel.

 
   
 

Praktikus megoldás az osztottan nyitható hátsó ajtó. Kisebb csomagok esetén nem kell a nagyméretű hátsó ajtót nyitni, elég csak az ajtó üvegét emelnünk és máris koncot vethetünk a bent rekedt kutyának. Sajnos az ablaknyitás egy kézzel nem megy: jobbal a rendszám felett kallantyút húzunk, ballal az ablakot emeljük.

 
   
   

Természetesen a csomagtér mérete is felülmúlja a konkurenciát. 1032 széles, 922 mély, 970 magas 457 literes. A hátsó üléseket ledöntve másfél méter hosszú sík rakteret nyerünk és a csomagtér 2,245 literre nő. A pótkerék a csomagtér alá került, így jobb a kilátás hátra és könnyebb a hátsó ajtó mozgatása.

 
   
 

Az európai piacra szánt Tribute-ok Kansas-ben, a Ford gyártósorain készülnek, és négyféle felszereléssel kaphatók hazánkban. A legolcsóbb változat elsőkerék meghajtású, kétliteres, tizenhat szelepes, 124 Lóerős motorral és egy csomó extrával - dupla légzsák, oldallégzsákok, ABS, EBD, Family-Box biztonsági alváz, ISOFIX rögzítési rendszer, villanyablak hátul is stb. - 6,5 millió forint. Erre a típusra még nem érkezett megrendelés, és valószínű nem is fog.

 
   
   

Ötszázezerrel többet kell fizetnünk a CE változatért, ami már select4Wdrive négykerékhajtásos, elektronikus diffizárral, pollenszűrővel és klímával. A TE változathoz 7,4 millió forintért pluszban könnyűfém felnit, 215/70 R16 gumit, tempomatot, tetősínt, ködfényszórót, bőrkormányt kapunk. Ebből a típusból adták el a legtöbbet.

 
   
 

A csúcsmodell motorja háromezres, huszonnégy szelepes, 197 lóerős, 59%-kal nagyobb teljesítményű, mint a kétezres. Négysebességes automata váltó jár hozzá, szélesebb gumik (235/70 R16), elektromosan állítható bőrülések, színre fújt lökhárítók és oldalsó spoilerek. Szerencsére a faborítást megúsztuk, és a tájékoztató szerint nem is lehet rendelni hozzá, nehogy elragadtassa magát a középvezető.

 
   
   

A Mazda 2000 októberében kezdte az akkor még csak katalógusból ismert autó értékesítését. Júliusig 51 darabot adtak el, szinte látatlanban. Tehát az igény és a bizalom megvan. Az év további részében további 150 darab eladásával számolnak.



Az oldalról ajánljuk

Vélemény: az F1-es szabályok szerint jogos volt Verstappen büntetése, de pont ez a probléma
  • Vélemény

Vélemény: az F1-es szabályok szerint jogos volt Verstappen büntetése, de pont ez a probléma

Tényleg jól döntöttek a versenybírók? És biztos, hogy a jelenlegi szabályok igazságosak?

44 perce
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
  • Hírek

Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha

Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.

április 24., 06:04
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
  • Hírek

Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme

A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.

április 24., 10:36
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
  • Hírek

Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt

Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.

április 24., 13:58
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
  • Hírek

Három kamion ütközött az M15-ös autópályán

A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.

április 24., 06:53
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
  • Hírek

Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség

Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.

április 24., 12:11
Jófejségből mentenek életet
  • Égéstér

Jófejségből mentenek életet

A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.

április 24., 14:47
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
  • Hírek

Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát

Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.

április 24., 13:44
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
  • Hírek

Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne

A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.

április 24., 11:35
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?
  • Közélet

Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett

Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.

április 25., 06:06
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
  • Hírek

165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene

Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.

április 23., 05:59
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitem
  • Tesztek

Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS

Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.

április 24., 16:35
Elon Musk visszafordul
  • Hírek

Elon Musk visszafordul

Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.

április 23., 07:32
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
  • Gumidoktor

Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?

A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?

április 23., 06:00
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
  • Hírek

Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat

Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.

április 24., 06:04
Te mernél ilyen helyen parkolni?
  • Közélet

Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?

Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.

április 24., 06:04
Ezt a kompótot már érdemes eltenni
  • Tesztek

Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998

Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.

április 23., 19:00
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
  • Hírek

42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t

A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.

április 23., 09:21
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
  • Hírek

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.

április 23., 11:17
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
  • Hírek

Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)

A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.

április 23., 12:29
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
  • Hírek

Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag

Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.

április 23., 15:47
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
  • Hírek

Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát

Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?

április 23., 09:55
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
  • Hírek

A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni

A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.

április 23., 13:58
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
  • Hírek

Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták

Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.

április 23., 16:10
Nyírségi O.J.
  • Hírek

Nyírségi O.J.

április 24., 13:51
Lexus ES bemutató - 2026-os modell
  • Hírek

Lexus ES bemutató - 2026-os modell

április 23., 20:41
Mercedes Steer By Wire
  • Hírek

Mercedes Steer By Wire

április 24., 15:21
Érdekes Skyline-ok - Második rész
  • Szerelem

Érdekes Skyline-ok - Második rész

április 24., 21:23
AUDI E5 - 2025
  • Hírek

AUDI E5 - 2025

április 23., 10:38
AUDI E5 - 2025 Ákos
  • Hírek

AUDI E5 - 2025 Ákos

április 23., 10:47