A Volkswagent - édesanyámhoz hasonlóan - bogárfóbia gyötri. 40 éve a VW Bogarat jelentett, ma csillapítottan visszahúzódó kapaszkodót. Az utóbbi években kíméletlen hevességgel tör a népautóságból a presztízsautóság felé, és átkozottul jól csinálja.
![]() |
A
Phaeton
bevezetése előtt a világ tele volt cinikusan heherésző és
legyintgető szakmabeliekkel. Aztán kijött, kipróbáltuk, és a
nemzetközi szaksajtó összesen egytrillió oldalnyi Phaeton tesztje
után
a tételes hibalista nagyjából így néz ki: Öööö... talán nem
fogják túl sokan megvenni ennyiért ezzel a névvel, vagy nem is
tudom, izé.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szóval az első nagy dobás -
technikai értelemben legalábbis - bejött. De voltunk még
páran, akik azt mondtuk volna, hogy előbb fog az angol királynő
tuk-tukon
járni, semmint a VW rendes luxusterepjárót csináljon. Aztán
megkaptuk a Touareget, és megint lőttek a kárörvendő vigyorgásnak.
Kezdjük az elején. A Touareg eleje szép. Egyszerű, elegáns, nincs formailag agyonötletelve, de tökéletesen hibátlan. Az oldala gigászi és finoman domborodó, a háta kicsit esetlenebb, de messze nem csúnya, mindenképpen szebb, mint egy igazi tuareg Timbuktu és Marrakesh közt félúton, az utolsó kulacs vizével.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Elsőre amolyan
kellemesen nem túl izgalmas forma, aztán minden együtt
töltött nappal egyre rokonszenvesebb. Mire visszaadtuk, (majdnem -
wr) mindenki szerint csinos autó volt. Az egy percig sem kérdéses,
hogy a VW tud jól összerakott, tisztesen megcsinált autót gyártani,
sőt, már luxusautót is, de a terepjárógyártás mégiscsak külön
szakma.
A Touaregben a specifikáció szerint minden megvan, amitől egy SUV, azaz hobbiterepjáró, (azaz kedvenc szerkesztőségi műszavunkkal félszerzet) igazán jó lehet. Változtatható magasságú és csillapítási karakterű futómű, kapcsolható középső és felárért hátsó differenciálzár, lejtmenet-vezérlő elektronika, erős motor, és még másik húsz dolog, amiket egyesével nem sorolunk fel. De specifikációt gyártani lényegesen könnyebb, mint autót, ezért a vezetésig semmit sem hittünk el.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szerencsére az első beszálláskor a változtatható hasmagasság
normál városira volt kapcsolva, így nem kellett elővenni az ipari
alpinista felszerelést. Legmagasabb állásában ugyanis
a Touareg alja 30 centire van a földtől, amivel a
keményvonalas off-roadernek számító Toyota Landcruisernek, Range
Rovernek, vagy lényegében bárminek a szeme közé nevet. Ilyenkor
optikailag is alaposan kiteljesedik, a felemelt Touareg két Golf
között kimondottan vicces látvány.
Elsőre a V10 TDI-t próbáltuk ki, ami a csúcsmodell. A slusszkulcsfordítás formalitás, az önindítót nem mi működtetjük, hanem elektronika, egy pöccintés után el lehet engedni, a motor beindul magától. Az ötliteres, tízhengeres, biturbó iszonyat meglepően udvariatlan kerregéssel kezd, mintha a teherautós méret mellé a hangulatot is sikerült volna beépíteni. Aztán kisimul, és nézelődésünket aláfestendő marad a diszkrét morgás.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A beltér kiköpött Phaeton. Rengeteg hely, tökéletes anyagok,
ultraegyszerű formák, ízléses, funkcionális, nem túl érdekes.
Defenzív dizájn, nem ihletett, leleményes szépségével akar
megnyerni, hanem mesterien kudarckerülő; semmibe sem lehet
belekötni, minden pont jó. Szép bőr, szép műanyag, szép fa, finoman
szögletes vonalak, a Touareg elegánsan fog megöregedni.
A hatsebességes automata finom, a 333 lóerős V10-es pedig groteszkül könnyen szalad a két és fél tonnával. Normális körülmények közt. Az első dühödt állórajtot ugyanis sokat látott barátnőm nullától százharmincig végigsikította.
![]() |
|
![]() |
![]() |
7,8 másodperc százra bármilyen autótól gyors. A Touaregnél
azonban azt érezni, hogy a 750 Nm-es nyomaték (halló, ez másfél
M5-ös BMW!) a négy kerekénél fogva előrerántja a parlament
kupolatermét, és valahogy ez a borzalmasan meglóduló két és fél
tonna bennakasztja az utasban a cizellált mondatokat.
Normál állásban a Touareg kényelmes, elképesztően civilizált, és igen, kanyargós úton egy kicsit nehézkes. Nem gyorsulásilag, mert az tényleg rémisztő, és a fékek is nagyszerűek. Egyszerűen csak arról van szó, hogy egy rettenetes méretű és súlyú motor ül a kormányzott első kerekek felett, ami tehetetlenségénél fogva nem szereti, ha ide-oda ráncigálják.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Pedig
a futómű aládolgozik rendesen, leengedi a kasztnit, ahogy nő
a tempó, sport állásban pedig annyira felkeményedik, hogy minden
kis úthibát érezni. Ezek viszont személyautós fogalmak, a
Touargenél pedig messze nem személyautó testben ülünk. Ellenben nem
billeg, nem imbolyog, nem szerencsétlenkedik az úton, stabil, a
német autópályáknak rémületes démonja lesz, ezt garantálom.
Mivel ez a csúcsmodell, benne van a nagy, színes kijelzős központi számítógép, amit kézikönyv nélkül is normálisan lehetett kezelni 10 perc tanakodás után. Ez jó hír, mert a luxusautókban az elektronikus intelligencia ijesztően gyarapszik, és ezek kezelhetővé tétele a legszebb ergonómusi kihívások egyike. Ráadásul a Touaregben a legfontosabb elektronikákat - főleg a futómű karakterére, magasságára és a hajtásra vonatkozókat - külön tekerőkkel állíthatjuk a középkonzolról, így nem kell percekig bolyongani a menüben, ha az otthonunk és a golfpálya közt félúton véletlenül a somogybabodi siratófalba futunk. <

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
