Puritán, de praktikus
Tartós használattal sikerült kiismernem. Az M7-en történt vízfelforralásos - szokásos Skoda baj - eset után kicseréltem a vízpumpát, és beiktattam a kötelező tuningként előírt kézi hűtőventilátor kapcsolót. Kapott új gyertyákat, osztófejet, olajcserét és a többi sallangot ami a hétvégi autós kézikönyvében elő van írva. Azóta mint Schaffhausen: pöccre indul, a városban állatul megy, jól fogyaszt - nem tudom mennyit, de jól. Mi kell még?
![]() |
|
![]() |
![]() |
Remek példánya az 1980-ban gyártott Skodáknak.
Lehet is, hiszen a 76-os brno-i autókiállításon mutatták be először
a típust, azóta csak javítani lehetett rajta. A formán kívül semmi
sem mutatja az autó életkorát.
Sehol egy rozsdafolt, nem lóg látványosan keze-lába, a
fényezés pedig szerintem már újkorában is matt volt, ez viszont
megint csak nem annyira szembetűnő - nekem -, mivel fehér.
Nagyjából két éve használom, ebből fél éve már a saját tulajdonomban van. Muszáj volt megvenni, mert az állapotához és a megbízhatóságához képest a kifizetett 30.000 forint egyenlőnek tűnik a nullával. Persze ehhez ismeretség kellett, hiszen az ilyen állapotú-életkorú egyedekért van, ahol elkérik a 80.000-et is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A motor ereje nem túl sok, de már hozzászoktam
a lendületből autózáshoz. Az 1047 köbcenti, az alulról történő
vezérlés és, ami a lényeg, a hátsó tengely mögé helyezett motor az,
ami egyedivé teszi a vezetés fílingjét.
Télen a hóban utolérhetetlen, marha jókat lehet fordulni
vele kicsi gázfröccsel, és nem akad el mindenhol, mint a Lada.
De nem csak a zord időjárásban kellemes vezetni, a szinte súlytalan első tengely miatt a kormány annyira könnyű, hogy azt csak a szervósokhoz lehet hasonlítani. A váltó már nem annyira egyértelmű. Lehet, hogy a kor miatt, de nem annyira biztos a kapcsolása, vagyis nehéz eltalálni a lyukat, ahova épp be kellene rakni. De ha már bent van, nagyon jó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A luxus az utastérben nem érződik. Van helyette
utángyártott kardánbox, beépített radiósmagnóval, és a hozzá
tartozó rózsaszín antennával. És persze kormányvédő huzat, meg
illatosító. A bólogató kutyán most dolgozom. Üléshuzat nem
létszükséglet, mert az ülések szövetkárpitozásúak. Amit hiányolok:
a hátsó ablakok letekerhetősége. Ez így volt az S100-ban is,
de állítólag az újabb típusban lehetett kérni a GLS
felszereltséggel. Az enyém csak S, szomorú vagyok.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A műszerezettség puritán, de praktikus. Csak a
fontos adatok láthatók, így nem vonja el a figyelmet a vezetéstől
az állandó frász, hogy már megint miért világít az a lámpa. Itt
ha valami világít, akkor tényleg gáz van. A gáz pedig inkább
a fűtéshez jönne jól. Szinte semmi meleget nem lehet kicsalni az
erre hivatott csövekből, igaz, már a középkonzolon elhelyezett
állítókarok is bemondták az unalmast. Megmozdítani sem lehet őket,
nemhogy bármit beállítani. A ventillátor még forog úgy-ahogy, de
jobb kikapcsolni, mert annyira hangos, hogy csuklóból lenyomja a
HI-FI 2x5 Wattját.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kesztyűtartóba semmit nem lehet berakni. Bár kesztyűt még
nem próbáltam, de térképet és menet közben az irataimat már igen,
ezeket nem sikerült. De nem baj, mert sokkal jobb hely van az ilyen
cuccoknak a hátsó ülés mögötti rejtett csomagtartóban. Ehhez a
háttámla előrebuktatása után férhetünk. Aktatáskából akár három is
elfér, sőt, még a hétvégi kiránduláshoz elengedhetetlen hűtőtáska
is. És ami a lényeg: mindezt az autóban lehet hagyni, kíváncsi
szemek elől ugyanis rejtve marad.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Persze van hagyományos csomagtartó is, de mivel
a motor uralja a hátsó szegmenst, ezért ez elöl. Nem sok minden fér
el benne, a kerékdobok jelentősen leszűkítik a térfogatot, de azért
nem mondható kicsinek.
Változtatható külalakú tárgyakból például meglepően sok fér
bele. A már említett farnehéz állapoton lehet kicsit javítani, ha
kedvenc súlyzóinkat helyezzük ide, de rögzítsük le őket, ahogy a
pótkerék is rendesen le, vagyis fel van drótozva, a csomagtér
aljához.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Most éppen
vizsgaidőszak van. Készülünk a június végi műszaki vizsgára.
Az első fékek már felújítva, csak a fékcsövet kell lecserélni. A
hátsó fékhez sikerült beszerezni a speciális szerszámot amivel szét
lehet szedni, úgyhogy itt is már csak a fizikai munka van hátra. Az
első futómű kap még némi zsírzást, a kézifék is beállíttatik, és
jöhet a hatósági ellenőrzés.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az alkatrészek ára bajusz alatti mosolygás kiváltására is alkalmas. A komplett fékbetétgarnitúra ára egynapi ebédem átlagos költségét közelíti. Ezek alapján a Skoda 105 mind beszerzése, mind fenntartása szempontjából roppant kedvező. Főleg ha második autóként szerepel a háztartási kiadások között. <
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
