A kategóriatársakkal szemben van személyisége. Mintha nem a vásárlói igényeknek való megfelelés jegyében tervezték, építették volna, inkább csak úgy lett, és most tessék, itt van, ilyen, vagy szereted, vagy nem. Én például szeretem. Van lelke.
Szép marha nagy monstrum, tornyosul, elnyúlik, terpeszkedik, meg minden. Nagyon masszív, nagyon tömör. Egyenesen megborzongok, ha arra gondolok, hogy ez a' irdatlan csak a második a Nissan terepjáró-tornasorában a Patrol mögött. Minek ennél nagyobb autó?
Ez legalább még arányos, nincs meg benne a Patrol esetlensége. Nincs akkora, hogy eltűnnének benne a finom formai játékok, nem oldódik fel minden részlete a monumentalitásban. Jól érvényesülnek az ötszögletű fényszórótestek, a króm V az embléma körül a hűtőmaszkon elölről; a szép küszöbök, a vaskos sárvédődomborítások, a kubista, mégis könnyed tetőkorlát a nagy P A T H F I N D E R felirattal, a rejtett hátsó kilincs oldalról; a kis kör alakú ködzárók, a hatszögletű, külső zsanéros füstüveg csomagtérablak hátulról.
Odabent is izgalmas a látvány, az újkori Nissanok tipikus kormányával (billentgetős gombok, küllők 3, 6, 9 óránál), a nagy központi monitorral, a volvósan-ikeásan hajlított középkonzollal, rajta a sok-sok gombbal. A funkcionalitás, az átláthatóság már elég esetleges. Hogy mást ne mondjak, az első kilométereken semmit nem tudtam elintéztetni az Aggyal, mert sötétben vettem át a kocsit, és a menüvezérlés mindenható joystickját, rajta az Enter gombbal véletlenül elfelejtették kivilágítani a tervezők, így sokáig azt hittem, nem is létezik. E nélkül pedig semmi sem működik.
No de az ilyesfajta engedetlenségek, kis butaságok is hozzátartoznak a személyiséghez, kellenek ahhoz, hogy egy XXI. századi autónak lelke legyen. Az viszont nem lenne baj, ha végre-valahára egy gyári navigáció haza tudna vinni egy tizenmilliós kocsiban Vértesboglárra, utcához, házszámhoz. Ez nem (sem) tudott, csak a falu főutcájáig jutott. Szégyen.
A fapados XE modell 9,42 millió forintba kerül, a miénk, az LE felszereltségű csúcs alapáron 12,18 millát kóstál. Ennyiért motoros, fűtött bőrülést, napfénytetőt, behajtható tükröket, meg számos egyéb üveggyöngyöt kapunk a masszív kasztni mellé.
A navigációért és a tízhangszórós BOSE hifiért viszont még további forintokat kell fizetni. Szeretik a keserű szájízt? Amerikában a V8-as Pathfinder most 39 ezer dollár (úgy 6,75 milla, 173 forintjával). Igaz, náluk nincs dízel.
A Pathfinder audiorendszere szépen szól, bőrfotelei jól néznek ki, a padlóból kiemelhető pótüléseken elfér két extra gyermek, de nekem nem ezek a többletszolgáltatások tetszettek a legjobban. Hanem a tolatókamera. Sok olyan autót vezettem már, amelyeknek hátul is volt szemük, de ebben a kocsiban hittem el leginkább, hogy amit látok, valóság. A kamera ugyanis nem csak az utat mutatja, hanem egy jó nagy darabot a mintás gumival burkolt lökhárítóból is. Azaz tolatáskor nem csak hallom és érzem, de ténylegesen látom a tévében, amikor a kocsi már hozzáér a tereptárgyhoz.
Nálunk viszont csak dízel van, a Pathfindert Magyarországon kizárólag a két és fél literes, 171 lóerős, négyszázhárom(!) newtonméteres négyhengeres kerregővel kínálja az importőr. Jó kis motor ez. Közös nyomócsöves, persze, de nem olyan esetlen alul, mint például a Mitsubishi L200 . Nemigen fulladtam le vele. Viszont szívesen pörög, élmény kihúzatni egy-egy előzésnél. A behemót, két és negyed tonnás monstrum a hatfokozatú kézi váltóval egész fickósnak bizonyult (automatával nem volt az), nagyjából érzésre egy száz lóerő körüli dízel kompakt dinamikáját hozta. Száznál hatodikban kétezret forog a motor, sok tempós országúttal, némi tereppel, némi várossal elketyegett tíz literből.
Szép, erős, gyors, ügyes. Lapozzon, és megmondjuk, kinek nem kéne mégse.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Trump háborút indított, alapjaiban változtathatja meg a globális autópiacot
Trump elindította a kereskedelmi háborút. A lépés egyelőre nem igazán kedvez az amerikai gyártóknak. Sőt!
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Szomorúság: ez itt a világ utolsó manuál váltós Golf GTI-je
Már eladták, és a jelenlegi állás szerint soha nem lesz több.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Így készül a büntetővámokra az egyik legnagyobb beszállító
A Magnának rengeteg gyára van az Egyesült Államokon kívül, amiből lehet még gond.
- Hírek
Az amerikai MotoGP futam első balesetét a biztonsági autó szenvedte el
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Részeg útfestők? Nem! Új fegyver a gyorshajtók ellen!
Hamarosan műanyag terelőelemeket telepítenek a sávok mellé.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Hírek
Tökön-paszulyon keresztül menekült az eltiltott sofőr, végül kigyulladt az autója
Az autós a körforgalomra és kerékpárútra tekintet nélkül mindenen áthajtott.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Kettészakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Továbbra sem fogy a BMW XM, hatalmas összeget engednek az árából az USA-ban
Az XM-ből tavaly csak 1 974 példány fogyott az USA-ban.
- Hírek
Kartelltevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Bosszúból több vödörnyi kavicsot öntött egy nagyon ritka Nissanra egy idióta New Jersey-ben
Az autó tulaja most fél millió dollárra pereli a károkozót.
- Hírek
Hátramenetben a Vitara, rákaptak a magyar Kiákra
Márkák, modellek, darabszámok, részesedések és százalékok.
