A józan ész is örülhet a szépnek

2008.03.25. 00:40

Adatlap Mitsubishi Lancer 1.5 Inform - 2007

  • 1499 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 109 LE @ 6000 rpm
  • 145 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.6 másodperc
  • Végsebesség:
    191 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • 3 990 000 Ft

Na végre, a Mitsubishi ráérzett, hogy teheti kurrensebbé a mezei Lancert. Formailag kicsit közelíti az EVO-hoz, meg az utolsó, még Európában is kapható Galanthoz, és ennyi. Immár az abszolút alapmodell is vadítóan jól néz ki.

Az importőrök általában igyekeznek minden földi jóval felszerelt tesztautókkal elkápráztatni az újságírókat. Logikus: ha a fókabébibőr-kárpitos, harminchangszórós, tízzónás klímás csúcskivitelben jól érzi magát, könnyen odaveti a papírra, hogy a Csukamaka Buznyák úgy általában egy igen jó autó, és az olvasók már tódulnak is a Csukamaka-szalonokba, 1,4-es fapadért. Ritka eset, hogy egy új típusból az abszolút belépőmodellt kapjuk meg tesztre. Ezúttal is csak úgy történhetett ilyen skandalum, hogy a kocsit nem a nagy magyar Mitsubishi, hanem egy agilis kereskedés, a Mitsubishi Di-Fer adta kölcsön nekünk pár napra. Köszönjük.

A Lancer még így mezítlábasan is nagy sikert arat, amerre jár. Hűdeállat, mondta mindenki, aki csak látta, korra, nemre, felekezetre való tekintet nélkül. Pedig ez csak a legalapabb, egy-öt szívómotorral, semmi különös, mondtam a rajongóknak. De nem hallották meg, hiszen mire megszólaltam, ők már régóta a kocsi gonosz orrát csókolgatták elragadtatásukban. És teljesen meg is értettem őket.

Szemből nagyon emlékeztet a nyolcadik generációs Galantra, ez is takarítja a sávot maga előtt. A front sarkait lecsapták, amitől nagyon hegyes, dinamikus lesz a karosszéria. A Lancer hűtőmaszkjának síkját a fényszórók elé tolták, amitől a kocsi orra különösen ádázul szimatolja a vért. A hosszabbik párhuzamos oldalán álló trapéztól lendületesen futnak hátra a fényszóró vonalai, a rácsos ál-légbeömlők a két alsó sarokban pedig jótékonyan feledtetik, hogy még ködfényszóró sincs az autón.

Profilból a morcos szem, az ívesen emelkedő övvonal, és egy dinamikus, az ajtókon elöl-hátul túllógó, a kilincsek alatt elfutó jól odanyomott ceruzavonás ad sportos, gonosz megjelenést a Lancernek. A látvány annyira jól kidolgozott, hogy az ember észre sem veszi: se a tükrök, se a kilincsek nincsenek színre fújva, és még alufelni, meg rendes, divatos, veselerázó, gátlógyilkos szuperperes gumi sincs az autón.

Hátulról pedig az alfás/seatos lámpapár (összehúzott szemek a fenéken, hehe) üt nagyot. Meg a csomagtérfedél háromszor tört függőleges lemeze. Vagyis: pazar, semmihez nem hasonlítható esztétikai élmény, amikor az ember észreveszi a tükörben, hogy egy Lancer meg akarja előzni, majd elengedi, majd utánanéz. Szép autó.

Szép a belső is, nagyon. Szimmetrikus műszerfal, fent fekete, lent bézs, közte egy kis fémesre festett műanyagsáv, amibe még egy szamurájkard-pengét is beleláthatunk, ha nagyon akarjuk. A kontúrvonalak az ajtókon is végigfutnak, kellemes az ajtóbelsők kiképzése is, szívesen legelészik rajtuk a szem. Lehajtott hátsó könyöklővel, bézs kárpittal pedig kifejezetten luxusautó-belső benyomását kelti az enteriőr. Pedig mennyire nem luxusautó a Lancer!

Ha használni kezdjük az 1,5 Informot, nagyon furcsa dolgot tapasztalunk. Miszerint ez a gyönyörű vas nem egy csoda, csupán egy rendesen összerakott, tartósnak ígérkező, de nem igazán kényeztető minőségű anyagokkal bélelt, egyszerű, de átgondolt alapokra épített hétköznapi autó, jó kis távol-keleti tömegtermék. Kopog a műszerfal, de minden kézre áll, könnyen kezelhető. Manuális a klíma, de huzatmentes a szellőzés, intenzív a fűtés. Műszálas a kárpit, de kényelmes, könnyen beállítható az ülés. Ragadós, olcsó műanyagból készült a kormányborítás és a váltógomb, viszont mindkettővel pontos, élvezetesen kezelhető szerkezeteket mozgathatunk. Matricaszerű a műszerek számlapja, de a számítógép mindenről beszámol, amiről elvárható.

És ismét meg kell emlékezzek az ablakemelők kapcsolóiról. Bár már néhány európai autógyártó is pedzi a dolgot, mégis ezekben az igazi japán kocsikban működik csak igazán, hogy amikor jól elhelyezkedtem, és végigfektetem bal karom a könyöklőn, ujjaim hegye pont az első ablakemelőkre esik. Nem eléjük, nem mögéjük. Ja, és mind automata, le is, fel is. A fapadoson.

A könnyedén, mégis határozottan működő mindenfélék, a sok hely, a kényelmes ülés hamar feledteti a nagyon nem prémiumautós anyagválasztást. Csak egy dolog volt a Mitsubishiben, amivel végig nem tudtam kibékülni: nappal a rádió kijelzője láthatatlan. Van fényerőszabályzója, és ha lekapcsoljuk a világítást, erősebben világít, de pirkadattól alkonyatig még így is lehetetlen kisilabizálni, hogy most akkor Klub, vagy Info, várni kell Bolgárúr idősávjára, hogy kiderüljön. Cserébe elfogadható hangzással, két nagy gombbal, tekergetős manuális állomáskeresési lehetőséggel kedveskedik a Lancer hifije. Meg kis kivilágított elválasztó-bigyókkal az állomásgombok párjai között, ami éjszaka nagyon mutatós tud lenni.

Totalcar értékelés - Mitsubishi Lancer 1.5 Inform - 2007

8
TC

Tágas, légies, jól összerakott kompakt szedán. Kívül-belül nagyon szép. Viszont szűk a csomagtere és kopogós anyagokkal fogadja az Embert. Ám alig eszik, és egész jól megy.

Az oldalról ajánljuk

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
  • Hírek

A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt

Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.

április 6., 14:36
Nem hiányzott, de örülünk neki!
  • Tesztek

Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.

Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?

április 6., 14:50
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
  • Hírek

Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!

Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.

április 6., 13:44
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
  • Hírek

Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral

Az Austral alig három éve kapható a piacon.

április 6., 12:10
A Ford megkezdte az alkudozást
  • Hírek

A Ford megkezdte az alkudozást

A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket

2 órája
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
  • Közélet

Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat

Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.

április 7., 06:12
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
  • Szerelem

A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története

A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.

április 6., 18:18
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
400 lóerő nem elég? És 510?
  • Hírek

400 lóerő nem elég? És 510?

Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.

április 6., 10:09
Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon
  • Hírek

Új hasznos funkciót fedeztek fel a Tesla Cybertruckon

Sokan átsiklottak ezen.

április 6., 07:11
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03