Dicsérni fogok egy jó autót. Történetesen egy Opelt, hiszen nem csak borzalmas, fapados F Astrákból áll a világ. Kritizálni is fogok, bizony, mi mást, egy Opelt. Mégpedig azért, mert szerettem volna, ha végre új, erős játékos tör be az Audi-BMW-Mercedes homokozójába. Nagyon jó lendülettel indult, de az utolsó pillanatban botlott meg a betonszegélyen, így éppen csak a homokozó szélébe verte be a száját. Mondom: nagy kár, drukkoltam neki.
Mert én jól éreztem magam az általunk kifogott, fekete OPC-vel. Természetesen teljesen más, ha kicsit objektíven akarjuk megítélni, de mivel én hülye vagyok, ezért nekem jó volt. Na ezt kifejteném bővebben ahogy azt is, milyen volt az Insignia OPC Frankfurt melletti, nemzetközi bemutatója.
Az 1997-ben alapított Opel Performance Center első autóját 99-ben mutatta be, azóta mintegy 50 000 kék logós top-Opelt adtak el. Nem célom egy egész cégtörténetet itt prezentálni, elégedjünk meg a nagy általánosságokkal: az OPC-k mind erősek, futóművük már-már kényelmetlenül kemény és az élményt javarészben hazavágja az elsőkerekes erős autóknál fokozottan jelentkező hajtási befolyás (kivéve tán a Corsa OPC-t, azt idebent is dicsérik a kollégák).
Na most mindezt felejtsük el, kezdjünk tiszta lapra írni, nézzük a mechanikai alapokat. A 2009-es év autója jó bázist biztosít, karosszériája merev, futóműve jól eltalált, nyomtávja-tengelytávja megfelelő. Persze egy-két műanyag idommal és krómhatású plasztikkal is próbáltak már sportos autót eladni nekünk, szerencsére az Opel elég komolyan vette a feladatot. Az Udo Christmann és Volker Strycek (84-ben bajnok lett a DTM elődjének nevezett DPM-ben egy 635CSi-vel, majd 89-től 96-ig egy Calibrát hajtott ugyanebben a sorozatban és 2003-ben megnyerte a 24 órás nürburgringi futamot) vezette OPC-csapatban olyan neveket találunk, mint Manuel Reuter vagy Joachim Winkelhock.
Christmann úr tartotta a legérdekesebb előadást melyből kitűnt, hogy nagyon sok energiát fordítottak a rugózatlan tömeg csökkentésére. A Brembo segítségével kifejlesztett négydugattyús féknyergek például 2,5 kilóval könnyebbek, mint a mezei Insigniák nyergei, maga a 355 milliméteres tárcsa mindössze 9,8 kiló, ami 1,4-el kevesebb a gyengébb verziók kisebb átmérőjű féktárcsájánál. A többi apró változtatással egybevéve 25 százalékot sikerült lefaragniuk a rugózatlan tömegből.
Ez azért nem kis teljesítmény, tekintetbe véve azt, hogy elöl a standard felfüggesztés helyett egy leginkább a Focus RS-éhez hasonló, függőcsapszeges pszeudo-MacPherson dolgozik, ami éppen a két gömbcsuklóval csatlakozó tengelycsonk-állvány miatt is nehezebb, mint a standard MacPherson. A HiPerStrut-nak nevezett szerkezetnek azonban csak előnyei vannak: jóformán eliminálja a kellemetlen hajtási befolyást, a rugós tag lényegében fixen áll, kanyarban, terhelés alatt jóval pontosabb lesz a kormányzás. Erről bővebben itt olvashatnak. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az erős Renault-ok már évek óta ezt a megoldást használják.
Aztán ott vannak még a szép, 20 colos felnik a 255/35-ös Pirellikkel, melyek grammra pontosan annyit nyomnak, mint a 19-esek, a Remus által kifejlesztett dörgedelmes kipufogórendszer is öt kilóval könnyebb, áteresztőképessége 50 százalékkal nagyobb, mint a gyengébbik, 2.8-as turbó V6 motor rendszerének.
Maga az autó 2 centiméterrel mélyebben ül, a futómű hangolása teljesen más, az állítható FlexRide rendszer háromféle előre definiált beállítás közül enged választani. A normál mód komfortosnak mondott, de valójában már ekkor is elég rázós a futómű, a kormány döglötten lóg a kezünkben, a Sport mód keményebb, javul a gázreakció, direktebb lesz a kormányzás is, ekkor az Insignia úgy viselkedik, mint egy sportosnak mondott koreai autó.
Az OPC-gombra rányomva elfeledhetjük a kompromisszum szót. Ultrakemény, a legkisebb úthibát is a derekunkba közvetítő futómű, pontos és nagyon direkt kormányzás (még a leglassabb visszafordítókban sem kellett átfogni), azonnali gázreakció.
Ettől még persze lehetne nagyon rossz autó de a negyedik generációs Haldex összkerékhajtás és az elektronikus sperrdifi (eLSD) gondoskodik róla, hogy az utóbbi idők legjobban vezethető Opelje legyen. Erre még visszatérünk.
Az autó külsejéhez nagyon nem nyúltak, két jól eltalált, markáns változás végzi el az OPC-look java részét: elöl az Opel által tigriskarmokként aposztrofált valódi légbeömlők melyek a fékeket hűtik, míg hátul a két jókora kipufogóvég melyek a zenei aláfestésről gondoskodnak.
Maga a beltér az ilyenkor szokásos kiegészítőkkel van megszórva. A jó fogású, alul lapos kormánykerék, az alumínium pedálsor, a Recaro bőr sportülések és a hatsebességes váltógomb hivatottak hangsúlyozni a sportosságot. A fekete díszlécek komorrá teszik a belsőt, erre még rátesz egy lapáttal a tény is, hogy az Insignia belül szűkös. Ha azonban sportautóként tekintünk rá, akkor annyira nem zavaró ez a tény.
Márpedig a száraz adatok mind azt sugallják, hogy az Opel ezúttal az Audi S4 quattro, BMW 335ix, Mercedes C350 4Matic triót szeretné szétrobbantani. A 2.8-as V6-os motor hengerfejét átdolgozták, nagyobb injektorokat, más szívósort, szelepeket és 0.6-ról 0.9 barra emelt turbónyomást kapott. Így jön ki belőle 325 lóerő és 435 newtonméter, mindkettő 5250-es fordulatszámon. A végsebesség 250 km/órában limitált, 6 másodperc alatt van százon a meglehetősen súlyos, 1730 kilós szedán.
Kicsit mellbevágott a tény, annál is inkább, mert a sajtótájékoztatón nem esett róla szó, csak a kis technikai adatokkal teleszórt tájékoztatót böngészve találtam rá erre az 1730 kilóra. Bemondásra el nem hiszem, és Önök sem fogják, ha lehetőségük adódik olyan körülmények között autózni egyet az Insignia OPC-vel, mint nekünk.
Hogy milyen? Lapozzon és kiderül!

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
Vélemény: az F1-es szabályok szerint jogos volt Verstappen büntetése, de pont ez a probléma
Tényleg jól döntöttek a versenybírók? És biztos, hogy a jelenlegi szabályok igazságosak?
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
