Ha én alakítanám az árakat a Ssangyongnál, azon igyekeznék, hogy legalább tizenöt százalékkal a riválisok alatt maradjak. De ez más feladata.
Ronda, ronda, ronda, ronda, ronda. Csúnya, brrrrrrrrr, ostoba, szánalmas. Mindenki ezt szajkózta. Többen ki is nevették. Többen engem is kinevettek, hogy ilyen autóval jelentem meg. Egyedül anyámnak tetszett. Neki elég, hogy új és nagy. Meg sem fordul a fejében, hogy egy drága, csillogó, vadiúj autó csúnya is lehet, könnyes szemmel nézte a büszke koreai szörnyeteget, nem is értette, miért kérem szüntelen, mondja el, milyennek látja.
Engem egy platós nem hoz lázba. Tőlem hasonlíthat akár Gregor Bernadettre vagy Pamela Andersonra, nem számít. Persze egy Ford-F150 Lightning azért érdekelne, és bevallom, az új Mitsubishi L200 is tetszik, de csak távolról, visszafogottan.
Tökéletesen érzelemmentesen vettem át a tesztautót, nem is nézegettem, csak használtam. Érdektelenségem ezúttal kapóra jött, hiszen így sokkal objektívebben tudtam hozzáállni. A pick-upokkal kialakított távolságtartó kapcsolatom az oka annak is, hogy a következő három-öt bekezdésben már nem az Actyon Sports fizimiskájáról lesz szó.
Ha Fábry Sándor lennék, valószínűleg oldalakon keresztül morfondírozgatnék jó ízűen az autó iszonyatos nevén, de mivel én csak egy kis Gyulavitéz vagyok, annyit mondok: agyrém. Nem Action, Actyon, és nem Sport, hanem Sports. Miért? MIÉRT? Ez így vagányabb, izgalmasabb, egyedibb, érdekesebb, szebb, jobb? Önök értik? ( A cikk megjelenése után néhány órával egy olvasó beküldte a megfejtést: Action + Youth = Actyon. Nem mintha ettől javult volna a helyzet.)
Megértem, hogy Bódi Sylvi ipszilonra cserélte az egyik i-betűjét és elhagyta a zét, de: Szilvi szép, Szilvi már sztár volt, amikor váltott, és Szilvi különleges, egy a rengeteg Szilvi közül. Ő Sylvi és kész, ehhez kétség sem férhet. De az Actyon Sports mit akar? Nem is szép, nem is sztár, nincs is több hasonló nevű rivális, akkor meg minek? Ez olyan, mintha Prince anno Prynce néven vetette volna magát a zenei életbe. Tökéletesen fölösleges húzás, a tehetség éppen elég volt, hogy a világ felfigyeljen.
No mindegy, egy autó neve talán még a kinézeténél is érdektelenebb, mélyedjünk el inkább a fontosabb részletekben. A belső tér elég jól néz ki. Tényleg. Nem kirobbanó, sőt nem is igazán érdekes, és - mivel egy Ssangyong távolról sem nevezhető prémium autónak - van benne egy csomó kemény műanyag, de kellemes, kulturált, és nem csak teherautó viszonylatban. A tesztautó természetesen tele volt extrákkal, így a Rácz kolléga által a bemutatón tapasztalt ordító olcsóságérzet ebből a kocsiból kimaradt, helyette volt bőrülés, meg digitális klíma, meg kormányról vezérelhető mindenféle.
Elöl nincs gond, kényelmesen lehet terpeszkedni, hátul azonban az autó külső méreteihez képest kevés a hely. A Sportsban kábé annyi hely van a hátsó sorban, mint egy alsóközepes kocsiban. Lehet, hogy annyi se. És nem is igazán kényelmes. A tetejébe a platója is kicsi. Mielőtt még nagyon elkámpicsorodnánk, váltsunk. Az új, felemelő téma nem lesz más, mint az Actyon Sports futóműve. Ennek az autónak ez a legerősebb pontja, ez az egyetlen olyan terület, ahol riválisai fölé emelkedhet. A hajtás olyan, amilyen: kapcsolható az összkerék, van felező, de diffizár nincs. Mindegy, építkezni vagy szörfözni bőven elég ennyi, Szibériába vagy a Himalájára meg úgysem akar senki elsangjongozni. A lényeg azonban nem ez.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
