Dzsízösz krájz

Teszt: Ssangyong Actyon Sports - 2007

2007.06.09. 08:37

Adatlap Ssangyong Actyon Sports Plus I. - 2007

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 141 LE @ 4000 rpm
  • 310 Nm @ 1800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Végsebesség:
    161 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.2 l/100km
  • 4 940 000 Ft

Ha én alakítanám az árakat a Ssangyongnál, azon igyekeznék, hogy legalább tizenöt százalékkal a riválisok alatt maradjak. De ez más feladata.

Ronda, ronda, ronda, ronda, ronda. Csúnya, brrrrrrrrr, ostoba, szánalmas. Mindenki ezt szajkózta. Többen ki is nevették. Többen engem is kinevettek, hogy ilyen autóval jelentem meg. Egyedül anyámnak tetszett. Neki elég, hogy új és nagy. Meg sem fordul a fejében, hogy egy drága, csillogó, vadiúj autó csúnya is lehet, könnyes szemmel nézte a büszke koreai szörnyeteget, nem is értette, miért kérem szüntelen, mondja el, milyennek látja.

Engem egy platós nem hoz lázba. Tőlem hasonlíthat akár Gregor Bernadettre vagy Pamela Andersonra, nem számít. Persze egy Ford-F150 Lightning azért érdekelne, és bevallom, az új Mitsubishi L200 is tetszik, de csak távolról, visszafogottan.

Tökéletesen érzelemmentesen vettem át a tesztautót, nem is nézegettem, csak használtam. Érdektelenségem ezúttal kapóra jött, hiszen így sokkal objektívebben tudtam hozzáállni. A pick-upokkal kialakított távolságtartó kapcsolatom az oka annak is, hogy a következő három-öt bekezdésben már nem az Actyon Sports fizimiskájáról lesz szó.

Ha Fábry Sándor lennék, valószínűleg oldalakon keresztül morfondírozgatnék jó ízűen az autó iszonyatos nevén, de mivel én csak egy kis Gyulavitéz vagyok, annyit mondok: agyrém. Nem Action, Actyon, és nem Sport, hanem Sports. Miért? MIÉRT? Ez így vagányabb, izgalmasabb, egyedibb, érdekesebb, szebb, jobb? Önök értik? ( A cikk megjelenése után néhány órával egy olvasó beküldte a megfejtést: Action + Youth = Actyon. Nem mintha ettől javult volna a helyzet.)

Megértem, hogy Bódi Sylvi ipszilonra cserélte az egyik i-betűjét és elhagyta a zét, de: Szilvi szép, Szilvi már sztár volt, amikor váltott, és Szilvi különleges, egy a rengeteg Szilvi közül. Ő Sylvi és kész, ehhez kétség sem férhet. De az Actyon Sports mit akar? Nem is szép, nem is sztár, nincs is több hasonló nevű rivális, akkor meg minek? Ez olyan, mintha Prince anno Prynce néven vetette volna magát a zenei életbe. Tökéletesen fölösleges húzás, a tehetség éppen elég volt, hogy a világ felfigyeljen.

No mindegy, egy autó neve talán még a kinézeténél is érdektelenebb, mélyedjünk el inkább a fontosabb részletekben. A belső tér elég jól néz ki. Tényleg. Nem kirobbanó, sőt nem is igazán érdekes, és - mivel egy Ssangyong távolról sem nevezhető prémium autónak - van benne egy csomó kemény műanyag, de kellemes, kulturált, és nem csak teherautó viszonylatban. A tesztautó természetesen tele volt extrákkal, így a Rácz kolléga által a bemutatón tapasztalt ordító olcsóságérzet ebből a kocsiból kimaradt, helyette volt bőrülés, meg digitális klíma, meg kormányról vezérelhető mindenféle.

Elöl nincs gond, kényelmesen lehet terpeszkedni, hátul azonban az autó külső méreteihez képest kevés a hely. A Sportsban kábé annyi hely van a hátsó sorban, mint egy alsóközepes kocsiban. Lehet, hogy annyi se. És nem is igazán kényelmes. A tetejébe a platója is kicsi. Mielőtt még nagyon elkámpicsorodnánk, váltsunk. Az új, felemelő téma nem lesz más, mint az Actyon Sports futóműve. Ennek az autónak ez a legerősebb pontja, ez az egyetlen olyan terület, ahol riválisai fölé emelkedhet. A hajtás olyan, amilyen: kapcsolható az összkerék, van felező, de diffizár nincs. Mindegy, építkezni vagy szörfözni bőven elég ennyi, Szibériába vagy a Himalájára meg úgysem akar senki elsangjongozni. A lényeg azonban nem ez.

Totalcar értékelés - Ssangyong Actyon Sports Plus I. - 2007

4
TC

Ronda, de egyáltalán nem rossz autó. Kicsi a platója és a hely hátul. Nagyon kényelmes a futómûve, de ugyanannyiba kerül, mint a riválisok, és ez baj. Ha jó ára lenne, három és fél csillagot kapott volna.

Az oldalról ajánljuk

Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
  • Hírek

Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha

Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.

április 24., 06:04
Egy számjegyű lett a dízelek aránya Európában
  • Hírek

Egy számjegyű lett a dízelek aránya Európában

A hibridek a legnépszerűbbek.

30 perce
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
  • Hírek

Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt

Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.

április 24., 13:58
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
  • Hírek

Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát

Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.

április 24., 13:44
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
  • Hírek

Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség

Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.

április 24., 12:11
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
  • Hírek

Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme

A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.

április 24., 10:36
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
  • Hírek

Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne

A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.

április 24., 11:35
Jófejségből mentenek életet
  • Égéstér

Jófejségből mentenek életet

A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.

április 24., 14:47
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
  • Hírek

Három kamion ütközött az M15-ös autópályán

A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.

április 24., 06:53
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
  • Hírek

Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat

Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.

április 24., 06:04
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?
  • Közélet

Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett

Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.

április 25., 06:06
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
  • Hírek

165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene

Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.

április 23., 05:59
Elon Musk visszafordul
  • Hírek

Elon Musk visszafordul

Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.

április 23., 07:32
Te mernél ilyen helyen parkolni?
  • Közélet

Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?

Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.

április 24., 06:04
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
  • Gumidoktor

Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?

A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?

április 23., 06:00
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitem
  • Tesztek

Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS

Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.

április 24., 16:35
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
  • Hírek

Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták

Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.

április 23., 16:10
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
  • Hírek

42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t

A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.

április 23., 09:21
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
  • Hírek

Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)

A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.

április 23., 12:29
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
  • Hírek

Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát

Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?

április 23., 09:55
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
  • Hírek

Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag

Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.

április 23., 15:47
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
  • Hírek

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.

április 23., 11:17
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
  • Hírek

A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni

A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.

április 23., 13:58
Ezt a kompótot már érdemes eltenni
  • Tesztek

Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998

Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.

április 23., 19:00
Nyírségi O.J.
  • Hírek

Nyírségi O.J.

április 24., 13:51
Mercedes Steer By Wire
  • Hírek

Mercedes Steer By Wire

április 24., 15:21
Lexus ES bemutató - 2026-os modell
  • Hírek

Lexus ES bemutató - 2026-os modell

április 23., 20:41
Érdekes Skyline-ok - Második rész
  • Szerelem

Érdekes Skyline-ok - Második rész

április 24., 21:23
AUDI E5 - 2025
  • Hírek

AUDI E5 - 2025

április 23., 10:38
AUDI E5 - 2025 Ákos
  • Hírek

AUDI E5 - 2025 Ákos

április 23., 10:47