Kicsit ismerős
Teszt: Opel Vivaro 1.6 CDTi BiTurbo – 2014.
Az előző Vivaro szép kort ért meg. 2001-ben született, volt pár ráncfelvarrása, hol a lámpában vándorolt az index, hol a műszerfalat variálták, máskor a lökhárítót. Szép lassan megérkeztek bele a modern technika vívmányai, mint például a navigáció, igaz egy fura távirányítós megoldással.
Ennyi idő után, és főképp, mert lassan az összes konkurensnek új modellje volt, időszerű a megújulás. Ezt kívülről leginkább az orrán látjuk, az drasztikusan megváltozott. Ha elkezd terjedni, idő kell, amíg hozzászokunk, bár ez a mostanság megjelenő kisáruszállítók többségére igaz. A fényszórótestek megnőttek, viszont a tükör mintha valamivel kisebb lenne, és eltűnt a fülke tetejéről a jellegzetes púp.

Amikor összefutottam egy barátom előző szériás Vivarójával, derült csak ki, hogy hátrébb olyan sok nem változott. A hátsó lámpatest igen, de például az ajtók, vagy akár a csomagtér és az utastér közötti üveg is az azonos az előzővel. Persze, nem kell mindent variálni, főleg ami már bevált.
A komoly változás így elsősorban a kocsi elejét érintette, kezdve a motorral. Míg a régiben kétliteres volt, az újban már 1,6 literes dízelmotor, viszont a teljesítményszint ugyanúgy 90 lótól indul.
Az árlista tetején a 140 lóerős modell ül, nálam a kettő közötti 120-as volt. A váltó jó kiosztású, a 120 lóerős motor is jól húz és nagyon csöndes. Meg merem kockáztatni, hogy talán kellemesebb lehet, mint a 140 lovas. A fogyasztás többnyire üresen vagy fél teherrel se ment 8,5 liter fölé, így ezzel sincs panasz.
A raktérben sok meglepetés nem éri az embert, főleg, ha ismeri az elődöt. A burkolat a Raktér csomag része, így 120 ezerrel növeli a kocsi árát, de szerintem megéri hosszú távon, főleg, hogy ebben a csomaggal jön a tárolórekeszes utasülés is.
L1H1 méret, alap teherbírás | Opel Vivaro / Renault Trafic | VW T5 | Ford Transit Custom |
Raktér méretek | |||
Hossz (mm) | 2537 | 2353 | 2555 |
teljes szélesség (mm) | 1662 | 1692 | 1775 |
szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1268 | 1244 | 1390 |
magasság (mm) | 1284 | 1410 | 1406 |
rakodási magasság (mm) | 552 | 566 | 444 |
teherbírás (tonna) | 1 | 0,9 | 0,8 |
Külső méretek | |||
Hossz (mm) | 4998 | 4892 | 4972 |
Magasság (mm) | 1971 | 1990 | 1922 |
Szélesség (mm) | 1956 | 1904 | 1986 |
Tengelytáv (mm) | 3098 | 3000 | 2933 |
Az utastérben gyakorlatilag minden megváltozott. A műszerfal felső felén elmúlt a hullámzó tetős tárolórész, helyette pár sima mélyedés lett. Ahogy a Vivarós barátom is rögtön észrevette, az oldalsó kiugró pohártartó beljebb kötözött, de sajnos távolabb is, így elég kényelmetlenül lehet elérni. A középkonzolba építettek egy kihajtható pohártartót, csak éppen a középső utas simán kirúghatja.

Viszont a pozitívum, hogy lecserélték a korábbi távirányítós navit. Ebben a kocsiban helyette a piac egyik legjobb ár/érték arányú fejegysége került, amivel talán a Dokkerben találkoztunk elsőnek. Érintős, navigál, usb-s, kihangosít, nincs túlbonyolítva, szinte tökéletes. Opelék majd 200 ezerért adják, mondjuk ez a Daciában csak 135 volt.
A kocsiban dupla utasülés volt, és már itt se egy merevítőrengeteg fogadja alatta az embert, hanem tárolórekesz, amiben gyakorlatilag bármit be tudunk suvasztani. Viszont ez nem a szériafelszereltség, az alapülés alatt nincs tároló. Az üléspad alján lenyitható ajtót találtam elöl-hátul, aminek köszönhetően a jelen esetben 2,5 méteres raktérnél hosszabb tárgyakat is be tudjuk csúsztatni. Az ülés felett pedig a világ legnagyobb sminktükre van, ami mellesleg holttércsökkentő funkcióval is bír.

Az alapváltozata jelenleg 90 lóerős motorral és 2700 kilós össztömeggel (1079 kg terhelhetőség) nettó 5,165 millió forint. Ezért ma már jár a villanytükör, a villanyablak, és végre a rádió is széria, bár a klíma még nem. A legalapabb 90 lovas verzió 5,2 millió, míg a topmodell 140 lóerős, 1,2 tonnát pakolhatunk bele, hosszú, magas és nettó 6,2 millióba kerül. A nálam lévő 120-as modell rövid volt, alacsony, és nettó 5,48 millióba került. Plussz az extrák, mint mondjuk a klíma 250 ezerért. A francia testvérét 6,05 millióért mérik, mondjuk abban széria a klíma. A Ford Transit Custom 5,2-nél indul, 100 lóerős motorral, villanyablakkal és raktérpadlóval.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
