A kor divatja
165.000 kilométer nem nagy história, mondhatnák joggal 123-as merciket hajtó autóstársaink, akik közül nem egy már annak a magánmitológiai pillanatnak is szemtanúja volt, amikor átfordult a kilométer számlálója. Ennek ellenére elismerhetjük, hogy napjainkban nem számít köznapi jelenségnek, hogy egy '90-es évek elején gyártott autó még ma is minden gond nélkül rója a kilométereket. Ehhez nyilván gondos üzembentartóra is szükség van, de a legfontosabb a jól összerakott jármű. A tartóstesztünk témájául szolgáló Golf III. rátermettségét, tulajdonosának elégedett beszámolói bizonyítják.
![]() |
Klímaberendezést, automata váltót és napfénytetőt leszámítva
tulajdonképpen minden akkoriban elérhető extrafelszereléssel
rendelkezik. A négy ajtón és a jobb oldali tükrön (amelyek a
korabeli dokumentumok tanúsága szerint nem képezték az
alapfelszereltség részét) kívül négy elektromos ablak, zöld színű
hővédő üvegezés, Beta fantázianévre hallgató (amúgy katasztrofális
hangminőséget produkáló) akusztikai berendezés, metálfény,
plüsskárpit és ködlámpa növeli a komfortérzetet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hamis képet mutatna az összevetés egy azonos kategóriájú
személyautó által manapság kínált kényelmi extrákkal. Sokak szerint
az elektronika csak fokozza a meghibásodási kockázatot, és
ezt Dörmi eddigi pályafutásának egyes történései is alátámasztani
látszanak. A villanyablakok ugyanis egy máig ismeretlen természetű
parajelenség következtében olykor megbolondulnak, és
egyikük-másikuk csak többszöri gyújtáselvétel és visszakapcsolás
után hajlandó rendeltetési helyére mozdulni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A tulajdonos ezen felül
csupán két bosszantó problémával találkozott az elmúlt egy
évtized alatt: a rövid időre gazdátlanul hagyott autó ködlámpáit
két-három évente szorgalmas ezermesterek tulajdonítják el a főváros
legkülönbözőbb helyszínein, ez jellegzetes Golf III-probléma. És
egy alkalommal az egyik közismert márkaszerviz okozott majdnem
tragikus kimenetelű kalamajkát gondatlanságával.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Valószínűleg közvetlen gazdasági előnyökkel is járó erkölcsi
elismerés illette annak a konstruktőr csapatnak a tagjait,
akik a "3 literes fogyasztású autó" -projectet realizálták,
de a tesztünk főhősének 1,9 literes turbódízel motorját tervező
mérnökök munkájának is hálával adózik az utókor. Dörmi nevét
ugyanis nem csillapíthatatlan étvágya, hanem morgó hangja ihlette.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az elsőre valószínűtlennek tetsző 15.000 forintos havi üzemanyag
költség, amivel a mindennapos Budapest - Érd - Budapest
viszonylatban történő munkába járás terheli az üzemben tartót, még
a legtakarékosabb autósok arcára is irigységet csal.
Átlagban naponta úgy 700 forintot emészt fel a közlekedés, ami
ilyen távolság megtétele esetén gazdaságos útitárssá teszi a
járművet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ugyan egy dízel Golf elsősorban a hosszú távon gondolkodó,
takarékos vevők számára jó ajánlat, de
menettulajdonságok tekintetében is felveszi a versenyt akár
még a napjainkban készülő kategóriatársakkal is. Az elsőkerék
-meghajtásnak köszönhetően hóbarát, kanyarstabilitása kielégítő és
az egyenesekben sem kell gépészkedni. A pontosan megvezetett váltó
használatát itt még az 5. sebességgel egy vonalban, lent található
hátrameneti fokozat is könnyebbé teszi, sajnos azóta ezen az elven
csavartak egyet a tervezők, ami nem feltétlenül növelte a
használati értéket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az újkori volksburgi divat szerint készülő kék műszerfal
megvilágítással szemben ez
a nyugalmas zöldes derengés is barátságosabb összhatást
nyújt. Bár végsebesség tekintetében még a több, mint egy évtizednyi
együtt töltött idő alatt nem tesztelte Dörmit gazdája, arra azonban
világosan emlékszik, ha a szükség úgy hozta, 160 kilométeres
utazósebességgel minden gond nélkül kergette hegyen-völgyön át
kedvencét, aki ilyen esetekben sem fogyasztott többet 6 liter
gázolajnál 100 kilométeren.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A karosszéria formatervének elkészítésekor vélhetően az I.
és a II. Golf-szériák éleinek - a kor divatjának megfelelő -
gömbölyítése volt az elsődleges feladat, amit a tervezők
maradéktalanul végre is hajtottak. A kilincsek fölött futó övvonal
kissé megtöri az olykor unalmassá váló gömbölyded formát és a
vizuális összhatás valahogy tényleg azt sugallja, amit a műszaki
tartalom tekintetében Dörmi gazdájának és a Golf III. tulajdonosok
többségének beszámolói is alátámasztanak: elnyűhetetlen vagyok!
Akik családi autónak vásárolták a szériát, azokat nyilván az öt ajtós karosszéria tévesztette meg, mert, ha kinyitjuk a hátsó ajtókat, szembeötlően szűkös lábtérrel találkozhatunk.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egyetlen apró titokra nem derült még fény az elmúlt évek alatt: a
hátsó ajtón, a rendszámtábla keret fölött égtelenkedő korrózióra
utaló kitüremkedés a karosszérián. Valószínűleg egy fémeket
megtámadó vírus előjele, mivel a tél végére már újabb két ponton
keletkezett hasonló tünet az ötödik ajtón. Az első folt már 4
esztendős korában is épp ugyanakkora volt, mint most, de eredetére
még nem sikerült megfelelő magyarázatot adnia egyik szakmabelinek
sem.
|
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piszkosul drága a Ford csúcs luxuspickupja, de okkal
Amerikában nagy adag szolgáltatás is jár az extrák mellé.
- Hírek
7 millás, elektromos pickuppal támad az Amazon vezére
A pickupon túl lesz kabrió, SUV és furgon is. A legolcsóbb kivitelek annyira fapadosak, hogy még elektromos ablak sincs bennük.
- Hírek
Megvan, mikor érkeznek Magyarországra az első kínai Chery modellek
Folytatódik az offenzíva: a kínai Chery több új modellt hoz Magyarországra. Itt vannak a típusok és a dátumok.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Hírek
Pápá fékpedál: felvizeznék a szabályokat az önvezetés érdekében
A visszapillantó is áldozattá válhat.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Belsőség
Kvíz: Hány elfeledett és kevéssé ismert autómárka emblémáját tudod felismerni?
A történelem során rengeteg olyan márka született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek.
- Hírek
A Nissan a történelme legnagyobb bukójára készül
Ezt nehéz lesz pozitívan előadni a befektetőknek.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
Komplett kerti fészert szállított egy férfi a német autópályán
Tisztában volt vele, hogy a mutatvánnyal több előírást is megszeg, de azt gondolta, hogy az éj leple alatt észrevétlenül haza tud surranni.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
