Önt mi érdekli jobban, egy hétüléses Merci, ami olyan kényelmes, akkora, és annyiba is kerül, mint egy kisebb családi ház, vagy egy csomó bárány meg kecske juhászkutyával és igazi juhásszal?
Ahogy a kisgyerekeket boszorkánnyal, krampusszal, a mazsolákat a GL 500-zal lehetne ijesztgetni. - Ha tovább szerencsétlenkedsz, fiam, jön a GL 500-as, rááll a lökhárítódra, és úgy levillog, hogy három napig nem leszel éhes! És akkor a mazsola leizzadna, mert eszébe jutna, hogy ő bizony nagyon, tényleg nagyon nem örülne, ha egy kétésféltonnás Merci-szörnyeteggel kéne összeakasztania a bajszot, és inkább gyorsan összeszedné magát.
Nem hiszem, hogy túl sok GL 500-tulajdonos van Magyarországon, mégis szeretném tisztázni, a fenti kép csak engem minősít. Nem gondolom, hogy aki 26 millióért vesz autót, feltétlenül gengszter vagy agresszív a forgalomban, de amikor először találkoztam a GL-lel, tényleg a mumus jutott eszembe. Valami megfoghatatlan, fenyegető izé, amitől mindenkinek inába száll a bátorsága.
Mert az ML az nagy, rendben van, na de a GL, az irtóztatóan, elképesztően, észbontóan hatalmas. A csomagtartó például akkora, hogy a rolót, ami a csomagteret takarja, csak a második üléssor melletti ajtó felől lehet visszailleszteni a helyére, a csomagtartó felől egyszerűen nem éri el az ember. Ha mégis úgy döntünk, hogy hátulról próbálkozunk, nincs mese, be kell mászni.
A harmadik üléssor az esetek túlnyomó részében afféle kényszermegoldás. Vagy a fejnek, vagy a térdeknek nincs helye; rossz esetben egyiknek sem. A GL-ről azonban bátran kijelenthetjük, hogy kategóriája legtágasabb, legkényelmesebb harmadik üléssorával büszkélkedhet. A helykínálattal nincs gond, egy apró hibát azonban elkövettek Jürgenék. Hiába az elektronika, mert bár a hátsó ülések gombnyomásra ugranak ki a csomagtartó síkjából, a második sor üléseit egy az ülés alatt, hátul, középen lévő huzanytú segítségével lehet felhajtani, amit egyrészt nem könnyű az autó mellől elérni, másrészt komoly férfierő kell a működtetéséhez.
És ezzel véget is ért a hibalista, aki azért olvassa ezt a cikket, mert ilyen autót szeretne, és eddig bizonytalan volt, indulhat is a boltba; a GL 500-ba egyszerűen képtelenség belekötni. Mondjuk hiányoltam egy fekete bőrű hölgyet az utasülésről, egy ázsiai leányzót a második, és egy hosszú combú szőkét a harmadik üléssorból, de ettől eltekintve mindennel elégedett voltam.
Ebbe az autóba még beülni is élmény. Komolyan. Egyrészt a mérete miatt - hátrafordulva alig látjuk a végét -, másrészt annyira kényelmes, kellemes, mint egy ötcsillagos szálloda különterme. Harmadrészt nagyon szép. A Mercedestől megszoktuk, hogy konzervatív autókat gyárt, megszoktuk, hogy másképp értelmezi a szépséget, de egy autó belterébe ennél barátságosabban, szívhez szólóbban képtelenség visszafogott, hűvös, konzervatív eleganciát varázsolni.
A tesztautónak mindjárt két aduász volt a kezében amellett, hogy természetesen minden részlete precíz és ízléses, és az anyagok minősége is tökéletes. Az egyik a fabetét. Töredelmesen bevallom, fabetét nekem még nem tetszett. Láttam már egész jót, de olyat, ami egy szép alumíniumborításnál jobban kellett volna, még soha. A GL-ben meg olyan van. Egyrészt kicsit fakó, de ezt nem úgy kell érteni, hogy kopottas, vagy csúnya, egyszerűen halvány színe van, másrészt nem tükörfényű lakkal fújták le, hanem selyemfényűvel, ezért nem csillog-villog éktelenül. Nagyon ízléses.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
