Olcsó családi partner
Jó nagy a csomagtere. Jó keveset eszik. Öööö, mi is van még ... ja, igen, a legunalmasabb autó, ami létezik.
![]() |
Legalábbis Magyarországon, és legalábbis ez a darab. Fehér dízel
F-Astra* kombi,
még jó, hogy belülről nem látom kívülről, mert elaludnék a
kormánynál. No persze így se rózsás a helyzet: a fekete belvilágot
a szerelvényfal tetejének és az ajtókárpitoknak lágy ívelésével
csak még lehangolóbbá tették a rüsselsheimi tervezőmérnökök. A
gömbölydednek szánt formák az egyébként dicséretesen puha
műanyagelemek találkozási pontjain inkább tűnnek illesztési
hiányosságoknak, mint feszültségoldó szeglet-töréseknek. A
kilincsek kilógnak keretükből, a bajuszkapcsolókat ízléstelen
porvédő gumiharmonikák fedik, a szépnek szánt szellőzőrostélyok
pedig hát - nem azok, bár már találkoztam olyan elvetemült
Astra-tulajjal, aki állítása szerint ezért vette meg az autót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Sajnos a formatervezés, szép magyar szóval dizájnolás folyamatában
nem csak a szépség, de az ergonómia szempontrendszere is az
asztal alá csúszhatott. A légzsákos kormány közepe ordít a
püfölésért, ravasz módon mégsem itt, hanem a felső küllők sarkában
rejtezik a két kürtkapcsoló.
A reteszgombok nagyon nehezen húzhatók fel - a centrálzár nem jellemző a korai, magyar piacon értékesített Astrákra -, kilinccsel pedig nem ugraszthatjuk ki őket. Női körmök guillotine-ja ez. Az ablakokat elöl hét és fél nehézkes kurblifordulattal engedhetjük le, a kormány bő három és felet fordul, az indexkapcsoló működtethető bekattantás nélkül sávváltáshoz, de a visszajelző a ciklust nem a villanással, hanem a szünettel kezdi.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Vannak persze pozitívumok és ügyes megoldások is. Az Astra
gyártásának megkezdésekor, azaz 1991-ben
még nagy újdonság volt az integrált és kijelzőjétől elválasztott
gyári rádiómagnó, a hőmérő. Az ülésmagasság-állítás sem volt
mindennapos, de meg kell emlékeznünk a belső levegő-keringtetésről
is. És persze egy nyolcéves, 250.000 céges kilométert lefutott
autóban szép dolog, hogy pár műszerfalizzó kivételével ugyanaz a
lomha, nehézkes, de biztos működés jellemzi valamennyi belső
szerelvényt, kapcsolót, mint valahai szalonbéli csillogása idején.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az általunk kipróbált Astra-motor
a kezdetben 57, később 60 lóerőt tudó szívódízel
továbbfejlesztése. Az Isuzu által fejlesztett 82 lóerős 1686
köbcentis, a tulajdonosok által agyondicsért intercooleres motor
mellett ez az alacsony turbónyomású, épp-hogy-csak-érezhetően
turbós jellegű, a réginél 14 köbcentivel nagyobb és ugyanannyi
lóerővel gyengébb csettegő '94-től kerülhetett az Astrák
motorterébe. A két motor katalógus szerint egyformán fogyaszt - a
gyengébb egyetlen előnye, hogy olcsóbb volt, mint az Isuzu.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A motor szervesen illeszkedik a fapados Astra kombi, ahogy Opelék
mondják, Caravan egyéniségébe. Hidegen
hosszas izzítás után, nehézkes indítomotor-vartyogással
kelletlenül ébred, sokáig melegszik és komótosan pörög fel,
valamint lassan ejti vissza a fordulatot. A katalógus szerinti 16,5
másodperces gyorsulás még csak-csak elérhető, ha az embernek van
szíve agyonpörgetni a motort, de a 164 km/h végsebesség sík úton
már a múlté, a 140 körüli utazó viszont tartható. Óra szerint. És
ez Opeléknél azért alacsony szintű korrelációt mutat a valósággal;
mindenesetre autópályán sem lassítjuk le nagyon a forgalmat.
A 132 Nm-es nyomaték (az Isuzu-blokké 168) viszont emelkedőkön jó szolgálatot tesz, a hírhedt érdi domborulat előtt mellettünk elszáguldó Suzukisok arcán a púp tetejére a kárörvendő vigyort a szégyenkező értetlenség váltja fel, miközben visszaelőzünk - és ez jó érzés a kombi-Astra alapvetően jóindulatú, türelmes és megfontolt pilótájának.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
