CöLibátuS
Úgy indult, hogy jött a hír, a Mercedes CLK kupé és kabrió - a rend kedvéért, csak hogy legyen szintű - külső frissítése és az új motorok okán lesz Maastricht környékén egy kis vezetgetés. Kiderült, hogy a marketing- és pr-költségek lefaragási hulláma a nagy Mercedest is utolérte, és igazi összevont úttal hozott össze a sors.
De a jó öreg, megbízható germán megalomán gének ezúttal sem hagyták magukat, és a jónéhány teljesen új, vagy csak az adott modellsorozatban újdonságnak számító benzines és dízel, 4, 6 és 8-hengerest tártak elénk, hevenyészett számításaim szerint legalább 1,4 milliárd forint értékű autópark képében.
Könyörgök, csak CLK-ból 34-et számoltam össze! Aztán könnyes szemmel abbahagytam.
Az új, belépő V6-os benzines C 230-asok és a világ legerősebb szériagyártású dízelének címét csak pünkösdi királyságként birtokló E 420 CDI-k szerényen meghúzódtak a magasztos CLS flotta árnyékában. Hiszen a hollandiai chateu affektálós csikorgású kavics borította, nemesi ranggal bíró tuják szegélyezte parkolójában nem lehetett visszaszolgáltatás ürügyén csak úgy akárhová leparkolni választott tesztautónkkal (első nap CLK kabriómmal két E osztály közé merészeltem betolatni).
Sietős egymásutánban hajszoltam körbe a fellelhető CLK-variánsokat (ez az 55 AMG esetében kifejezetten szó szerint értendő) a csillagközpont körül, majd úgy éreztem, ennyi fáradságos munkavégzés után igenis megérdemlek egy kis kényeztetést. A kulcsok őrizője villódzó monitorerdő mögül mosolygott elő, a reptéri járatok kiírásához hasonlatosan kísérhettük rajta figyelemmel a tesztflotta épp aktuális állapotát.
Kódszám, villogó piros jelzés, ha épp chateu-n kívül, zöld, ha elérhető közelségben tartózkodik a gép, rendszám, pontos típusjelzés, váltó fajtája, felszereltségi szint és az épp aktuális sofőr neve olvasható végeláthatalan sorokon. Tekintettel arra, hogy a Mercedesnek végre sikerült törlesztenie ősi jó kéziváltó-tartozását, ínyemre való tapasztalatokat gyűjthettem a hatfokozatú kézi váltóművel szerelt CLK-kban.
Így nagyvilági nemtörődömséggel a pultra támaszkodtam, és mi sem természetesebb hanglejtéssel odabiggyesztettem a kulcsembernek, hogy: "ein handgeschaltetes CLS bitte". Értésemre adta, hogy legjobb tudomása szerint kézi váltós CLS-t márpedig Mercedes-Benz-zászló alatt nemigen hoznak forgalomba, de szívesen rendelkezésemre bocsát egy Avantgarde felszereltségű, légrugós, mélyzöld (a pontos fantáziaszín-elnevezés elkerülte figyelmemet) CLS 320 CDI-t, amelynek 7G-Tronic automatájában még egy fokozattal több is bujkál, tette hozzá vigasztalóan.
Rádumált. Beleegyezésképp mormogtam egy foghegynyi "gut"-ot, és átvettem a kulcsot. Mi bajom lehet, morfondíroztam magamban a tschikhorghó kavicspázsiton a CLS részleg irányába bandukolva, a legjobb automata váltókat mindig is a Toyota és a Mercedes készítette, és mivel a japánoknak nincs még hétfokozatú nyomatékváltós erőátvitelük, most ez a legjobb. Az új V6-os dízel pedig a CLK-ban még a 367 lóerős V8-as AMG csúcsmotort is szinte/teljesen fölöslegessé tette.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
