Morzsa kutyám a fa tövét szaglászta, közben azt az embert néztem, aki épp beült a fekete C4-esébe. Jó lehet? Szereti? - merengtem, aztán becsapta az ajtót. Boioiong! 2006-ban miért vesz valaki Wartburgot?
Ó, de jó, holnap magam is elhozok egy C4-est. Az ajtócsapódás gerincrepesztő hangját már ismertem, a kilincsé viszont meglepett. Ha az ember visszaengedi, nem kattan vagy kluttyan, egyáltalán, semmi kellemes hangutánzó szóval leírható hangot nem ad, hanem valami fémes-fás pengés.
Az ajtócsapódás hangjához már volt szerencsém. Aztán beszállás előtt levertem a havat a lábamról. A küszöbön. Hát, feleim, ennél csüggesztőbbet régen hallottam, pedig nap mint nap Niva-küszöböt rugdosok, de az a C4-éhez képest Pavarotti, kósza szél a felhők lágy ölén, a szférák zenéje.
A Toyota már az első Yarisnál is figyelt rá, hogy szép hanggal csapódjon az ajtó, és az illetékes hangmérnökök addig sakkoztak a kilós gyapottömbbel, míg megcsinálták. A C4-nél az akusztikai tuning a vásárlókra marad. Az ajtó belsejét autóhifi szakműhelyben kell kitömetni, a zene is jobban szól majd (a C4 hifijére rá is fér). A küszöböt megfúrjuk, és telefújjuk PUR-habbal. A kilincs alsó részére meg finoman körbevágott mosdószivacsot ragasztunk, és a keményebb csillapítás kedvéért megkenjük Gumiám pasztával. És már kész is van. Az ajtó.
Dizájnban a Citroën mostanában a legbátrabbak közé tartozik, kezdenek kirakni egy előremutatóan ízléses modellsort. A C3 már megvolt; nem hasonlít a későbbi nagyobbakra, de a kisautó kategória legszebb gombóca. Szép a C2-es is, a C5-ös ormótlanságából faragtak egy kicsit a modellfrissítéskor, és a teljes modellváltástól se féltem őket. Az új C6-ost pedig nem túlzás a legendás DS-hez hasonlítani.
A C4 a legszebb köztéri szobrok egyike, még a kicsit asszonyosabb hátsójú ötajtós is, a kupé meg különlegesen jól sikerült. Dinamikus, elegáns, citroënesen futurisztikus forma, a mából visszanézve egészen hihetetlen, hogy adhatta ki a kezéből ugyanez a cég a Xsarát meg a Xantiát.
A beltéren még lehet dolgozni, mert a Citroënnél mintha fordítva tartották volna a touch design szakkönyvet: az ajtóburkolat tetejére került a leghitványabb műanyag. A hibák persze csak a második-harmadik körülnézéskor tűnnek fel, addig próbálgatjuk a kormányt, amiről már olvastunk, de más élőben tekergetni úgy, hogy a közepe mozdulatlan marad.
Aztán ott a kilométeróra, középen, átlátszó folyadékkristályos kijelző, digitálisan kijelzett sebességgel. Az LCD tetszik, én viszont jobban szeretem az analóg visszajelzőt, aminél az agyamnak nem kell arab számokat dekódolnia, és valami mutatóról látom, nagyjából jó-e. Ellenben kíváncsi lennék, a formatervező részlegen hallottak-e már a Volga M21-ről.
A kilométeróra mögötti zöld plexi féldinnyére gondolok, amire, digitális kijelzés ide vagy oda, nagyon hasonlít. Ilyen félévszázados távlatban a lopás már bőven nem bűn, hanem erény, különben meg nyilván a volgások is Amerikából lopták az ötletet. De jó, még árnyjátékozni is lehet mögötte, akár két ujjal sétálni, akár igényesebb változatban, hurkapálcikára ragasztott, papírból kivágott figurákkal.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
