Mikor hazaértem, lent állt az egész lakópark, a szokásos hazaérkezési cseverészésre. Munkából érkező öltönyös apukák, trendi anyukák, rakoncátlan, szaladgáló gyerekek. A Z4-et azonnal és szervezetten megrohamozták, mindenkit el kellett vinnem egy körre. Csak akkor oszlott a tömeg, mikor bemondtam a varázsszót: huszonkétmillió.
Végre egy önképjavító eszköz, amit nem kell magyarázni, bármilyen mércével mérve baromi drága. Ez látszik rajta: mutatós, szép a hangja, hatalmas orra van, lapos és széles. Ráadásul kabrió. Ha shortolt, örökölt, árfolyamnyeresége volt, netán ingatlanpanamában vett részt, és még nem ültették le, mindenképp a Z4 a megoldás, hogy a külvilág tudomására hozza: sikeres. Messze nem olyan hivalkodó, mint egy Morgan vagy Wiesmann roadster. Nem ezzel megy majd nyílt napra a versenypályákra, mert arra nem jó, oda Caterham kell.
Az új Z4 csak ezzel az alumíniumtetővel készül, míg elődje létezett vászontetős és kupé kivitelben is. Egyként hivatott leváltani a két verziót, ami nem baj, remekül oldották meg az alumíniumtetőzést: szép a formája, a Rádayban a kávézó teraszáról nyitható, idióta macsó játék. A tető számára a csomagtartóból elvett hely sem vészes, persze nem Volvo kombi mércével. Jó a kilátás, a hátsó szélvédő fűthető, szóval nekem semmi bajom vele. A nemzetközi bemutató kapcsán Tóth kolléga kicsit félt tőle, hogy a tető meg a súlypont, jaj-jaj, mi lesz a vezethetőséggel, nos: semmi. Becsukva és kinyitva is ugyanolyan. Inkább ez legyen a fejem fölött, ha nem adta ki, mint egy vászon zsebkendő.
Ugyanolyan szép, ugyanis a Z4 a szerkesztőség egybehangzó véleménye szerint szép. Nagyon hosszú az orra, ami optika, mert a hűtő vagy negyven centivel beljebb van, mint a vese. Óriási kerekei és csapott fara élőben sokkal harmonikusabb látványt nyújt, mint a képeken. Beülve az acélmezők dombján túl nem látni, viszont érezni, hol a vége. Ha valakinek mégse menne, a zónás, elöl-hátul parkradar segít megoldani a problémákat. Az új Z4 minden dimenziójában nagyobb elődjéhez képest: hossza 4239, szélessége 1790, magassága 1291, tengelytávja 2496 milliméter. Kereken 1600 kiló − nézzünk csak körül egy kicsit, ööö, olyan hosszú, mint egy H Astra. És csak négy centivel szélesebb. A tengelytávja meg rövidebb, mint az Astráé. Viszont négy mázsával súlyosabb. Szóval nagyjából akkora, mint egy H Astra, csak sokkal nehezebb, és 306 lóerős.
A belső tere szemet gyönyörködtetőre terveztetett, de a nyolcezer kilométert futott tesztautóban már erősen koszosodott; gőzöm sincs, milyen lesz a százezer kilométeres, használt német importos kocsik bele. A fehér bél nem alap, jócskán megkérik az árát, de szép. Pakolhatunk a nyitható ajtózsebbe, a könyöklőbe, a kesztyűtartóba, ami a sajtóanyag szerint tízliteres. Az ülések mögötti hálós tároló pont megfelel az autóstáskának, esernyőnek, pelenkának, miegyébnek. A csomagtér a napi rutinhoz megfelelő, Nyegleónak – igaz, csukott tetővel – sikerült hazavinnie a nagybevásárlást, de inkább a notebook- és fotóstáska az elfogadott mérési egység.
A BMW-kben legjobban a kapcsolókat szeretem. Kellemesen sluttyannak egyik állásból a másikba, hasonló erővel és érzésre működik az index, a rádióbekapcsolás, a tempomat, a villany. Többek között ettől van összerakottság-érzése.
Az ülések végre kényelmesek, az oldaltartásuk csodálatos, fűthetők, és elöl van rajtuk szép, kihúzható combtámasz. Ez tipikusan az az ülés, ami bárhogyan állítva is kényelmes, egyszerűen jó. Nem izzaszt, mondjuk ebben a légkondinak is van szerepe, amiben van kifejezett kabrió üzemmód, mindenesetre az utasteret viszonylag huzatmentesen hűti az oldalanként beállított hőfokra.
Nem bírtuk ki, hogy ne vigyük ki versenypályára, miután egész héten kézről kézre járt a kulcsa. Ott kiderült, nem ezzel megy majd trackday-re, aki megveszi, ugyanis hiába a minden fordulaton erős motor, a remek elektronika, a pazar váltó, amikor olyan alulkormányzott, mint egy BX. Minden viszonyítás kérdése, két épített versenyautóval hasonlítottuk össze, egy Nissan SX-szel meg egy Hachirokuval. Nem meglepő, de érzésre (és szemre, és általában) olyan időket lehet vele autózni, mint a másik kettővel, azzal az apró különbséggel, hogy amíg az SX és a Hachiroku sofőrje a saját képességeinek a határán, csatakosra izzadva és fülből csorgó adrenalinnal küszködi ki a köridőt, addig a Z4-ben eközben a kihangosítón egyeztetjük a bevásárlólistát. Amit elveszít a kanyarban az alulkormányzottsággal, azt megnyeri a kigyorsításkor erőből, meg féktávon. Ezzel együtt dögunalmas.
A futómű bolondbiztos, elöl pszeudo-MacPherson, két helyen ágyazott lengőkarral, hátul pedig központi lengőkaros a felfüggesztés, többnyire alumínuimból, hogy a rugózatlan tömegek csökkenjenek. A fékek pedig óriási tárcsákkal és remek adagolhatósággal tesznek életünk meghosszabbításáért.
Hogy mi jó és mi rossz? Lapozzon és kiderül!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Események
Ünnepeljük együtt az európai autókat, gyere te is a 45. Parkoló Parádéra!
Ne feledd: május 4-én Parkoló Parádé, aminek a tematikája az európai autógyártás.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
